Ben het met je eens! Ik ben zelf ooit vreemdgegaan (bij mijn ex) en ik voelde me daarna zó schuldig, dat zal ik echt NOOIT meer vergeten en zou het dus ook nooit meer doen. Komt nog bij dat de man in kwestie vreemdging bij zijn ex en dat in zijn huidige relatie dus niet perse weer hoeft te doen. Maar ik zou dit ook echt niet tof vinden! Ookal bedoelt hij het nog zo goed, het is niet bepaald leuk als jouw man één op één met een andere vrouw afspreekt. Heeft die andere vrouw een relatie? Zo nee, dan zou ik echt niet willen dat mijn man naar haar toe gaat. Je kunt wel vragen of ze bijv een keer bij jullie komt eten ofzo. Niet bepaald leuk voor jou maar dan kun je gelijk zien wat voor bedoelingen zij heeft!
Hij is niet de enige geweest hè die zijn ex heeft belazerd. Er zijn er nog altijd 2 voor nodig MamavanE was het er niet mee eens maar is er toch in mee gegaan, is in mijn ogen net zo fout. Eerst zet je een punt achter een bestaande relatie en pas dan start je een nieuwe.
Geen ruzie over maken..gewoon zeggen " ow leuk, dan ga ik gezellig mee" of nodig haar gezellig hier uit dan koken we voor dr
Nou en daar ben ik het dus niet mee eens, met die cijfers. Ik ben destijds vreemdgegaan met mijn huidige vriend. Ok, mijn relatie destijds was heeeeeeeeeeeeel ver weg van goed en stond toch al breken, maar technisch gezien was ik aan het vreemdgaan. Nu ben ik al ruim 8 jaar samen, heb een zoon met hem en heb nooit meer de behoefte gehad om vreemd te gaan. Dus zoals al gezegd, ook al heb je eens gedaan, wil niet zeggen dat het weer gebeurd. Maar goed los daarvan, TS, ik zou echt heel duidelijk aangeven waar voor jouw gevoel je grenzen liggen. En dat proberen te doen op een rustige toon (ruzie is zo makkelijk om bij weg te lopen etc). Ik ben blij dat mijn vriend me altijd vertrouwd heeft, maar ik begrijp je standpunt. Want ik (of hij) hoef hier echt niet met vreemde nummers aan te komen hoor. Dat staat voor mij zelfs los van het feit van vreemd zijn gegaan of niet. Dat doe je gewoon niet, klaar. Tuurlijk als hij voorstelt om ze samen te ontmoeten, ok dat zou nog kunnen, maar alleen?? Nee daar word ik niet blij van. Ik hoop echt dat jullie snel een oplossing vinden hiervoor.
haha ja kun je ook doen. En als hij gaat sputteren, dan eens even haarfijn informeren waarom je niet mee zou mogen. Samen met je 8 maanden oude kleintje natuurlijk. Dan weet de tegenpartij ook al genoeg... Hoewel..... sommige wijven gaan over lijken hoor! Die hebben echt kak aan alles en zelfs een overduidelijke trouwring aan de hand is geen enkele reden om te stoppen. Soms zijn de vrouwen die achter de getrouwde vent aangaan nog erger dan de vent die er uiteindelijk intrapt en dan prompt het stempel vreemdganger krijgt ....
Ik ben nooit vreemd gegaan dus zou ik er geen uitspraak over mogen doen maar... ja er komt een maar. Wat je zelf ook al aangaf er zit waars iets niet goed in je relatie als je vreemdgaat of je moet zo stomdronken zijn geweest maar daarin geloof ik niet zo. Maar stel je voor je bent bang voor de tandarts en je gaat een keertje dan is de vervolgafspraak 'minder' eng. Je vind achtbanen heel erg spannend en je gaat uiteindelijk in zo een ding dan is de volgende keer al minder spannend want je hebt het al een keer gedaan dus je zal de volgende keer makkelijker in dat ding stappen. De voorbeelden zijn echt belachelijk ik weet het maar er kwam niks beters binnen.. Maar ik wou een klein beetje duidelijk maken wat ik bedoelde. Er zijn natuurlijk ook mensen die het echt maar bij een keer laten en daarna aan hun relatie gaan werken bijvoorbeeld maar doe je niks aan de oorzaak zal het probleem zich ook niet oplossen.
Ik kan mij voorstellen dat hoe jullie relatie is begonnen niet geweldig is. Dus ik kan mij voorstellen dat je dan twijfels hebt nu en of wantrouwen. Als mijn partner ineens de behoefte heeft om de weekenden weg te gaan zou ik daar ok mijn vraagtekens bij hebben. Maar goed aan de andere kant misschien zoekt hij even een uitlaatklep. Zoals jij al zegt, jij bent momenteel ook niet jezelf. Probeer wat nader tot elkaar te komen. Breng de kleine even onder en ga samen in het weekend wat leuks doen. Laat het 'zeuren' even voor wat het is. Ik denk dat je hem alleen maar harder weg duwt. Probeer ook weer toenadering naar hem toe zoeken laat hem voelen dat je nog om hem geeft. Ik denk dat dat al een stuk zal helpen. Niet te veel in het negatieve blijven hangen. Succes!!
Gelukkig zeg je het zelf al, dit is echt niet te vergelijken met een achtbaan... Je tweede stukje is echter veel beter. En hierop baseer ik dat je niet elke vreemganger over 1 kam kunt strijken. Er zitten mannen tussen die ervan leren en het niet weer doen. Soms heeft een relatie zo´n wakeup call nodig om uit het slop te raken....
Hij vind het nu zo dat hij niks meer mag. Ik krijg het hem niet aan het verstand. Volgens hem is het totaal onschuldig.
