Hoe ging bij jullie de eerste vaccinatie? Aankomende week is ons kleintje aan de beurt, hij is dan 2 maanden. Kan hij koorts krijgen naderhand? Waar moet ik dan op letten? Er is mij nog niet eens verteld welke vaccinatie het is...!! Maar dat hoor ik dan wel.
Hier eerste vaccinatie met 4 week ivm kinkhoest wat hier heerste. Ik vond het verschrikkelijk zielig, ze gaven als tip een flesje meegeven zodat je gelijk kan troosten. Yinthe had daarna koorts en sliep heel veel. Sterkte! Doet enorm pijn aan je moederhart ( bij mij dan )
Aggh!! Wat deed jij tegen de koorts? Vind dat nogal spannend! Hopelijk krijgt ie het niet maar ben liever een beetje voorbereid..! Mannetje heeft ook al moeten bloed prikken, was ook sneu want ze konden z'n adertje niet vinden. Maar gek genoeg bleef ik er heel rustig onder en vond ik t lang niet zo erg om te zien als dat ik dacht
De kleine lekker tegen je aan houden als de prikjes gezet worden. De kleine zal het niet leuk vinden, en kan pijn aan de beentjes krijgen en inderdaad wat ziekjes/koortsig zijn. Wij hebben haar bij het verschonen steeds getemperatuurd, ze heeft geen koorts gehad maar was er wel goed ziek van en had ook pijn. Tegen de pijn/koorts mag je een babyparacetamol geven, even vragen welke dosis geschikt is. Je zult snel genoeg aan je kleine merken of hij ergens last van heeft of niet. Succes!
bij de eerste koorts en veel huilen. s avonds maar een pcm gegeven dat hielp goed. daarna steeds homeopatische korrels gegeven rondom de prikken en nooit meer last gehad. bij de 2e nu gelijk met die korrels begonnen en die sliep veel die dag en nacht en geen koorts.
Misschien goed om je er in te verdiepen wat er wordt gezet en wat de risico's van het vaccin zijn. De bijsluiters kun je online vinden. Ik ben niet tegen vaccinaties hoor maar vindt het wel belangrijk dat het een weloverwogen keuze is. Mijn oudste werd er flink ziek van. Mijn jongste aangepast gevaccineerd (later en 1 prik per keer) en tujababy gegeven. Die reageerde toen nergens op. Bij koorts liever geen PCM. Koorts is juist goed. Pijn is een ander verhaal natuurlijk. Tujababy kan helpen om klachten te voorkomen. PCM 120 Mg is trouwens pas vanaf 3 maanden.
Onze kinderen hebben er beide nauwelijks last van gehad. Dochtertje heeft alleen van haar eerste vaccinatie een beetje verhoging gehad en ze sliep erna altijd veel. Van de BMR nooit iets gemerkt. Zoontje heeft net de eerste ronde bij 2, 3 en 4 mnd gehad en heeft helemaal nergens last van gehad. Dochter schreeuwde altijd het hele cb bij elkaar en kon ontzettend vernietigend kijken richting de prikster. Zoontje gaf de laatste keer amper een kik, de bikkel.. Dat kan dus ook! Gewoon rustig afwachten, koorts is niet erg en meestal is het na een dag of 2 wel over. Sterkte!
Bij de eerste prikjes 's avonds wel koorts gehad, helaas hadden we toen niks in huis (lesje geleerd ook gelijk, zorg dat je altijd iets in huis hebt voor het geval dat ). Rond 7 uur was zijn temp nog prima, om half 12 ineens 39,2 Maar 's nachts om half 4 was zijn temp alweer gedaald tot 37,8. Bij ons werd ook aangegeven door het cb, liever geen zetpil, omdat koorts juist betekend dat het afweermechanisme in actie is. Daarnaast moet je een zetpil ook consequent om de vier uur geven, om eventuele koortsstuipen te voorkomen. Wij tempte gewoon bij elke verschoning, om zo in de gaten te houden of de temp niet té hoog werd. De prikjes daarna geen koorts meer gehad, alleen bij de laatste erg last van pijn, maar toen was er ook niet helemaal lekker geprikt. Enige voordeel; na die eerste prikjes is meneer gaan doorslapen en is dat ook tot nu toe blijven doen Veel succes en hopelijk valt het mee!
