dames, ik ben nu 6,5 week zwanger en alleen. zo nu en dan neemt mijn ex contact op, het ene moment wil hij er zijn valse beloftes , en het andere moment hoor ik niks en laat hij me stikken. ik ben hierdoor erg in de war emotioneel gezien. mijn gevoel gaat steeds heen en weer, en ik kan niet blij zijn. voel me depressief, onmachtig, schuldig naar mezelf en het kindje toe dat ik zo'n wrak ben. ik denk erover om maar alle contact met hem te verbreken, want ik heb niks aan hem (hij is niet eens in nederland). ik vraag me af of er een periode komt dat ik er vrede mee kan hebben. hoe is jullie dat vergaan? en wat kan ik het beste doen?
hai ik ben nu 21 weken zwanger en herken precies jouw gevoel er komt enorm veel op je af en dat zorgt ervoor dat je niet van je kindje kunt genieten.en de hormonen zorgen ook voor dat rotgevoel!! bij mij kwam het moedergevoel pas toen ik mijn tweede echo gekregen heb bij 13 weken.en vanaf die tijd komt en gaat dat gevoel ook weer.heel frustrerend.maar het komt goed!neem vooral je rust en schrijf de dingen waar je mee zit op,stel prioriteiten succes
Ik denk dat jij voor jezelf moet bepalen hoe jij jouw toekomst inricht alleen met de kleine. Als jij dat helder hebt, dan kan jij ook minder afhankelijk van jouw ex opstellen en je gevoel niet direct in een negatieve spiraal brengen. De valse beloftes en dergelijke is l*llig, maar als jij zeker bent van jouzelf dan boeit zijn gedrag niet. Hij kan je dan niet meer zo raken als dat het nu doet. Het enige wat jij van hem kan verlangen is, dat hij kenbaar maakt hoe hij de toekomst ziet in de rol van vader (dus niet als partner van jou, maar enkel als vader voor de kleine). Dat heb jij nodig om jouw eigen toekomst te bepalen. HIj heeft dan nog de keuze of hij wel een rol wil spelen of niet en jij kan op basis daarvan jouw toekomst inrichten. Ik heb dat op een hele zakelijke manier aan mijn partner medegedeeld (partner wilde abortus). Ik heb verteld dat de keuze van abortus bij mij ligt (mijn lichaam, grootste impact op mijn leven dus mijn keuze) en dat ik ervoor kies om te houden. Verder partner medegedeeld dat hij moet bepalen wat de rol is dat hij wil innemen. Wil hij geen rol, ook geen probleem, dan doe ik het in mijn eentje. Wil hij een rol, dan moet hij dat nu kenbaar maken (oke ik heb hem ca 3 weken de tijd gegeven om over na te denken) zodat wij samen een ouderschapsplan kunnen opstellen. Uitgangspunt is altijd het geluk van het kind geweest in alle gesprekken. In mijn geval bleek dat partner koudwatervrees had. Zijn reactie om een abortus voor te stellen heeft mij wel dusdanig gekwetst, dat ik nog steeds op mijn hoede bent, maar wij werken weer langzaam toe onze relatie te herstellen. Mijn verhaal heeft zoals je leest een positieve wending gekregen, houd wel rekening mee dat dit niet voor jou hoeft te gelden. Zolang jij maar weet wat jouw back-upplan in jouw eentje is, dan sta jij altijd sterk! Depressieve gevoelens houd jij altijd tijdens de zwangerschap. Geef eraan toe, dan ben jij er het snelst vanaf, maar zoek wel binnen afzienbare tijd afleiding zodat jij er niet in blijf hangen. Dat is natuurlijk nooit goed. Overigens het moedergevoel is bij mij pas na de 12 weken echo gekomen. Succes met alles! Liefs
Mijn ex was in het begin ook zo. Van alles beloven en niks doen. Het was zelfs een keer zo erg dat ik mijn echo had en hij er niet eens naar vroeg. Mega ruzie gehad. Toen ik ong 5 maanden zwanger was hadden we weer zo'n erge ruzie aan de telefoon, dat ik extreem harde buiken kreeg. Toen is mijn moeder er tussen gekomenen heeft (voor mij) besloten dat dit moest ophouden. heb toen het contact verbroken en die rust was heerlijk! je bent al extreem emotioneel in deze periode en alle stress voelt je baby ook. Ik zou je adviseren het contact te laten verwateren. hem desnoods 1x per maand op de hoogte houden als hij het echt perse wil weten, maar laat je niet gek maken door zo'n gast. je kind is vele malen belangrijker
Probeer te genieten van een kleine die bij jou van binnen zit Geniet van alles eromheen behalve van je ex! Ik herken je gevoel maar ga proberen het positief te bekijken En ga genieten. Als je geen contact wilt met je ex is dat prima toch.. niemand verplicht jou om contact met hem te hebben...
hey hier een gescheiden mama.....ik kan je echt zeggen dat je lekker voor jezelf en je kind moet kiezen, als die relatie nu al niet zo goed is wordt hij ook echt niet meer beter...weet niet of je ex een plak krijgt in het leven van je kind, maar ik zou als ik jou was dit kindje lekker je eigen naam geven aan het kind en hem niet erkennen...dan heb jij zoveel meer rechten en rust...maak er samen met je kind wat van...zoveel moeders zijn je voorgegaan en die is het ook gelukt...succes en geniet van het wondertje in je buik...want het is zo weer voorbij en dan mag jeje kindje delen
allemaal bedankt voor de reacties. jullie hebben gelijk, ik kies nu ook voor dit kindje, en wat hij wil of doet moet hij nu zelf maar weten. ik weet inmiddels wel dat ik niets aan hem heb. nu ik afstand heb genomen hoor ik ineens ook bijna niets meer van hem, dus zo belangrijk was het allemaal niet blijkbaar. ik wil in ieder geval geen stress meer voor mezelf en de kleine, het heeft lang genoeg geduurd. liefs
ik zou zeggen zoek een leuke betrouwbare vriend (maar misschien nu ff niet) laat je ex lekker zitten, klinkt niet goed zo
Zo een man kun je misschien beter uit de weg gaan . Hoeveel pijn het ook doet en hoemoeilijk het ook is ! Echt geniet van je kindje het is het mooiste wat een vrouw kan overkomen
ik weet het, maar het is zo moeilijk, steeds weer die mooie woorden,maar ook steeds weer die teleurstelling. dit is niet een man waar ik op kan bouwen. ik weet het.... ik zal de knoop moeten doorhakken. 1 ding is zeker; voor dit kindje ga ik door het vuur.