Contract niet verlengd, nu gedoe met vakantieuren

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Olifantje, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn contract is niet verlengd en deze loopt 18 oktober af.

In mijn contract staat: "Werknemer treedt op 18 april 2011 in dienst van werkgever in de functie van Algemeen medewerker."
    "De arbeidsovereenkomst is aangegaan voor de periode van 6 maanden en eindigt derhalve van rechtswege op 18 oktober 2011."

Nu blijkt dat ik nog 3 dagen van 8 uur en 4,5 uur vakantieuren op mijn vakantiekaart heb staan.
    Nu wou ik deze eigenlijk allemaal opnemen zodat ik vroeger kon stoppen, maar mijn bedrijfsleider wil dit niet, maar hij wil me wel de laatste dag vrij geven op 18 oktober 2011.
    MAAR 18 oktober is toch helemaal niet mijn laatste werkdag aangezien mijn contract eindigt op 18 oktober volgens mijn contract?
    Hun blijven beweren dat 18 oktober mijn laatste werkdag is, maar ik heb het idee dat ze gewoon die 8 uur vakantieuren van me willen afpakken en niet gaan uitbetalen of kan dit niet? ;)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook zeggen, als je 18 april begint, is 17 oktober je laatste dag.. Je contract eindigt op de 18, en dan hoef je niet meer te werken dus..

Maar hoe krijg je het hem aan zijn verstand.. Heb je geen personeelsafdeling?

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Inderdaad.. Dat dacht ik dus ook dat 17 oktober mijn laatste werkdag is. Je gaat toch niet meer werken op de dag dat je contract eindigt lijkt mij. :(

Helaas niet, het is nogal een klein bedrijf met maar 35 werknemers. :(
    Ik ben het zo spuugzat. Ik zat eraan te denken om de baas een e-mailtje te sturen aangezien hij het meestal te druk heeft als ik hem op werk zelf zie, maar ik denk dat ze gaan blijven volhouden dat de 18de mijn laatste werkdag is en dat ik die dag vrij mag nemen. :(

4. Samsam

Samsam Actief lid

15 feb 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je niet gek maken, de 17e is je laatste werkdag.

Als je contract eindigt per 1e v/d maand dan werk je die dag toch ook niet ? Het is niet echt een rekenwonder je baas. De 18e is de 1e dag van een nieuwe maand in jouw geval.

Verder is je baas niet verplicht jou je vakantieuren te laten opnemen. Hij moet deze dan zeker wel uitbetalen.

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou tegen je baas zeggen dat je best wil komen de 18e, maar dat dat automatisch inhoud dat je contract stilzwijgend met nog een half jaar verlengt wordt.

En anders moet je baas je dus precies 6 maand salarissen en 1 dag uitbetalen.

Deel Deze Pagina