matrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb al op de zoekfunctie gekeken, maar kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht.

Ik heb een wieg gekocht en daar zit een matrasje( mandje) van een centimeter of 4 in. In dat niet te dun? Of kan dat wel omdat de baby toch nog zo licht is.
    Of kan ik beter het matrasje van de kinderwagen er boven op leggen.
    Hoewel ik dat ook telkens een heel gedoe vind ( erop, eraf, erop)

Dan heb ik nog een vraag over het matrasje in het ledikantje.
    Mijn moeder kan die van mijn neefje krijgen.
    Hij is 4 jaar oud.
    Is dat wel veilig ivm wiegedood?

Dank jullie wel voor het antwoord.

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Of je een matrasje van 4 jaar oud nog kan veilig kan gebruiken weet ik niet.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dit gaat over een ledikantmatrasje. Wiegmatrasjes hoeven niet zo dik volgens mij, omdat het kindje er maar 3 maanden ofzo in ligt. Ik heb er een gekocht bij Babywalz, en die kosten maar 16.95. Niet echt de moeite dus om een tweedehandsje te gebruiken.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Het is niet aangeraden een tweedehands matrasje te gebruiken. Ik zou een nieuwe kopen.

5. Niet meer actief

Dus een wiegmatrasje mag zo dun zijn.

Maar het ledikantmatrasje, wie weet daar een antwoord op en waarom is dat dan?

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hadden in eerste instantie ook een gebruikte matras maar kwamen erachter dat het zich toch gevormd had naar het kindje wat het eerst had gebruikt, daardoor lag onze zoon er niet echt lekker op.

groetjes anita

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat ik heb begrepen en waar op deze site wel meer discussies over zijn geweest is dat je altijd een nieuw matrasje moet kopen. (Moeten is overigens wel een heel groot woord)

Je weet niet wat er is gebeurd met een matrasje, en het gaat niet zozeer om de leeftijd van het matrasje maar omdat er iemand anders op geslapen heeft. Zelfs al is het matrasje van je eerdere kindje geweest dan nog wordt geadviseerd om gewoon een nieuw matrasje te kopen. Matrasjes hoeven niet duur te zijn als je een beetje zoekt. Ik zou dan ook gewoon een nieuwe kopen.

Groetjes Daphne

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ook een 2e hands matras voor in het wiegje. Deze is best dik, 8 cm. Vind die matrasjes van babywalz zo dun.
    Vraag me af of je niet zo'n dun matrasje op het dikkere matrasje van de wieg mag leggen? Dan is het toch nieuw maar niet te dun.

9. Niet meer actief

Wij hebben voor ons matrasje 120,- betaald dat vind ik nl best veel.
    Het matrasje wat van mijn neefje is kan mijn moeder krijgen. Dus om een nieuw matrasje voor eens per week te kopen vind ik dt best duur 120,-.

Maar ja als het beter is, doe ik dat natuurlijk.

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Oh wacht, is dat voor in een ledikantje bij je moeder thuis of wat?
    Dat had ik er niet uit begrepen...
    Mijn moeder heeft ook een matrasje thuis van een bekende gekregen... Iman slaapt er alleen als ik er ben, of als mijn moeder oppast... Voor zo weinig vond ik dat zelf goed genoeg!
    En je weet ook waar het matrasje vandaan komt en hoe oud het precies is... Maar voor elke nacht en dus thuis zou ik een nieuwe kopen!

11. Niet meer actief

Ja precies, daar is het voor.
    Maar ja, wat als het niet goed is voor wiegedood, dan kan dat daar ook gebeuren van 1 dagje daar slapen.

Of heeft dat er weer niets mee te maken.

Want als je door een nieuw matrasje wiegedood kan voorkomen, dan koop ik gewoon een nieuwe.

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik wil hier graag even op aansluiten.
    Ik heb ook een dun matrasje bij het wiegje gekregen. Stel dat ik ervoor kies omdat dunne matrasje te houden en geen dikker matrasje erin te leggen (ik wil de baby zo snel mogelijk in het ledikantje gaan leggen).
    Wat ik dus wel gemerkt heb met het opdekken is dat als ik de deken onderstop er een hele bult onder het matrasje ligt. Hoe doen jullie dat? Voor mijn gevoel ligt het voeteneinde waar de deken ondergestopt zit dan hoger dan de rest van het matrasje!

13. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik dacht ook dat mijn wiegematrasje te dun was, heb het bij de intake aan de kraamverzorgster laten zien en gevraagd en zij vertelde dat het niet erg was omdat het kindje maar kort in het wiegje ligt. Bijna alle matrasjes van wiegjes zijn zo vertelde ze mij...

Bij burgerhout/babydump e.d. hebben ze vaak matrasjes voor 25 euro ofzo. Deze heeft mijn moeder gekocht voor het ledikant bij haar thuis. Voor bij mijzelf thuis heb ik wel een duurder matras. Bij mijn schoonouders staat een campingbedje

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij hebben ook een gebruikt matrasje in ons wiegje. Ik denk zelf dat wij wel een ander matrasje halen.
    Het matrasje wat er nu in zit is nog dunner dan 4 cm, dat komt omdat het een duits wiegje is en in Duitsland hebben ze superdunne matrasje.
    Bij de babyplanet zeiden ze dat je een nieuw matrasje had voor € 23,00 en dan een dikke.
    Dus voor dat geld....

Deel Deze Pagina