Hallo, Ik moest gisteren tanken en per ongeluk heb ik de slang niet helemaal in de tank gestopt. Resultaat daarvan was dat de benzine helemaal over me mouw van me jas en sjaal is gevlogen. Ik deed me jas en sjaal uit en gooide die in de kofferbak. Ja hoor heel de auto rook erna, het erge komt nog. Ik heb ongeveer 3 uur in die geur in de auto gezeten. Is dit schadelijk voor het vruchtje? IK hoop dat jullie mijn ongerustheid weg kunnen nemen. Groetjes Mamavyas
Je kindje leeft nu nog van de dooierzak in de baarmoeder, nog niet van de placenta, dus het is nog redelijk goed beschermd tegen wat jij inademt(dat gaat immers via jouw bloed naar de placenta) Of het echt schadelijk is durf ik niet te zeggen, maar wellicht dat bovenstaande je een beetje geruststeld.
Precies, je hebt nu nog geen bloedband met je baby. Scheelt ook voor mensen die goed dronken zijn geweest in de eerste weken omdat ze niet wisten dat ze zwanger waren.. In de eerste paar weken maakt het gelukkig nog niet zo heel veel uit. Ik vind benzine stiekem nog steeds heel lekker ruiken maar ik moet m'n neus van mezelf dichthouden als ik ga tanken (Nou ja, gewoon niet die lucht opsnuiven dan he, haha!)