Ik weet niet zo goed waar ik dit zou moeten plaatsen, dus dan maar hier. Sinds een paar weken is het voor mijn dochtertje moeilijker om te poepen. De eerste keer dat dit plaats vond ( met 8 weken ) was het wat ik verwachtte. Zij was wat zeurderig, maar na een paar dagen kwam alles er in 1 keer uit (natuurlijk als je ergens op bezoek bent ). Twee weken hierna weer een tijd geen ontlasting en het begon vervelender te worden. Uiteindelijk kwam het er wel uit, niet zo veel als ik verwacht had en het had ook een andere structuur. Vaster en kleveriger. Weer had ze een week geen ontlasting en dinsdagochtend jl had ze gelukkig na een pijnlijk weekend de luier vol. Weer was de ontlasting vaster met kleine klontjes er in. Nu heeft ze sinds dinsdagochtend weer geen ontlasting gehad maar nu is het problematischer aan het worden. DL is vaak heel hard aan het persen, maar er komt niks uit. Ze heeft er duidelijk last van, ze is vaak in een slechter humeur, heeft overduidelijk pijn in de buik en zit soms bijna recht overeind van de inspanning bij het persen. Ze krijgt gewoon alleen bv. Niks extra's. Ze drinkt goed en mijn productie is ook goed. Ze komt gemiddeld 9 keer per 24 uur. Ze heeft goeie volle plasluiers. Ik heb een keer olijfolie door afgekolfde melk gedaan, dit hielp niks. Maar dit wil ik liever ook niet meer doen. Ik heb gelezen dat voorzichtig met een thermometer stimuleren zou helpen. Of zachtjes rond de anus masseren. Maar het helpt niks. De thermometer komt er trouwens ook weer schoon uit, er staat dus niks te wachten om er uit te komen lijkt het. Ik ben nu iedere avond haar lekker aan het masseren en vooral het buikje met de klok mee, waarop ze lekker in een warm bad gaat en ik warm water over het buikje giet. Wederom geen resultaat. Scheetjes laten kan ze wel heel goed. Helaas komt er vaak voeding terug van de inspanning bij het persen. Bij het cb zeiden ze dat ik nu eens per dag 20ml water in een flesje bij moet geven in de hoop dat dat werkt. Iemand anders raadde me aan om een lepeltje sinaasappelsap te geven. Of een klontje boter door de melk. Ook lees je een stukje zeep als zetpil inbrengen. Ik vind het verschrikkelijk mijn kleine meid zoveel moeite te zien doen zonder resultaat. Ze heeft gewoon pijn en voel me heel machteloos want ik weet niet hoe ik haar nog kan helpen. Is hier iemand die mij advies kan geven hierover? Ik heb volgende week donderdag wel weer een afspraak bij de kinderarts, maar zou graag voor die tijd weer een volle stinkende luier willen weggooien....
kindisol druppels van vsm kind(homeopatisch) en probiotica zoals abc dolphis. dan pak het probleem aan. helpt nog steeds goed bij mijn dochter. het eerste jaar veel problemen nu met vlagen
Ik herken dit zo goed! Mijn meisje had er ook erg veel last van. Heb ook die kindicol druppels van vsm gebruikt en toen ging het ietsje beter. Maar bij mij ging het pas echt weer goed toen ik Orthiflor Start (probiotica) ging gebruiken! Als ik dat had geweten, was ik er al veel eerder mee begonnen! En anders misschien even langs een osteopaat, als je daar voor open staat? Hopelijk kan die probiotica verlichting brengen. Zo erg om je kindje zo veel pijn te zien hebben. Succes!
Hoi, ik lees even mee want mijn zoontje heeft hier ook last van. Zo verschrikkelijk zielig om te zien dat hij er zo veel last van heeft. Hij kan je dan ook echt zo doordringend aankijken van mama help me nou . Ik heb hem 1 x geholpen met de thermometer en hij keek een partij opgelucht toen dat lukte hihi meteen 2 luiers vol Mag je die probotica vrij geven zonder recept of dokters advies? En zo ja waar is dat te verkrijgen? Groetjes jessica
Die probiotica heb ik gekocht bij drogist Kalisvaart, maar Kruidvat schijnt het ook te hebben. Officieel valt de probiotica onder bijvoeding, maar mijn lactatiekundige en osteopaat zeiden dat het geen probleem is. Ik ben het aan gebruiken met 10 weken.
Mijn dochter heeft hier in het begin ook enkele keren last van gehad. Wij hebben toen glycerinesuppo's gebruikt. Geen lange termijnoplossing, maar wel een handig middel om je baby snel te verlichten. Daarnaast hebben we ook probiotica gebruikt, dus misschien even navragen bij je apotheek?
Wij hebben dit ook maanden gehad met ons zoontje. Hij poepte niet iedere dag en als hij poepte moest hij er heel hard voor werken. Heel zielig! Hij leek er alleen geen pijn aan te hebben. We zijn 2 weken terug bij de kinderarts geweest omdat ons zoontje 2x bijna gestikt is toen hij aan het spugen was. Nu blijkt dus dat dit komt doordat hij niet voldoende ontlasting heeft. Hierdoor kan de voeding niet verder zakken en dat gaat dan terug naar zijn keel. Nu krijgt hij Lactulose om er voor te zorgen dat hij wel iedere dag ontlasting heeft. Ik zou dus even langsgaan bij de huisarts!
Wil wel even een kanttekening plaatsen.Ik lees trouwens dat jouw kindje er wel last van heeft, dus bij jou is het niet van toepassing. Maar borstvoedingsbaby's kunnen heel lang geen ontlasting hebben. Zonder dat ze er last van hebben. Lees ook: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Ontlastingspatroon van borstgevoede baby's Finley heeft maar zo een/twee keer in de week een flinke poepluier zonder dat hij er last van heeft. Aiden had destijds wel eens een keer in de tien dagen een poepluier. Ook geen problemen. Maar zoals gezegd, jouw kindje heeft er wel last van.Ik zou eens kijken naar de genoemde tips van anderen hier.
Dat is vervelend voor je kindje en natuurlijk ook voor jullie. Bovenstaande opmerking klopt zeker bij BV. Heeft ze dit dus elke dag of alleen paar dagen voordat er weer ontlasting komt? Als ze 1 keer per 2 weken poepen dan is het vaak ook meer dus mogelijk meer last. Persoonlijk zou ik niet met thermometer stimuleren of stukje zeep in gaan brengen.
Gisteren en vanmorgen zat er een kleine hoeveelheid ontlasting in de luier. Dus ik kreeg al hoop. En ja hoor, terwijl ze bij mij op schoot lag begon ze gym-oefeningen te doen en klonk in haar broek als een verzopen olifant. Het was al een week of 4 geleden dat ik tot aan mijn ellebogen in het gele sop heb gezeten, maar zojuist had ik weer het genoegen . Sinds zaterdag ben ik gestopt met de ijzertabletten, dus ik gok dat het daar aan lag. Iedereen in elk geval bedankt voor jullie tips en advies!
Oh wat fijn! Ik stond ook een vreugdedansje te doen als ze poepte! Hoe blij kan je zijn met een poepluier he? Haha. Hopelijk blijft het zo goed gaan! Succes!