wat verschrikkelijk zeg! ik zou met de woningbouwvereniging gaan bellen en dit verhaal uitleggen.. dat jij niets kan betalen zolang hij ingeschreven staat. ook zou ik meteen een baan zoeken en alles aannemen wat mogelijk is! wat een lul van een vader dat hij dit zijn gezin aandoet!
en behalve al deze adviezen, misschien heeeeeeeeeeeel raar hoor, dan bel je in uiterste nood sbs ofzo. Meestal na zo'n scene kan het ineens allemaal wel geregeld worden. Bedoel, snap dat je dat vreselijk zou vinden, mijn haar op mijn hoofd denkt er ook niet aan, maar nood is nood. Ga naar de advocaat inderdaad en hou even voor nu vast aan je ex schoonvader. Dikke knuffel voor nu en voor je kindje.
Pfoe, wat een situatie zeg! Hopelijk komt het allemaal nog een beetje goed en kan je ex-schoonvader je in ieder geval helpen! Duim voor je, hou je taai meid!
jeetje meid, dat is nogal wat. Ik vind dat je je goed houdt hoor, je hebt immers ook niet om de situatie gevraagd. Hopelijk kan het meeste met je ex-schoonvader geregeld worden en kan je straks met je kindjes een nieuw leven opbouwen.
Als hij het nu maar oplost Laat hem maar lekker zweten, want ik zou me schamen als ik hem was!! Sterkte met alles MamaMars. X
ik hoop dat er voor jou snel een oplossing komt.. En jij komt volgens mij niet alleen voor de schulden te staan.. Hij was medebewoner en daardoor is hij ook medeverantwoordelijk.. Bij de advocaat je er niet zo bij neerleggen dat alles bij jou blijft liggen.. (misschien hebben mensen dit al lang gezegd.. maar ik heb alleen je openingspost gelezen)
ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met je is. of schoonvader langs is geweest en of de deurwaarders vandaag nog langs geweest zijn en of je inmiddels goede regelingen hebt kunnen treffen.
Alle nood-dingen zijn geregeld, en hij heeft zijn vakantie-uren uit laten betalen zodat alle achterstallige rekeningen deze week nog betaald worden. Dit geld zal morgen binnen zijn. Alle bedrijven gesproken en weten dat het onderweg is, dus een paar dagen uitstel gekregen. Vanmiddag komt hij nog langs om te kijken of er nog iets over het hoofd is gezien en voor het bewijsje dat hij inderdaad is uitgeschreven. Nu hopen dat het inderdaad opgelost is zo en ik niet voor nog meer verrassingen kom te staan deze week.
dat klinkt positief , hopelijk blijft het nu goed gaan en komen er niet nog meer onverwachte dingen boven.
nou dat klinkt goed. hopelijk heb je van vanmiddag het bewijs van uitschrijving onder je neus. maak er een copie van dan heb je bewijs voor jezelf. ik ben blij om te horend at een en ander voor zover als in je macht ligt geregeld is en jij voorlopig gewoon in je huis met inboedel kunt blijven.
Het is wel een heel herkenbaar patroon wat je omschrijft. Misschien ben ik zelf ook weer een beetje vergeten hoe het was, als iets achter je ligt slijten de scherpe randjes ervan af. Maar wat je hier omschrijft, hoe dat werkt, dat kan ik goed begrijpen. Je hebt er wel een hele 'lastige' factor bij en dat is je zwangerschap. Ik merk nu in mijn zwangerschap ook wel dat het kwetsbaar is, die situatie waar ik toen in zat zonder de onafhankelijkheid van een eigen inkomen had het zeker veel ingewikkelder gemaakt. Als je zwanger bent dan sta je in een soort 'wacht' en daarna heb je het kindje waar je rekening mee moet houden. Als je in ieder geval je tanden er maar flink in zet, laat desnoods je tranen maar zien bij gemeente en dergelijke. Ze mogen best zien dat het serieus is en dat je echt hulp nodig hebt. Ik heb toen hulp gekregen vanuit een kerk die voor mij het verblijf heeft geregeld in een opvang en dat betaald hebben. Daar had ik ook geluk mee hoor, heeft mijn zus toen voor me geregeld. Van daaruit kon ik een inkomen regelen, het opzeggen van een te duur huurhuis (en hem dus dwingen op te zouten, al was dat tot op het laatst toe spannend), aangifte gedaan en al die andere dingen. Het is even heel heftig, maar het komt wel goed als je je tanden er flink inzet.
Ik hoop dat ik dat over een tijd ook kan zeggen Het is onwijs heftig en zwaar nu, zeker heel het financiele/administratieve traject is een hel nu, maar ik heb de hoop dat de toekomst alleen maar beter kan worden zonder hem, dus daar haal ik inmiddels een hoop kracht uit. Ik ben iig heel blij dat ik nu mijn ex-schoonvader aan mijn kant heb, dus die helpt waar hij kan, en verder moet het nu allemaal wel goed komen.