Wat moet ik nou doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMars, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Gewoon de gemeente bellen of je voor vandaag nog een afspraak kan krijgen grote kans dat er wel mensen af hebben gebeld met het mooie weer.

Advocaat hoef je niet zelf te betalen zelfs de eigen bijdrage is afhankelijk van je inkomen, als die erg laag is hoef je zelfs die niet te betalen, je moet dan een verklaring invullen bij de gemeente, ben even de naam kwijt, die krijg je mee bij je eerste bezoek aan de advocaat en dan rolt dat balletje wel.
    En als een deurwaarde zo bot is waarom niet het bedrijf bellen waarvoor ze bemiddelen misschien zijn die menselijker, het is het proberen waard.
    Wet wij is inderdaad via gemeente en niet het uwv, mar dat doet er niet toe, gewoon blijven proberen hem uit te schrijven, als de gemeentelijkeheffingen allemaal alleen op jouw naam staan, heb jij ook het recht hem uit te schrijven, toen mijn man toendertijd bij mij in kwam wonen moest ik ook mee en er voor tekenen dat ik het goed vond, dus dan lijkt me dat jij er ook voo rkunt tekenen dat hij weg gaat.
    Gewoon brutaal zijn en netjes blijven en vraag om hulp van hoe kan ik dit dan met jullie oplossen, misschien in huis controleren dat hij en zijn spullen weg zijn ofzo, je vind vast oplosisngen als je maar blijft proberen.

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wat een verschrikkelijke situatie. Helaas deels herkenbaar, mijn ex is ook vertrokken, mij achterlatend met alle shit. Gelukkig nog geen kinderen in het spel, maar wel een koophuis. Ik had het geluk een superlieve man tegen te komen (huidige man), die echt alles geregeld heeft.
    Ik zou dan ook alle bedrijven die nog geld van je krijgen bellen en de situatie uitleggen. Dan heb je kans dat ze je nog uitstel geven. Dit is wel een heel uitzonderlijke situatie. Verder meteen een advocaat inschakelen, hem dwingen zich uit te schrijven. Als het kan via juridisch loket en anders zelf een advocaat regelen. Misschien kan je lenen bij vrienden of familie? Je moet er meteen bovenop gaan zitten, alles onder ogen zien, anders wordt de puinhoop alleen maar groter.
    Ik wil je heel veel succes wensen! Hoop dat je er heel snel uit gaat komen...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar hoelang zijn er al deurwaarders in het spel dan?
    want er gaat minimaal nog 4 maanden over heen willen ze uberhoubt beslag leggen.

ik zou geen spullen gaat verwijderen uit de woning. als ze al zijn binnen geweest weten ze wat de inventaris is en wat ze mee nemen. ligd er beslag op en is het dan weg valt het onder verduistering en onder fraude en dat wil je niet ook nog eens aan je broek.

ik zou als de donder zorgen dat er maandag iemand is die je juridisch bij kan staan.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

een deurwaarder komt niet uit de lucht vallen en een beslaglegging al helemaal niet. dit moet al veel langer aan de gang zijn. wat vreemd dat je daar nooit iets van gemerkt hebt in een eerder stadium. een deurwaarder komt gewoon aan de deur dus dat heeft niks met achterhouden van de post te maken. je moet ervoor tekenen.. en wellicht werd het hem te heet onder de voetjes en is dat de reden dat ie nu verdwenen is. ik vrees dat je helaas heel veel juridische bijstand nodig zult hebben. je kunt hem wel uitschrijven bij de gemeente maar dat gaat ook via een gerechtelijke procedure en dat is ook niet zo 1 2 3 gedaan. je zult dus een pro deo advocaat nodig hebben liever gister dan morgen.
    heb je geen fam die met je mee kan gaan in je zoektocht naar hulp.

ik vind het ook zo'n misvatting van mensen te denken "zo nu zijn we uit elkaar nu krijg ik eindelijk rust" meestal begint de ellende dan pas juist goed. voordat je alles goed geregeld hebt. voordat je alles financieel rond en op de rit hebt. allerlei gekwetste gevoelens die een plek moeten krijgen. nee, ik zou het bepaald geen makkelijke tijd willen noemen.

ik wens je heel veel sterkte .

5. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik heb idd wel eerder gemerkt dat er deurwaarders waren, maar dan is het heel makkelijk zeggen oh dat betaal ik meteen en opgelost. Niet dus.
    Daarnaast zijn er 3 waar een betalingsregeling was, maar betaal die 2 maanden niet en ze komen ook weer terug voor de inboedel.

Ik begreep overigens heel erg goed dat er een moeilijke tijd zou komen hoor nadat hij weg was, zeker met al het administratieve gedoe. maar ik verwachte dingen als omzetten van belasting, toeslagen etc, met rust bedoelde ik dat ik niet meer iedere dag emotioneel mishandeld word. Wat dat betreft vind ik het heerlijk om nu alleen te zijn, qua gekwetste gevoelens zit ik nu juist super in mijn vel. Het is puur het financiele gezeik wat zoveel stress geeft.

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dan is het ook écht wel heeeeeeeeel erg lang een situatie geweest van aanmaningen ect... Ze doen dit niet van gisteren op vandaag. Helaas ken ik ook zo'n ex met schulden en een dubbele agenda, maar zover is het bij mij gelukkig niet gekomen. Ik heb er dan wel net als jij schuld aan overgehouden (ben bijna klaar met schuldhulpverlening). Zodra je dat aanvraagt zorgen ze vrij snel ervoor dat alles een beetje in goede banen geleid wordt. Alleen moet je dan wel een (klein) beetje optijd zijn. Jammer dat dit zo laat tot je door gedrongen is welke gevolgen het heeft om schuld op te bouwen. Post wat op jou naam staat heeft hij ook laten verdwijnen?

Ik snap ook het gedeelte van het UWV niet zo goed... Een uitkering van het UWV heeft toch weinig te maken met een partner die is ingeschreven? Of ben ik nu niet op de hoogte?

Bij de gemeente kun je trouwens voor schuldhulpverlening terecht. Als je erheen gaat heb je misschien meer kans dat iemand je wat verder kan helpen. Sterkte met het oplossen en verwerken van dit alles.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

heb je al contakt gehad met een pro deo advocaat? dit los jij zelf niet meer op. bovendien gaat je ex niet meewerken met uitschrijven blijkbaar en zal je ook een gerechterlijke procedure voor nodig hebben.

8. MamaMars

Mijn ex verdient te veel om voor mij in aanmerking te komen voor bijstand/wet wij. vandaar dat hij eerst uitgeschreven moet zijn voordat dit voor mij gestart kan worden.

schuldhulpverlening heb ik al gesproken, maar zolang ik geen eigen inkomen heb kunnen ze niks doen.

Ik heb net gebeld met het juridisch loket, maar terwijl ik in de wacht stond was mijn beltegoed op. ik ga dus zo even nieuw kopen, maar moet even wachten tot mijn dochter wakker is. Als ik die wakker maak krijgt ze zo'n driftaanval dat ik de persoon aan de telefoon niet kan verstaan ;)

qua rekeningen, hij maakte alles open. Standaard rekeningen als huur voor aankomende maand etc kreeg ik te zien, en hij vertelde mij dat die automatisch werd afgeschreven. Aanmaningen etc verstopte hij, gooide hij weg, of als ik toevallig zelf een keer eerder bij de post was zou hij het meteen diezelfde dag nog regelen, wat dus achteraf niet gebeurd blijkt te zijn.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

suenne@ je hebt op veel dingen geen recht als je op papier nog een partner hebt. je moet ofwel de scheiding aanvragen als je getrouwd bent ofwel de persoon moet zich uit laten schrijven als ej samenwoond. anders heb je nergens recht op. dat is dus vaak een groot probleem als de partner net als nu tegenwerkt en zich weigerd uit te schrijven. nu kan ts geen inkomen regelen en haar problemen dus ook niet proberen op te lossen.

