Papa gaat verhuizen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door justme1974, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Onlangs hebben wij besloten om uit elkaar te gaan. We willen alles goed regelen en op wat kleine wrijvingen na, lukt dit ook. Onze dochter was erg verdrietig, maar lijkt het goed op te pakken. Ze praat er over met anderen en zegt dat ze het jammer vindt. Ondertussen doet ze haar ding en zijn we nog steeds een gezin. Papa heeft per 1 september woonruimte en dan is hij echt weg. Een paar straten verder gelukkig. In die tijd woont hij hier en doen we gewoon tegen elkaar. Soms is het moeilijk, maar over het algemeen gaat het prima. Dat is fijn. We praten ook redelijk open over het nieuwe huis, de spullen en wat erbij komt kijken. Grote dingen en beslissingen als dochter er niet bij is. Het werkelijke moment vind ik spannend en ik wil iets doen om het positief te starten voor haar, naast het feit dat het ook moeilijk zal zijn. Wat je wel eens ziet wanneer kinderen betrokken worden als er een samengesteld gezin hertrouwd zeg maar, zoek ik naar ideetjes om dit stukje in een vorm te gieten. Of is dat ver gezocht? Ze is zes en bewust van wat er gebeurd. Een eigen sleutel is wat ver gezocht lijkt me. Haha. Maar naast de pijn en het verdriet, willen we toch de nadruk leggen op het positieve. Dat we om elkaar geven en juist daarom ook uit elkaar gaan. Iemand ideetjes? Op internet vind ik hier niets over terug...

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Alledrie eenzelfde ring? Zodat ondanks dat jullie niet meer samen zijn, jullie toch altijd bij elkaar zullen horen?
    Anders trouwringen om laten smelten (als jullie die hebben) met het verhaal dat zij altijd een stukje van papa en een stukje van mama blijft!

En uiteraard dat ze zelf mag bedenken hoe haar 2! slaapkamers eruit komen te zien. Eventueel twee zorgenvriendjes kopen of hoe heten die dingen. 1 staat voor mama en mag in papa's huis blijven en een staat voor papa en mag in mama's huis blijven?

Fotoshoot van papa met kind en foto van mama met kind en dan de foto van kind met pa op het kamertje bij mama en omgekeerd. Zodat pap ook bij mama thuis is en erover gesproken mag worden en andersom

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Alle 3 dezelfde ring zou ik persoonlijk niet doen. Papa en mama hebben samen een kind maar horen niet meer bij elkaar. Naar mijn mening geeft zoiets alleen valse hoop en lijkt me ook niet leuk voor eventuele toekomstige partners. Maar dat is wat ik dus vind.
    Het idee van de trouwringen laten omselten en het verhaal daarachter vind ik wel weer heel mooi bedacht.

Het belangrijkste is idd openheid. Een kind mag nooit het gevoel krijgen dat ze tussen 2 ouders moet kiezen. Ook kwaad spreken over de andere (of nieuwe partner) in het bijzijn van de kinderen gebeurd jammer genoeg te vaak maar als ik je verhaal zo lees dan zal het bij jullie niet zo snel gebeuren, vind dat jullie het echt goed aanpakken. Sterkte want makkelijk is het niet.

4. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Geen idee maar mag ik even zeggen dat ik hetsuper knap vind, hoe je dit aanpakt?! RESPECT!!

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Andere ouders mogen hier een voorbeeld aan nemen! Precies zoals het hoort te gaan als je uit elkaar gaat ipv die kinderachtige strijd. Denk dat jullie daarmee je dochter al het mooiste mee hebben gegeven

6. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je hier over nadenkt! Misschien samen met haar een cadeaupakketje maken met wat dingen voor in huis?

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    ... wat een lieve reacties, dank jullie wel! We doen enorm ons best om het voor haar zo goed mogelijk te laten verlopen.

(stiekem vind ik het jammer dat mijn topic hier naartoe is verhuisd, maar ok).
    Er staan zeker bruikbare dingen bij. Ik ben nog steeds aan het overwegen of ik een weblog wil maken hierover, het totaal plaatje. Of iets dergelijks. Ik merk dat ik voor mezelf wel steun haal uit het positieve. Maar dat terzijde.

Wat ik ook bedacht was om in beide kamers een stukje van de muur te gebruiken waarbij zowel ik als de vader een lief berichtje schrijf. Ik op de muur bij papa en papa op de muur hier in huis.

De ring voor ons drietjes vind ik een mooie gedachte, maar inderdaad; wij zijn straks niet meer getrouwd. We hebben overigens destijds niet voor een ring gekozen, wij dragen beiden zelden iets. Het is best lastig om iets te verzinnen waarbij je inderdaad geen valse hoop gaat geven, maar toch laat merken dat je om elkaar geeft zoals de ander is. Volgens mij is het ook niet zo'n actueel onderwerp?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het idee van een sleutel van papa's huis vind ik best leuk, wel symbolisch omdat ze waarschijnlijk niet zelf naar papa mag gaan, maar als jullie gaan kan ze wel haar sleutel gebruiken.

Misschien als papa de sleutel krijgt dat zij als eerste alleen met hem naar zijn nieuwe huis gaat?

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    kettinkje met 2 hangertjes eentje symboliseert papa en de andere mama?

Deel Deze Pagina