Dan is het dus ook geen probleem dat er gewoon bij jullie thuis in jouw bijzijn wordt afgesproken en anders niet. Begint hij daarover te miepen dan zou ik toch serieus aan die opmerking gaan twijfelen.
Als het zo onschuldig is, nodig haar uit bij jullie thuis, waar jullie allemaal aanwezig zullen zijn. Jij ziet graag zijn vrienden thuis, nietwaar? En dat moet kunnen, toch? Hij zou daar positief op moeten reageren. Op het moment dat jij erbuiten wordt gehouden, is hij iets raars aan het doen. Misschien niet letterlijk, maar wel met jou.
Ja, dat lijkt me de beste oplossing. En vooral ZELF ook open zijn tegen je man, dus als jij lijken in de kast hebt die koffie met je willen drinken, dat ook tegen hem zeggen.
Alleen de openingspost gelezen maar oh goodness... Dit had mijn verhaal kunnen zijn een jaar of twee terug... Helaas ging die van mij dus wel vreemd met die oudere vriendin en is dat blijven ontkennen tot ik erachter kwam dat ze al zwanger was in de tijd dat ik met hem samen was. In mijn ogen is het eens vreemdganger altijd vreemdganger maar dat is gewoon omdat ik teveel meegemaakt heb waardoor ik die conclusie zelf getrokken heb.. Terrecht of niet dat is mijn gevoel. Als hij echt van je houd kiest die voor jou en laat die de rest varen als jij er moeite mee heb. Maar geef je 1 tip; volg je gevoel, als je denkt dat het niet goed zit is de kans groot dat dat zo is.
Ik vind het "als je een keer vreemd ben gegaan, gebeurt het nog een keer" echt zo'n onzin! Alsof iedereen die een fout maakt die altijd weer doet? Wel denk ik dat je er gevoeliger voor kan zijn. In mijn eigen relatie vind ik het belangrijker om hem te vertrouwen dan om altijd maar wantrouwend te zijn en dat wil echt niet zeggen dat ik hem altijd vertrouw . Mijn man heeft contact gehad met zijn ex (van 4 jaar geleden) waar ik achter kwam, geen probleem voor mij (ging erover dat ze zwanger is) maar hij moet hierin wel open en eerlijk zijn naar mij. Hij was bang dat ik boos zou worden en zei dus liever niets, kan ik inkomen. Ik geef dus ook verkeerde signalen naar hem af waardoor hij liever stiekem zoiets doet dan dit aan mij verteld. Kijk dus ook naar hoe jij zelf reageert en ga hier desnoods aan werken om te zorgen dat jij wat zekerder van jezelf wordt. Afspreken met "oude" vriendinnen vind ik een NO! Tenzij we lekker met zijn alle gaan maar zie de meerwaarde niet om dat 1 op 1 te doen.
Hoogstwaarschijnlijk geef ik wel verkeerde signalen af ja. Ik kan het totaal niet hebben als er een vrouw " geïnteresseerd" in hem is. Tenzij het een gezamenlijke vriendin is. Maar dit is waarschijnlijk ook vanwege mijn psychische kant. Dat hoort daar een beetje bij. Hoewel ik mijn uiterste best doe vind ik niet dat hij hierover hoeft te liegen. En ik heb hem gezegd, nou als je dan gaat kan ik en onze kleine toch mee en toen zei hij ja. En hij heeft gezegd aan onze relatie te willen werken. De laatste tijd is dat er allemaal niet van gekomen. Zoals ik al zei, veel ellende in de families. En daarbij heeft onze kleine ook een paar keer in het ziekenhuis gelegen. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik 1 op 1afspraken met een vrouw absoluut niet accepteer
Het zijn cijfers dus het betekent niet dat iedereen het ook voor een tweede keer doet, maar hoe je het went of keert. Een groot gedeelte valt makkelijker in herhaling. Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar ben wel van mening dat hij er wel makkelijk mee om gaat. Telefoonnummers vragen van vrouwen en het vervolgens niet vertellen en jij er per toeval achter komt en dan allebei van vroeger kennen. Ik weet niet hoor, zou kunnen maar het is dan wel heel toevallig. Hoeft natuurlijk niet te zijn dat hij al vreemd gegaan is maar hij is misschien wel wat aan het flirten.
Het komt van twee kanten. De eerste is: gedrag van het verleden is de beste garantie voor de toekomst... dus eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. De kans op herhaling is in elk geval erg groot. De tweede is: als jij je erg jaloers opstelt, drijf je hem juist in de armen van die ander. Je creeërt zo je eigen waarheid, want uiteindelijk komt het uit. Als hij het eerlijk meent dan moet hij gewoon 100 % open kaart spelen... alles vertellen en zo jouw vertrouwen winnen. En verder moeten jullie je relatie oppeppen, ga weer leuke dingen doen, want anders zijn andere vrouwen ook aantrekkelijker... een moeder met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen kan nooit op tegen leuk, lol en plezier met een andere vrouw waarmee hij die verantwoordelijkheden niet heeft.
Als ik zo'n oude vriendin niet prettig vind dan heeft hij het maar te respecteren Klinkt hard, maar wat is er nu belangrijker???
Doen jullie wel genoeg dingen samen, dus niet als papa en mama van maar als man en vrouw? Mijn vriend en ik proberen eens in de maand iets te doen samen. Bioscoopje, ergens eten, winkelen enz. En we knuffelen natuurlijk veel Intimiteit is zo belangrijk.. En heel fijn natuurlijk
Nou dit is toch zeer positief. Lekker meegaan en wie weet is het wel een leuke vrouw waar jij mee op kan schieten. Die het helemaal niet kwaad bedoeld.