Hallo, Ik heb even een vraagje over een doorkomende kies. Eerst dacht ik , nou , dat ziet er gewoon normaal uit. Nu lijkt het wel helemaal rood erom heen en het witte van de kies lijkt wel niet helemaal hard overal, misschien wit tandvlees. Het ziet er een beetje langwerpig uit, niet echt als een kiesje te identificeren. Zag net wel op een foto, dat een kies behoorlijk groot is, want ze hebben er maar 2 aan een kant zo te zien Zijn tandvlees aan de voorkant (bij voortandjes) is ook een beetje rood. Een snijtandje is aan het doorkomen, maar is er nog niet echt uit. Hij lijkt wel niet lekker in zijn velletje te zitten en is ook schor en heeft 2 blaasjes op zijn tong. Al met al beetje ongerust. Herkent iemand dit? Alvast bedankt voor je reaktie. Groetjes Adriana
Jesse heeft ook wel es wat rare witte vlekjes in z'n mondje gehad bij het doorkomen van een kiesje. Leek zelfs wel een beetje op een stukje wild vlees. Maar nu de kiesjes er ongeveer door is, is het helemaal verdwenen. Gewoon even een paar weken in de gaten houden. Meestal is het niets bijzonders en trekt het zo weer weg.
Hoi, Schor en blaasjes op de tong ken ik niet, maar dat het tandvlees rood is wel. Een kies is ineens ook heel anders als een tandje dat door moet komen. Kiezen hebben veel groter oppervlak en soort puntjes op 4 hoeken. Hier kwamen dan eerst die puntjes naar boven en daarna het middenstuk zegmaar... ziet er ook gewoon beetje pijnlijk uit dat tandvlees. En dat het niet overal hard is? Heb je al gevoeld? Ik heb wel eens begrepen dat er ook witte talgkliertjes op tandvlees kunnen zitten, dus misschien is dat het? Komt vast wel goed... de eerste is er, nog 7 te gaan!
Ik denk ook dat het schorre en de blaasje los staan van het kiesje. Het zal ook allemaal wel goed zijn, maar het ziet er niet zo fijn uit. Ik heb het gevoeld en voelde een paar dagen terug echt alleen maar harde puntjes en nu lijkt niet al het witte hard te zijn. Ik kan er ook niet even heel goed naar kijken natuurlijk
Misschien dat er op sommige delen van de kies nog een beetje tandvlees zit, dat ie er dus nog niet helemaal door is. En ja, ze kunnen er wel erg last van hebben als een tand(en) doorkomt. Succes!