10. Kwekijzer

Weet je, het maakt mij verder geen zak uit hoor, ik zou voor mezelf gaan en het me 'niet allemaal laten overkomen'. Dat is een keuze die je maakt. Het komt echt een beetje blind over en ik kan heel goed snappen wat een man met je doet, maar dit is wel heel gemakkelijk hoe jij gereageerd hebt op het verdwijnen van rekeningen en wat hij zei over automatische betalingen ect. Maar goed, daar heb je nu geen bal meer aan. Wat je wel moet doen is zorgen dat het niet nog erger wordt. Daar zou ik adviezen voor inwinnen bij mensen die je daarbij kunnen helpen en weten hoe het zit. Schuldhulpverlening is een mooi begin. Vraag, vraag en vraag, ga niet weg voordat er oplossingen zijn. Kan er niet een familielid op je kindje passen? Als je wil kun je morgen wel ergens in een supermarkt beginnen, geen vetpot, maar dan heb jij wél een inkomen en kunnen ze je al beter helpen. Ik zou dat tenminste doen, ik zou er alles aan doen om niet helemaal niets meer over te houden. Voor jezelf en voor je kindje. Sterkte.

11. Kwekijzer

In mijn geval was het inderdaad anders omdat ik niet te maken heb met een bijstandsuitkering. Maar ik zou toch wel alles in de strijd gaan gooien, ik wordt er gewoon strijdlustig van als zulke dingen lees. Nederland is naar mijn idee wel een land waar heel veel wél mogelijk is.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

suenne@ je hebt gelijk hoor,maar sommige mensen hebben iets meer tijd nodig om strijdlustig te worden. en jarenlange geestelijke mishandeling en of kleinering doet je zelfvertrouwen meestal weinig goed.

13. MamaMars

Dat begrijp ik heel goed, en dat zou ik van ieder ander ook gezegd hebben. Voordat ik hem leerde kennen was ik sterk en onafhankelijk en zou me nooit laten gebruiken door een man.
    Iedereen die ervaring heeft met een narcist weet alleen dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. We hadden een normale relatie, niks bijzonders, tot ik zwanger raakte en mijn baan kwijt raakte. In een klap was ik afhankelijk van hem, en zijn subtiele spelletjes die achteraf vanaf het begin al bezig waren werden dagelijks erger.
    Nou moet je je eens even voorstellen dat je 1000 kilometer verwijderd zit van al je vrienden en familie (heb hem leren kennen tijdens een jaar buitenland), hij was ook nederlands, en de relatie die we hadden voordat ik zwanger raakte was goed (dacht ik toen), hij was erg enthousiast over de baby, dromen over de toekomst als gezin. En dan raak je je baan kwijt, maar hij heeft een goed inkomen en kan ons onderhouden. Probeer maar eens als zwangere in het buitenland een baan te vinden, dat gaat je niet lukken.
    Het was hem gelukt, ik was afhankelijk van hem, en toen begon het, de scheldpartijen, kwetsende, vernederende opmerkingen en dan zit je daar met je pasgeboren baby, ver weg van je familie in een land waar je een hoop kennissen hebt, maar weinig echte vrienden. Je zelfvertrouwen gaat heel hard achteruit op zo'n moment, je bent al kwetsbaar en dan is er niet veel meer nodig.
    En iedere keer als het te veel werd voor me en ik wilde stoppen kwam de man weer te voorschijn waar ik verliefd op was geworden. Het ging goed voor een paar weken, en dan was het weer zover.
    Uiteindelijk terug gekomen naar Nederland, waar hij dankzij zijn cv meteen weer een goede baan had gevonden, en ik een gat van een jaar op mijn cv, een baby en een (ongeplande) zwangerschap weer moeite had om een baan te vinden, en we bewust kozen dat ik als thuisblijfmoeder zou gaan werken. Ik zou zorgen dat we hier in nederland een plakje hebben, een huis, alles wat geregeld moet worden, daarom staat ook alles op mijn naam.
    Geloof me, het is heel makkelijk om afhankelijk te worden van iemand, hoe sterk je als persoon ook bent. Pas terug in Nederland ben ik gaan vechten voor mezelf, waar ik vrienden in de buurt had, maar zelfs dit heeft nog bijna een jaar geduurd voordat het helemaal rond was.
    En nu is het dan eindelijk zo ver, en ben ik nog steeds afhankelijk van hem, omdat hij zijn verantwoordelijkheden niet neemt mbt de financien. Terwijl ik een jaar heb gevochten om hem hier weg te krijgen. Geloof me, strijdlustig ben ik zeker, maar het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

14. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Advocaat!
    Ik zou ook even HULP inschakelen van ouders, fam, vrienden!
    dan solliciteren en proberen je inkomen te regelen. Wat een gigantische eikel! hij doet ook jou kinderen dit aan, maar dat beseft hij niet?! (anders doet hij dat niet)

15. MamaMars

Heb net een mailtje gekregen van mijn ex-schoonvader waar in ieder geval wat hoop aan zit, hij kom morgen (als een politieagent ;)) samen met mijn ex hierheen, betalen wat er niet kan wachten (deurwaarder en huur) zorgen dat ik een printscreen heb van zijn rekeningafschrift en gaan plan opstellen voor de rest van de dingen die nog open staan. Waarschijnlijk zal mijn ex dus geld moeten lenen van zijn vader, maar dat is zijn probleem.
    Fijn dat hij er aan mee werkt, maar bespottelijk dat een vent van halverwege de 30 zijn vader nodig heeft als controleur of de rekeningen wel betaald worden.

Juridisch loket heb ik gesproken, maar mijn contactpersoon is afwezig vandaag dus bel ik maandag ochtend meteen terug. Ik vertrouw hem nu helemaal niet meer, dus advocaat gaat er zeker komen. Ook vanwege de uitschrijving zal ik die zeker nodig hebben, maar het lijkt dat de financiele stress voor volgende week enigzins opgelost gaat worden.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

fijn meid dat er een beetje licht aan het eind van de tunnel is.

17. noukie89

noukie89 Niet meer actief

je kan naar de gemeente gaan en zeggen dat hij helemaal niet op jou adres woont en dat je graag wilt dat ze hem uitschrijven

18. MamaMars

Je bedoelt alsof hij een vreemde is? Is ook even in me opgekomen, maar ik denk dat ik dan alleen maar zelf meer problemen ga krijgen aangezien hij ook de kinderen erkent heeft, ook op het huurcontract staat etc..
    Nu is hij zolang hij nog ingeschreven staat ook mede-verantwoordelijk voor de rekeningen, en als ik hem laat verwijderen als onbekende ben ik bang dat ik de schulden ook niet meer (gedeeltelijk) op hem kan verhalen.

Uitschrijven zoals het is kan niet, dat moet hij zelf doen of iemand met volmacht.

19. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Gelukkig maar, neemt meneer wat verantwoordelijkheid! Sterkte morgen, ik hoop dat het goed op orde komt. De rest ook wel, maar dat kost wat tijd! Hij mag het oplossen nu!!!!

20. MamaMars

Ja ben echt blij dat er iig wat hoop is. Het voelt wel een beetje 12-jarig aan, z'n vader erbij gaan betrekken. Maar ik heb geen keus, hij doet het niet zelf, dus het zal op een andere manier moeten. En als hij niet als een 12-jarige behandeld wilt worden, moet hij zich niet zo gedragen. ;)

Deel Deze Pagina