Tandjes of obstipatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edr89, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Mijn dochter is bijna 6 maanden oud. Ze heeft de laatste dagen veel vieze luiers per dag, maar elke keer zit er maar een klein beetje poep in. Nooit een volle luier meer. Ze moet er ook flink voor persen, terwijl dit voorheen niet zo was. Als het obstipatie is, kan het zijn dat er alleen een klein beetje langs de verstopping komt, zeg maar. Ze krijgt alleen flessen, bijvoeding nog niet gestart.
    De laatste dagen spuugt ze soms ook ineens de hele fles uit. Daarna drinkt ze hem gelijk opnieuw, is dus niet ziek. Is ook gewoon vrolijk. Ik zie en voel nog geen tandjes. Refluxklachten (krijgt nexium) worden ook wat erger, maar dat kan zowel bij tandjes als bij obstipatie horen.

Mijn vraag is: meer poepluiers hoort bij tandjes, maar is het dan ook normaal dat ze meer moet persen en er weinig uitkomt? Of is het dan logischer dat ze verstopt zit en moet ik toch lactulose proberen? (Ooit eerder gehad en van de kinderarts mochten we het indien nodig weer gebruiken, maar wil het niet onnodig geven.)

Alvast bedankt!

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.055
    15.076
    113
    Hier met de tandjes de eerste twee nergens last van gehad die verschenen gewoon ineens. Afgelopen week de hele dag door spuitluiers en welgeteld 2 met alleen plas. Heel dr onderkaak is nu bezig en ze had last van een virusje (strontverkouden) dus allicht wat extreem effect.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    @Vero0504 thanks voor je reactie. Hier geen spuitluiers maar echt maar een klein beetje poep steeds. Net de thermometer geprobeerd, geen koorts. Wel gelijk weer hard persen maar kwam bijna niks. Denk dus toch wel aan verstopping..

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja kan maar zo zijn dat het iets verstopt is. Hebben ook warme dagen achter de rug en merk bij mijn dochter dat ze dan ook wel eens last van haar ontlasting heeft. Ondanks dat ze overdag dan meer te drinken krijgt denk ik dat haar lichaampje toch meer vocht nodig is en de ontlasting wat harder wordt. Maar goed je kan morgen ook even overleggen met de huisarts.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou niet zomaar weer met lactulose gaan beginnen.
    Door de warme dagem verliezen ze ook meer vocht.
    Waardoor de ontlasting wat harder word.
    Je zou wat extra water in de fles kunnen proberen zodat de ontlasting wat zachter word.

6. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Ja dat is waar, misschien loop ik te hard van stapel. Even aankijken nog. Ze dronk niet minder met de hitte, ze had juist meer last van reflux waardoor drinken moeilijker gaat. Ze dronk evenveel als op koudere dagen. En dat in combinatie met meer zweten.. jullie zullen waarschijnlijk gelijk hebben. Thanks!

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.055
    15.076
    113
    Inmiddels wat verbetering?

8. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Mijn zoontje van 6 maanden heeft sinds een week een paar luiers per dag. De ene keer dik, andere keer dun, dan weer veel, dan weer een klein beetje. Maar wel echt een aantal luiers per dag. Ik wijd het ook aan tandjes, hij heeft al heel lang zitten kauwen op zn handjes, nog steeds trouwens en het 1e tandje onder komt nu door. Hij is ook verkouden, maar dat is hij nagenoeg al 6 maanden dus ik denk echt tandjes.

9. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Nee, nog niet echt verbetering. Maar ik wacht het wel nog even af. Reflux is duidelijk erger nu, maar zowel tandjes (nog steeds niets te zien) als obstipatie kan dat verergeren.
    Hopelijk binnenkort weer verbetering!

Deel Deze Pagina