Wat moet ik nou doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 28 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Hoi,

    Eerst getwijfeld als ik het wel of niet hier wil en kan delen maar aangezien ik vaker heb gemerkt dat het soms gewoon fijn is om het van je af te schrijven toch besloten om het hier wel te schrijven.

    Ik heb in het verleden een topic geopend dat ik er achter kwam dat me vriend op dating sites/apps zit niet als zich zelf maar als iemand anders. Deze gesprekken gingen niet alleen over het weer..

    Nu ben ik er laatst achter gekomen dus dat hij ook meerdere pikante foto's op zijn mobiel had van andere dames en dus ook weer die gesprekken heeft terwijl ik weet niet hoe vaak wel niet hem hier heb op heb aangesproken dat dit me pijn doet..Een paar weken geleden liep het na de volgende ontdekking uit de hand en heb ik zijn tas klaargezet om te vertrekken en was ik er vrij zeker van om onze relatie te verbreken maar na veel emoties en praten is hij uiteindelijk niet vertrokken en hij gaf ook aan dat hij heel erg geschrokken was van hoeveel pijn het me doet.

    Nu was hij net eerder op de middag even naar de winkel en ik weet niet wat het was maar ergens kreeg ik toch weer dat vervelende onderbuik gevoel en zijn mobiel zat aan de lader dus ik kon het niet laten maar toch weer gekeken ..En ja hoor meneer had weer Tinder er op staan en ook bij zijn verwijderde items van z n foto's stonden meerdere bijna naakt foto's van dames met zelfs een foto van een vrouw die met zich zelf bezig was:|
    Het is weken lang goed gegaan, Kon bij de foto's ook zien dat het de datums van gisteren en vandaag was ..
    Vondt hem laatst al weer wat schrikkerig over komen toen hij zijn Whatsapp openende en ik kwam naast hem zittten. Leek toen alsof hij zich heel erg betrapt voelde en hem hier ook nog aangesproken daarop als hij soms weer geheimen had.

    Ik hou heel veel van hem maar ik merk dat me dit zo onzeker maakt..Ik had het niet erg gevonden als hij p**no kijkt maar vindt dit toch net te ver gaan.. Maar ik vindt het zo moeilijk momenteel om nu een keuze te moeten maken..Hij weet ook niet dat ik het nu weet..

    Sorry voor me lange verhaal:$
     
  2. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ow verschrikkelijk zeg. Ik snap dat je geschrokken bent. Dit gaat idd een stuk verder dan p**no kijken.

    Weet je ook waarom hij dit doet?
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Allereerst wat een enorme rot situatie! Echter aangezien je je vriend al meerdere malen hebt geconfronteerd en zelfs al eens eerder zijn tas heeft gepakt, zou dit voor mij echt de druppel zijn. Hij blijft de fout in gaan, ondanks dat hij weet dat het jou pijn doet. Hij lijkt geen respect te hebben voor jouw gevoelens en daarbij, als je in een relatie zit heb je niets op een site als Tinder te zoeken en hoor je geen (halve) naaktfoto's van andere vrouwen op je telefoon te hebben.

    Waarom vind je het moeilijk nu een keuze hierin te maken? Je verdient iemand die je met respect en eerlijkheid behandeld en dat doet je vriend al een tijdje niet zo maak ik uit je verhaal op. Ik zou persoonlijk zelf een punt achter zo'n relatie zetten, hij blijft toch terugvallen in zijn oude patroon. Ik wens je heel veel wijsheid toe en hoop dat je een goede keuze kan maken.
     
    Kindje3, Kolibrie, Krily en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Staat hij open voor hulp? Dat is denk ik de enige stap om alles nog te redden.

    Waarom doet hij het. Is zijn eigenwaarde te laag. Heeft hij een verslaving? Is hij niet gelukkig in de relatie?

    De reden dat hij het doet zal samenhangen met wat jouw actie zal zijn denk ik. Het is anders als iemand een verslaving heeft waar je zelf niet makkelijk af komt dan dat hij niet gelukkig in de relatie is.

