welk bedje voor 1 jarige???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joan81, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Hey meiden,

Onze dochter van net 1 krijgt in maart een broertje of zusje. Nu willen we haar ledikantje gaan gebruiken voor de baby (na het wiegje).
    We willen dus voor haar een nieuw bedje kopen, maar nu twijfelen we over wat we voor haar moeten kopen. Een ledikant waar de zijkant uit kan (zodat ze er zelf uit kan klimmen), een peuterbedje of toch een groter bed??

Wat zou jullie doen??? ik weet het namelijk echt niet....

2. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ik persoonlijk vind 1 jaar wel vroeg voor een groot/peuterbed. Ik zou dan ergens goedkoop (marktplaats ofzo) een ledikantje op de kop tikken. Dan eerst rustig aan de situatie van het nieuwe babytje wennen en dan later pas een peuterbed of groot bed.

3. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hoi,

Wij hadden ditzelfde dillema en hebben voor onze zoon een peuterledikan gekocht, met peuterkanten voor als ie groot genoeg zou zijn.. Dus het is gewoon een groter ledikant er kunnen 2 spijlen uit en als hij er aan toe is gaan de ledikantzijden er vanaf en krijgt hij gewone lage kanten erop en heeft hij een peuterbed...

Succes met je keuze!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Onze man is 19 maanden als zijn brusje komt. Wij hebben gekozen voor een ledikant waar de zijkant uit kan. Leek ons de meest praktische oplossing. Het is bij ons nog niet handig als hij zelf uit bed kan klimmen (hij gaat met 16-17 mnd. naar zijn nieuwe kamer), en een ledikant kan hij voorlopig nog wel even mee doen. Wij hebben het bedje 'Gulliver' van Ikea.

Liefs!

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zou ook gewoon nog een ledikantje doen, en dan idd kijken of je er 1 kan vinden waar de zijkant uit kan. Wij hebben er ook 1 van de ikea waar de zijkant uit kan en je er een opstaand kantje op kan maken zodat ze er niet uit rollen (je hebt m nu in 5 kleuren, helemaal spijltjes). Of via mp nog een ledikantje kopen.

Onze dochter is net 2 als haar broertje komt, maar die gaat eerst nog een half jaar ofzo in een wiegje. Misschien kun je dat ook doen, een wat groter wiegje kopen waar de baby wat langer inkan zodat je dochter bijan 2 is voordat de baby in het ledikantje hoeft.

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

1 jaar is idd nog jong voor een ander bed

mijn zoontje wordt over ruime maand 2 en vind ik al vroeg. hij slaapt nu sinds bijna een week in een peuterbed omdat hij uit zijn ledikant klimt. anders had hij er nog langer in gelegen hoor.

zou zelf ook kiezen voor ledikantje dus waarbij je een kant eraf kan halen.

7. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Mijn zoontje gaat rond het nieuwe jaar over naar z`n nieuwe kamer. Hij is dan 1.5 jaar en krijgt gewoon een 1 pers bed (wel met rekje natuurlijk)
    De kleine komt als het goed is in mei, dus meneer heeft eerst ff de tijd om aan z`n nieuwe bed en kamer te wennen. Zo zal hij deze "verhuizing" niet linken aan de komst van z`n brusje

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Joan ik zou voor een extra ledikantje gaan. Julia slaapt sinds de ruim 2 1/2 is in een juniorbed. Toen was Daan uit zijn wieg gegroeit. Anders had ze er nog wel langer in gelegen. Ik vind Sienna nog wel erg jong voor een echt bed. Vooral als ze uitgevonden heeft dat ze zelf uit bed kan is het wel een fijn idee dat ze nog niet zelf uit bed kan komen.

9. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Dank je wel meiden voor jullie reacties!!

We zijn er uit :D we ga toch voor een extra ledikantje (waar de zijkant uit kan) dat geeft haar wel meer veiligheid, dan al een groter bed.. en ik vind haar ook nog zo klein voor een groter bed, ze worden al zo snel groot....Ik heb een leuk bedje gezien bij ikea dus ook niet zo duur ;)

Pila79; de baby gaat eerst wel in de wieg en deze is ruim dus daar kan de baby wel een langere tijd in liggen, maar ik wil niet dat Sienna het idee krijgt dat ze haar bed moet afstaan voor de baby vandaar dat ik nu een nieuw bedje voor haar wil kopen.

Wapa; waar hebben jullie zo'n peuterledikant gekocht??

MamavanMarije; ja dat bedje heb ik ook gezien! Niet zo duur en ziet er leuk uit!!

10. Storm

Storm Niet meer actief

Wij zitten hier ook met dat dilemma. Ik zit er ook aan te denken een extra ledikantje te kopen. Idd die van Ikea waar de zijkant later uit kan.
    Mijn zoontje zal (als alles goed blijft gaan) ook 20 maanden zijn als de baby geboren wordt. Persoonlijk vind ik hem dan ook nog erg jong om over te gaan naar een peuterbed/gewoon bed. Plus dat het een vreselijke woelwater is, maar volgens mijn man is daar dat rekje dan weer voor (we zijn het nog niet helemaal met elkaar eens ;), maar we hebben nog even).

Deel Deze Pagina