Lieve allemaal, Wil me hart even luchten. Mijn over buurjongetjes schelden mij iedere keer uit voor vieze dikzak. Ik heb er zelf heel veel moeite mee want zou het liefst ook slank zijn. Helaas heeft mijn familie een vorse bouw dus zullen wij nooit echt slank kunnen zijn. Mijn kinderen van 7 en 10 scholden nu de over buurjongetjes uit en gelijk ging hun papa er op in Hij zei jullie moeten mijn kinderen met rust laten ze zijn pas 4 jaar. Toen zei mijn zoontje oja waarom schelden hun dan mijn moeder uit voor vieze dikzak en steken ze hun tong uit en steken ze hun middel vinger op? Ach jongen ze zijn pas 4 grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 4 jaar of niet ze mogen mij gewoon weg niet uitschelden. Nu heeft die buurman gezegt als je nog èèn keer aan mijn zoontjes komt dan zal ik jou is slaan. Nou er is niemand die mijn kinderen slaat. Ik wordt er zo gek van he wil niet zeggen dat mijn kinderen nooit wat doen die doen zeker wat maar dan krijgen ze zeker straf. Mijn mijn over buurjongen doen nooit wat en als ze schelden dan moet ik het maar accepteren omdat ze 4 zijn Hier kan ik dus niet tegen he. Mijn kinderen hebben het voor mij opgenomen en worden gelijk bedrijgt door de buurman. Heb ze duidelijk gemaakt dat ze dat beter niet meer kunnen doen dat ik dat zelf wel doe. Maar ik kan zo pissig worden he dat ik maar alles van een ander moet pikken Bij hun is nu een derde op komst dus kan me lol op met de tijd. Dan hoop ik toch gauw hier weg te zijn. Ze zeggen wel schelden doet geen pijn nou bij mij wel Dus meiden als je kind 4 jaar is mag het lekker schelden volgens mijn over buren is toch erg niet dan waar gaan we naar toe. Ach ja we moeten het maar weer pikken. Maar hoop dat ze hun handen thuis houden want er is niemand die aan mijn kinderen komt. [-X Sorry hoor meiden moest me gal ff spuugen. Lover
Lekker onbeschoft van die ouders... Heeft m.i. werkelijk niets met leeftijd van kinderen te maken. Probeer je er niks van aan te trekken meid, hoe vervelend het ook is.
Probeer er idd niks van aan te trekken al doet het wel pijn.. De buurman is gewoon een eikel! En eigenlijk vind ik het nog zielig voor zijn kinderen dat zij zo'n vader hebben!
hmmm...nou mijn dochter is in januari net 5 geworden en het ergste woord wat uit haar mond komt is sukkel. Ben ik ook niet blij mee.....en ik accepteer het ook niet van d'r als ik het haar hoor zeggen. Maar middelvingers?....dingen zoals dikzak?...dat hebben ze toch ergens vandaan gehaald. En het is idd triest dat die kinderen zo'n vader hebben. (doet me denken aan een ex-vriendin die haar dochtertje "f*ck you" leerde zeggen omdat het zo grappig klonk....kreeg wel straf als ze dat ooit is tegen iemand anders zei (meisje was toen ook 4)...dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd...maar goed...da's weer een ander verhaal ) Ja....vooral kinderen kunnen kwetsende dingen zeggen...maar merk dat in dit geval de kinderen ook niet echt een voorbeeld hebben. Hier zullen hun (op een helaas minder leuke manier) vanzelf achter komen. En dan kunnen ze Pa ook bedanken. Sterkte hoor! Want het doet we degelijk pijn!
Hoi Schelden doet zeker wel pijn en dat weet ik helaas uit ervaring . Ik ben dan wel slank met mijn 48 kilo , maar ik heb een huidziekte ... Ben daar vroeger ook veel en vaak mee gepest en nu nog krijg ik zo af en toe opmerkingen van volwassenen . Die overbuurman van jou spoort gewoon niet En ik heb eerlijk gezegd medelijden met die kinderen , want die worden in mijn ogen vrij asociaal opgevoed ! Probeer je erboven te voelen , dat doe ik ook ! Ik weet dat het moeilijk is , maar zelf ben ik er wel sterker door geworden . Groetjes Joyce
Ja wat moet je daar nou mee. Vind die vader zo ie zo heel erg fout. die hoort zijn kinderen erop te wijzen dat schelden fout is.. Ik weet als één van de beste dat schelden idd wel pijn kan doen maar zou het van een kind van 4 toch sneller langs me heen laten glijden omdat die eigenlijk nog helemaal niet weten wat ze zeggen en dat ze er mensen pijn mee doen. waarschijnlijk hebben ze het hun vader of een ander kind in de straat horen zeggen en doen ze hun gewoon na.. Weet hoe rot het is maar probeer er boven te staan.. Vind het trouwens wel super stoer en lief van je kids dat ze het voor je opnamen. liefs kaatje
Wat een afschuwelijke mensen, tuurlijk is het erg kwetsend voor je! Wat een opvoeding ook!Ik accepteer dat nooit van mijn kinderen, zij zijn 3 en 5.
Meid je hebt volkomen gelijk! het is een kwestie van "opvoeden", jeetje zeg je moet er niet aan denken wat er nu al uit die monden komt van nauwelijks 4 jaar oud, moet je je indenken wat daar later allemaal uit gaat komen gaat je buurman dan nog zeggen "ach ze zijn nog maar 12?" of zo? nee dit kan echt niet, hij voedt zijn kinderen slecht op! sterkte en probeer er ten alle tijde boven te staan!
