Jullie kennen het vast wel... ik maak heeeeeeel veel filmpjes met mn telefoon van mijn 2 geweldige kinderen, alles is leuk, dus alles wordt gefilmd haha. Maar nu... Ik zet alles op de laptop, geordend in mapjes netjes per maand. Hoe kan ik dit leuk op een dvd ofzo zetten? Zonder dat het al te veel tijd kost. Want tijd om avonden lang te editen, knippen/plakken, bewerken enz heb ik nu even niet Iemand tips?
gewoon alles op je pc zetten of op een one drive. Dan kan je alles bewaren mocht je telefoon dan kapot gaan heb je alles nog
wat betreft een dvd.. als jij alles op je pc zet zou je de dvd zelf kunnen branden. Dan moet je er wel wat tijd in steken. Zorg iig dat je ze heb opgeslagen op een drive of een draagbare usb
Ik heb alles dus al op de laptop en ook op een externe harde schijf. Maar wil ze dus graag op een dvd. Maar als ik alle filmpjes gewoon zo overkopieer speelt ie dan ook alle filmpje achter elkaar af? Of moet je het dan dus helemaal gaan bewerken als film?
Dat ligt aan het type bestand en aan welke bestanden je dvd-speler af kan spelen Als al je filmpjes van het type bestand zijn wat niet afgespeeld kan worden, zul je alles om moeten zetten. Of een nieuwe mediaplayer kopen, dat kost minder tijd Ik vind knippen, plakken, bewerken etc. trouwens superleuk. Vaak film je net even te lang door en heb je een aantal seconden (of, in de babytijd waarin ze steeds iets doen, behálve als jij gaat filmen, héél veel minuten ) waarin er niets gebeurt. Die knip ik altijd weg. Bij 1 filmpje is dat niet zo erg, maar als je een hele dvd gaat kijken, begint dat wel vervelend te worden. Muziekje eronder, bloopers in slow motion afspelen, etc.. Ik kan me daar echt úren mee vermaken. Wij kijken met kerst of op 31 december altijd een dvd met de filmpjes die het afgelopen jaar gemaakt zijn. Ik begin meestal eind november / begin december met het bewerken, dus er zit écht heel veel tijd in.. Maaaar, dan heb je ook wat!
Welk programma gebruik je daarvoor? Ik vind het ook wel leuk, maar heb er nu gewoon echt geen tijd voor en de spaarzame uren dat ik voor mezelf heb ben ik moehoee en plof ik op de bank om dom tv te kijken haha. Maar dat kan over een paar weken alweer wat beter zijn, dus ben wel geïnteresseerd in welk programma je gebruikt..
Kijk super. Ik lees even mee wil ook een soort film maken van de eerste 2 jaar (of als hij te lang is 1 per jaar haha) maar welk programma is nou het beste? Wat shadixxx zegt klinkt top.
Het beste programma voor huis tuin en keuken gebruik is denk ik windows movie maker. Ik mag dat ook altijd graag doen, en dan hier en daar wat foto's nog erin voegen.
Movie Maker inderdaad, zó simpel en als je alleen de basisbewerking hoeft te doen, heb je ook niet meer nodig dan dit. Als ik een stukje beeld weg wil snijden, gebruik ik Replay Video Capture, maar dat komt maar weinig voor.. Oh en, om bepaalde liedjes precies lang genoeg te maken voor een gedeelte van de film, gebruik ik Audacity
Ik heb alle filmpjes van mijn telefoon ook op een privé youtube kanaal gezet. Kan alleen ik ze zien, of mensen die ik de link geef.
Nou ik ben aan de slag gegaan hoor met movie maker! Dat gaat een stuk sneller als het bewerkingsprogramma waar ik het eerst mee deed!! Ik maak nu per maand een filmpje en dan kan ik die straks allemaal op dvd zetten. Bedankt voor de tips!