Misschien kun je je fles van 16 uur en je warme eten van 17 uur combineren. Door om 16.30 uur hem eerst het warme eten aan te bieden en als hij daarmee klaar is (ook al is het maar 1 hapje ofzo) hem de fles te geven. Gelukkig heb ik met Kylian heel weinig problemen gehad met het warme eten en het eten van stukjes, het enige wat ik altijd deed is dat ik het hem niet "opdrong' en hem zelf aan liet geven hoeveel hij wilde eten. Groetjes Anita
Hai, Inmiddels geef ik Luca sinds twee dagen de fles van 16.00 uur niet meer, in plaats daarvan geef ik hem wat water of diksap. Ik heb gewoon ineens die fles weg gelaten en gewacht wat er zou gebeuren. Ik dacht als hij heel veel honger krijgt dan merk ik het wel en krijgt alsnog een fles. De laatste twee dagen heeft hij de fles niet gemist. Hij heeft rond 16.00 uur zo'n 80 cc water gedronken en is vrolijk gebleven tot 17.00. Zijn warme eten om 17.00 ging eergisteren helemaal op (ik denk bijna 200 gram) en gisteren voor 3kwart met wel een beetje moeite. Hij had sperciebonen met kip en een aardappeltje. Volgens mij lust hij niet graag boontjes want de vorige keer met snijbonen gaf dat ook al problemen. Eergisteren had ik bloemkool en dat vond hij heel erg lekker. Zijn warme eten is niet helemaal gepureert en om het toch nog iets smeuiger te maken doe ik er wat opvolgmelk doorheen en ook dat is een succes. Ik weet niet meer wie dat gezegd heeft maar bedankt voor de tip! Hij krijgt nu ook een beetje magere yoghurt als toetje en ook dat vind hij heel erg lekker. Tussendoortje heb ik eigenlijk nog niet weer gegeven. Met pap gaan we volgende week weer mee beginnen omdat hij het nu aantal keren niet wou eten. Ik doe het door de fles en dan met de 3 standen speen van Avent maar het is alleen maar krijsen. Hij weet nog niet goed wat hij hier mee aan moet. Eerst maar even laten rusten en dan volgende week maar weer een keertje proberen. Veel liefs Nataly
Hoi, ik geef borstvoeding en Luca at helemaal niet zoveel de eerste maand. Hij is met 5, 5 maand begonnen met een banaan 'sochtends en pas na een week kreeg hij savonds wat groente. Als je je zoontje verse groente wil laten eten, kun je hem ook een beetje volgens rapley geven gewoon in stukjes, zodat hij zelf kan pakken, proeven en eten. Dat kan een andere uitdaging voor hem zijn. Met 7 maanden kreeg hij een broodje met wat boter tussen de middag. Het geeft toch niet die hoeveelheden, als hij wat eet is het goed, maar laat het lekker bijvoeding zijn en niet de hoofd voeding. Tussendoor geef ik vaak een rijstwafel. Succes