    Ik wens je heel erg veel sterkte en uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen.
     
    Luchia, Isabella2020, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik sprak toevallig laatst een vriend van mij die hetzelfde doet; en er moeilijk van af komt. Het is ook gewoon verslavend, seks, prikkeling, spanning. Maar daar kom je heel lastig van af. Dus het zal waarschijnlijk altijd wel even goed gaan, en dan weer mis. Sterkte!
     
  6. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat je prima weet wat te doen, maar dat je bang bent (om alleen te zijn, om de stap te zetten, etc). Raap je moed bij elkaar en trap hem eruit, je verdient beter :)
     
    Kindje3, Relax, Splitijsje en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Sorry maar er valt, naar mijn mening, maar 1 ding te doen en dat is zijn spullen pakken en zorgen dat hij vertrekt.
     
    Kindje3, Chillin, Jessi79 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.138
    4.357
    113
    Home
    Je hebt 2 keuzes
    Of je accepteert het of je gaat weg

    Hij zal waarschijnlijk wederom zeggen het nooit meer te doen bla bla maar na verloop van tijd toch weer iets proberen
    En dan zullen je weer gekwetst worden
     
    Kindje3, Chillin, Zeebra en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Voor mij zou dit ook einde verhaal zijn. Het vertrouwen zou zodanig beschadigd zijn dat het niet meer te herstellen is. Wat een vreselijke situatie zit je in, ik wens je veel sterkte.
     
    Chillin, citroenrasp en Ayla7000 vinden dit leuk.
  10. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Je kunt vrij weinig doen. Of je accepteert het of je gaat uit elkaar. Een ding is zeker stoppen zal hij niet, nooit.
     
  11. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Hopelijk hou je nog meer van jezelf.

    Dit gaat niet meer over.
    Het respect (liefde) vanuit hem, naar jou is ver te zoeken.
    Hij houdt ook (meer) van zichzelf.

    Ik zou dit niet willen of kunnen accepteren.
    Sterkte met de keuze voor jou leven, het is wel een klote besef.
     
    Jessi79, Paardenbloem en harlene2014 vinden dit leuk.
  12. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Daar kan ik heel kort over zijn. Ik zou daar helemaal klaar mee zijn. Contact met andere vrouwen inclusief foto's etc..
    Ik weet niet wat er nog meer nodig is maar dit zou voor mij einde verhaal zijn.
    Hij heeft totaal geen respect voor jou gevoel hierin.
    P**no kijken overigens totaal geen moeite mee.
     
    Manana en Paardenbloem vinden dit leuk.
  13. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Dit is echt veel te ver. Dit zijn vrouwen die op een dag eens in zijn stad zullen zijn en misschien wel eens willen afspreken.

    Waar stopt dit? Zo iemand zegt vaak ' ik zal het niet meer doen' en zo zie je maar dat de aard van het beestje toch bovenkomt.

    Wat wil je nu zelf doen?
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    #14 Ysabella, 28 jul 2021
    Laatst bewerkt: 28 jul 2021
    Wat zou je diep in je hart zelf graag willen?

    Iedereen kan zeggen dat je weg moet gaan maar als jij daar nog niet klaar voor bent om wat voor reden dan ook, dan is dat oké. Je hoeft niet vanavond nog te zeggen dat je uit elkaar wilt, zet alles voor jezelf eens op een rijtje en zoek rustig uit wat jij nodig hebt en of dat nou een ander huis is of dat je graag wilt dat hij in therapie gaat is allemaal goed. Zolang je jezelf maar niet verloochend en een keuze maakt omdat een ander vind dat jij die moet maken.