Wauw dat zou leuk zijn als dat hier ook gebeurd hihi.. Dus koorts is in principe niet erg? Niks aan doen of wel paracetamol geven? Heb dat toevallig van de week vast gehaald. Hier geven ze dat in druppeltjes. Tot hoe hoog mag de temperatuur gaan voor ik bijv aan de bel moet trekken of er iets aan moet doen..?
Hier totaal geen reactie op de prikjes, behalve even krijsen toen ze ze kreeg... Temp bleef goed, ze sliep alleen die dag extra veel. Ik moest zelf ook huilen toen ze de prikjes kreeg..
De eerste 3 maanden mogen baby's niet ziek worden. Waarschijnlijk zal het bij verhoging blijven. Kids zijn hier al iets ouder, maar als de koorts richting 39,5 gaat, trek ik ze sokken geweekt in water met azijn aan. Dat onttrekt de koorts uit t lichaam. Ik probeer te voorkomen dat het boven de 40 graden gaat, zeker voor de nacht als t anders mogelijk nog verder stijgt.
Mijn oudste heeft nooit ergens last van gehad. De jongste is nu twee keer gevaccineerd en is daar beide keren flink ziek van geweest.
de kleine is van het eerste vaccin ong 4 dagen ziek geweest met temp van ong 38.5-39.0. ze sliep ineens veel meer dan anders die dagen. tweede vaccin niets van gemerkt. vorige week moest ze voor de 3e maar ze was/is ziek en dan laat ik haar niet vaccineren. Deze week maar weer kijken. en zoals gezegd lekker tegen je aanhouden. ieder kind reageert anders. oudste dochter heeft toen nooit een kick gegeven. deze kleine eerste x even flink huilen. 2e x echt een paar seconden gejammerd. als jij vind dat je zoontje niet lekker in zn vel zit dan kun je zetpil geven, niks mis mee. als hij vrolijk is en verhoging lichte koorts zou ik t niet nodig vinden. in het ziekenhuis heb ik toen een goede tip gekregen . als je kindje hoge koorts heeft en je begint met een zetpil dan moet je dat ook om de 7/8 uur doorzetten anders is de kans op koortsstuip groter door ineens piek van laag naar hoge temp
Hier ook nooit ziek geweest van geen enkele vaccinatie. Ze sliep de dag van de prik wat meer en lichtjes verhoging maar niets noemenswaardig. ik deed rond de prik plek altijd vallen en stoten gel smeren van vsm en dat tijdje goed inmasseren ze heeft daardoor nooit last gehad van harde pijnlijke prikplek. als je kindje verhoging heeft maar zich verder ok voelt hoeft je niks te doen. voelt je kindje zich ongemakkelijk of heeft het pijn mag je natuurlijk een zetpil geven. Verder bij verhoging niet inbakeren en wat luchtiger kleden in bedje zodat je kindje de warmte ook kwijt kan. je mag dan in elk geval niet inbakeren 24uur vanaf de prik niet meer.
Hier heeft hij er gelukkig helemaal geen last ervan gehad. Het was eventjes huilen na het prikje maar dat was heel gauw alweer over en verder heeft hij helemaal nergens last van gehad achteraf.
Hier heeft zoontje na eerste prikjes helemaal geen last gehad. Bij de tweede keer heeft ie dan goed ingehaald... koorts (gelukkig niet super hoog: 38,5) en heeft zich bijna 3 dagen niet lekker in z'n vel gevoeld. Wij hebben hem de nacht na de prikjes, toen zijn koorts begon, wel een zetpil gegeven omdat het arme ventje lag te rillen van de koorts. Ik heb altijd juist begrepen dat baby's geen koorts mogen hebben en op het cb geven ze ook aan dat je dan paracetamol moet geven. Verder sliep hij hierdoor veel. Lekker knuffelen en wat extra aandacht geven doet wonderen. Ieder kindje reageert weer anders en ook op elk prikje reageren ze anders dus het valt niet te voorspellen maar beste is om gewoon rekening te houden met het feit dat ze koorts gaan krijgen.
Hier ook de eerste prikjes gehad 2 weken geleden. Ons mannetje wilde alleen maar bij mama zitten de dag van de prikken. (Vond mama niet erg ).. 'S avonds kreeg hij koorts, 39.1, maar dit zakte vrij snel af gedurende de nacht. Verder een aantal dagen wat hangerig geweest. Mocht je je kindje inbakeren, houd er rekening mee dat dit de eerste 24uur niet mag.
Ben ook benieuwd.. Hopen op geen koorts, lijkt me toch spannend zo voor de eerste keer. Hou m maar goed bij me