Ik vind dit ook echt niet kunnen... en waar halen kinderen van 4 zo'n taal vandaan? Dat komt toch niet ver weg denk ik zo. Ja, kinderen kunnen ooit hard zijn. Als ouders moet je daar natuurlijk wel direct op reageren als je dat ziet gebeuren. Maar ooit moet ik er ook wel eens om lachen. Laatst stond ik in de supermarkt als derde in de rij. Vooraan stond een vrouw af te rekenen die wel onder vijf lagen opzichtige make-up zat. Als tweede in de rij stond een moeder met in haar winkelkarretje ook een meisje van een jaar of vier. Roept dat meisje door de winkel heen: hé mamma... carnaval is toch al voorbij?!? Echt... ik wist niet meer waar ik moest kijken en die moeder was ook zo rood als een tomaat. Maar goed, dat was even off-topic. Ik zou er proberen boven te staan en als die kinderen nog een keer iets doen, dan die ouders er onmiddellijk op aan spreken. Groetjes, Josien
Ik leer de kinderen in mijn klas (ook toen ik kleuters had) Wat je zegt ben je zelf, dus nu weet je wat je bent. De hele theorie erachter van alles wat je zegt zegt eigenlijk iets over jezelf ipv over een ander begrijpen ze niet, maar ik moet zeggen dat er in mijn klasje niet zoveel gescholden wordt (wel geknepen en geschopt en geslagen, maar daar wordt aan gewerkt). Ik vind jouw buurman een domme zak (sorry hoor), zijn kinderen zijn niet in staat om zich in te leven in een ander (volgend jaar pas), maar als hij het ze niet leert dan kunnen ze het ook nooit. Maar ik wil hier ook even een citaat van ik dacht Eleanor Roosevelt neerzetten: Niemand laat jou minderwaardig voelen zonder jouw toestemming. Dit heeft mij heel erg geholpen. Ik dacht toen ineens: Ik laat me niet verdrietig maken door zo'n stuk verdriet. Je kunt helaas niet je buurman veranderen, en ook zijn kinderen niet. Je kunt alleen maar wat aan jezelf veranderen. Misschien heel makkelijk gezegd hoor, maar als jij gezond bent en lekker in je vel zit en mensen hebt om van te houden en die van jou houden, kan jou het dan schelen wat de weegschaal zegt! Ware schoonheid zit van binnen! (vind ik dan hoor) Linda
Misschien wel off topic maar wel erg grappig Ik maak altijd de fout door in het ziekenhuis de "kinderpraat" van de libelle te lezen..probeer dan je lach maar eens in te houden in de wachtkamer liefs kaatje
Juist een kind van 4 hoort niet zo te praten. Ik werk als gezinsbegeleidster en kom dit helaas heel veel tegen. mijn ervaring is dat dit taalgebruik op die leeftijd veel zegt over de ouders, de kinderen praten die gewoon na...heel erg triest.
Marieke1983, helemaal mee eens! Ik werk ook in het onderwijs/jeugdhulpverlening en ook ik merk dagelijks dat veel kinderen toch vaak een voorbeeldfiguur nadoen. op zo'n jonge leeftijd is dat toch vaak de ouder. Veel ouders denken dan ' ze zijn nog zo jong dat begrijpen ze toch nog niet' en denken dat ze alles kunnen zeggen; maar kinderen pikken het wel op. Ik zou tegen je eigen kinderen zeggen dat ze het lief bedoelden om je te verdedigen, maar dat terugschelden niet helpt en net zo erg en kwetsend kan zijn. lekker negeren dus! Mooie quote van Eleonor Roosevelt trouwens!
Vervelend he, dat jij nou nét de enige perfecte kinderen hebt getroffen in je straat ! Haha, nee hoor, sommige ouders zien gewoon alleen de gebreken van ándere kinderen. Toegegeven, ik heb (net als iedere ouder) ook wel een blinde vlek voor het gedrag van mijn dochter (als ouder snap je je kind en zie je het gewoon anders dan buitenstaanders), maar ik zou dit ook écht niet goedkeuren. Nou zegt mijn dochter helaas ook weleens 'dikke billen' omdat wij dat vaak thuis onderling als grapje maken. Ik weet dat ze het net zo goed tegen de poes zegt of tegen de meest slanke den , maar anderen misschien niet. Maar ik denk, als ik jouw verhaal lees, dat dit echt anders is. In combinatie met die tong uitsteken en een middelvinger Vervelend he, dat zelfs zulke ukkies (en hun ouders) je zo kunnen raken. Ben maar blij met jouw kids, die het voor je opnemen en wél netjes zijn!
Wat een eikel zeg die vent. Toen ik mijn mannetje net leerde kennen kreeg ik ook nog al eens dingen naar mijn hoofd van zijn buurjongen. Zal er verder niet op ingaan waar dat overging maar leuk was het zeker niet. Hebben zijn vader er toen op aangesproken maar zijn perfecte zoon zou zoiets natuurlijk nooit doen.... Dus kind lief werd daar ook niet op aangesproken. Na de tigste keer was ik het dus echt zat en heb toen iets terug gezegd waar hij zelf niets van snapte maar ik zeker wist dat het bij zijn ouders terecht zou komen. En ja hoor daarna was het afgelopen. Het is (achteraf gezien) gemeen maar ik was het zo zat.
normen en waarden zijn helaas ver te zoeken bij sommige , en dan heb ik het niet alleen over kinderen