    Sterkte, wat moet dit je vertrouwen hebben geschaad. :(
     
    Kindje3, Kolibrie, soovi en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Wat een fijne reactie! Precies dit!
    Ik zat in een soort van vergelijkbare situatie alleen had mijn man vele duizenden euros aan zijn verslaving uitgegeven. Het had ook met dames te maken trouwens.
    Iedereen zei je moet hem op straat zetten maar dat kon ik niet. Ook omwille de kinderen! Nu een paar maanden verder heb ik een tijdelijke woonoplossing kunnen vinden en ga ik de scheiding doorzetten. Hoe het precies eruit komt te zien, is nog lastig te zeggen maar ik ben er voor mezelf erover uit dat ik de relatie wil beëindigen.
     
    Kindje3, Syane, Zeebra en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat je moet doen ligt aan jouw gevoel en aan hem. Als hij duidelijk spijt heeft en onderkent dat hij een psychisch probleem heeft waarvoor hij professionele hulp wil zoeken en jij bent bereidt dit met hem door te lopen, dan zou ik blijven.

    Maar als hij geen hulp wil, het niet ziet als een probleem en geen spijt heeft. Dan was ik klaar geweest. Er valt dan niets meer te redden.

    Ik zou trouwens de eerste tijd een zooi spyware op die telefoon zetten en hem duidelijk maken dat je alles kunt zien wat er op dat ding gebeurt. Elke app, etc. Tinder etc eraf gooien. Hij heeft 0 credits tot hij hulp krijgt.

    Het is erg persoonlijk en moeilijk. Je moet een inschatting maken of je denkt dat hij dit ooit zal kunnen stoppen en of jij daarop kunt/wilt wachten en vertrouwen.

    Heel veel kracht gewenst.
     
    Kindje3 vindt dit leuk.
  17. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw

    Wat een vervelende en lastige situatie voor je! Echter denk ik dat hij niet gaat stoppen, als jij hem al meerdere keren hierop aan hebt gesproken en wat dit met je doet, heeft hij gewoon schijt aan jou want hij doet het toch wel weer...

    Ik denk dat hier het vertrouwen weg zou zijn en ik hem wel de deur zou wijzen.. Het houd een keer op natuurlijk. Nu zeg ik niet dat jij dit moet doen, bedoel die keuze moet je volledig zelf maken. Maar hoever wil jezelf nog gaan?
     
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat wil jij?

    Kun je hier mee leven? Oa de onzekerheid dat hij wellicht wel met iemand zal afspreken voor seks etc.
    Nu zijn het foto's, maar je weet niet of het daar bij blijft.
     
    Neuzeke en Zeebra vinden dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Dit gaat niet veranderen, als dat al kon had dat na de vorige confrontatie al wel t geval geweest en niet binnen een paar weken weer raak.

    Dus of je leert ermee omgaan of je doet er wat aan en dat is dan kiezen voor jezelf. Iets anders gaat m niet worden vrees ik.

    Heb t gevraagd aan mn man hoe hij er in staat vanuit mannelijk oogpunt. Hij vindt dat je dan met een voet buiten je relatie staat en respectloos naar de partner. Ook totaal niet vergelijkbaar met p**no kijken ofzo.

    Beetje t principe van je mag de menuborden van t restaurant best bekijken maar in de keuken heb je niks te zoeken en je eet gewoon thuis.

    Zou ik op zoiets zitten zou hij t ook absoluut niet waarderen. Die durft me met een gerust hart de kroeg in te laten gaan en ik kan best babbelen met andere mannen zonder dat hij daar een probleem mee heeft maar dat zijn totaal andere type gesprekken geloof ik dan wat jouw vriend heeft.
     
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg...
    Ik zou zeggen dat het bij herhaling niet meer gaat veranderen zijn gedrag, hij valt er telkens in terug. De vraag is of jij hiermee door wilt gaan?
    Het vertrouwen is zo te lezen al behoorlijk afgebroken, aangezien je z'n telefoon checkt.
    Ik persoonlijk zou er niet mee door willen of kunnen gaan, vanwege het gebrek aan vertrouwen.. of er moet iets van relatie therapie komen..
    Heel veel sterkte in ieder geval!!
     

Deel Deze Pagina