afgebroken kies..

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    vanmiddag *mocht* ik al naar de tandarts want hij zou mijn gebit gaan reinigen, zit ik gisteren aan een burger van de mac en bijt ik op iets keihards (zit weleens vaker een hard stukje in gehakt enzo). Gelukkig niks afgebroken dacht ik nog al voelde het wel wat vaag (alsof er wat tussen zat) dus later aan het ijs (tip perendroomijs maar niet voor mensen met zwakke tanden ;)) dus ik beet op een noot die erbij zat en ja hoor een stuk van mij kies af!! ik dacht laatst nog ben blij dat ik dat nog nooit heb gehad.. maar goed ik heb daar gelukkig al een wortelkanaalbehandeling gehad! maar mijn vriend ging even kijken en zag dat het wel bruin was dus ik denk de vulling is toch niet bruin? hebben meer mensen dit meegemaakt bij een afgebroken kies? en valt de behandeling mee want ik word toch een beetje zenuwachtig.. ;)

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik had een afgebroken kies, viel heel erg mee, werd gewoon weer een nieuwe vulling ingedaan, ik ben bang voor de tandarts dus bij mij doen ze er al een verdoving in voordat ik op de fiets stap om naar de tandarts te gaan (bij wijze van) :D

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben toevallig ook vanmorgen geweest en heb er nu een noodvulling in.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    mooi dat het meeviel! zal ook wel want pijn kan het niet meer doen maar ik ben eerder bang dat hij hem opeens gaat trekken ofzo..
    aapje79; een noodvulling? komt er een kroon op?

5. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    als het goed is zijn de wortelkanalen schoon gemaakt, en deze worden dan gevuld met medicament om als er nog restjes zenuw zitten deze ook uit te schakelen, en word dan tijdelijk gesloten met een noodvulling
    als het goed is moet je nog een keer terug en dan zul je er een nw witte vulling in krijgen.
    Hoop dat je wat kan met dit antwoord (ben al jaren Tda.ass, nu in ruste;))

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    bedankt voor je reactie! de wortelkanaalbehandeling daar is al een paar jaar geleden gedaan maar nu is er dus een stuk afgebroken! kan het voorkomen dat het er bruin uitziet van binnen? (terwijl er witte vulling inzit).

7. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    ja dat is heel normaal zeker na je verhaal dat de wortelkanaal behandeling enige jaren geleden is geweest.
    maar ik neem aan dat je nog terug moet voor reparatie? dan zal de kies weer afgedekt worden met witte vulling hoor. en maak je je zorgen even de tda bellen voor de zekerheid hoor.

8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik moet 11 juli terug en dan gaan ze boren en krijg ik een normale vulling erin.
    tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het ook gehad en heb er toen veel te lang mee doorgelopen omdat ik echt mega bang ben voor de tandarts. toen moest de kies getrokken worden, want hij was gaan ontsteken.
    ik heb dus nu maar niet te lang gewacht en kunnen ze hem gelukkig nog maken.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als de kies verder goed is gaan ze hem niet trekken. Heb ook wel afgebroken kies gehad en ik ben een schijterd wat betreft de tandarts maar dit stelde niks voor vond ik. Hij maakt er gewoon weer een stukje aan en dat heb ik niet gevoeld

10. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Hallo allemaal!

nou viel achteraf weer mee natuurlijk vooral omdat hij er nog niks aan gedaan heeft ;) hij zou vandaag reinigen en dat heeft hij ook gedaan, woensdag terug en dan gaat hij het inderdaad wat boren en opnieuw vullen, al blijft het wel een zwakke plek (omdat hij helemaal leeggeboord was).

Deel Deze Pagina