bijna twee en praat nog niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mc87, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Iemand tips om woorden uit mijn zoon te krijgen?
    Mijn zoon weer wel heel veel, doet ook dingen all ik hem iets vraag.Maar kan alleen nog mama,papa, ja nee endie dat daar zitten bah zusje en schoentje zeggen.en o jaah.
    Wel een aantal gebaren en geluiden maakt hij. Ook brabbelt hij veel. Ik praat met hem, eind allen aan en benoem het als hij iets wil. Ben echt actief met hem bezig maar hij wil me niet na zeggen.We lezen boekjes doen alles.
    Iemand tips?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je doet eigenlijk al veel wat je zou kunnen doen om spraak te stimuleren. Sommige kindjes zijn gewoon iets later. Het kan best zijn day hij over twee a drie maanden ineens een spraakwaterval is..... Geen zorgen over maken en gewoon nog wat geduld hebben.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier kwam ze pas na d'r tweede verjaardag los. Nu is ze niet meer te stoppen..

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

hier net zo!

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Je er niet te druk om maken :) ik dacht pas ook: word tijd dat je gaat praten (ze is van sept 2014) en zo ineens probeert ze alles na te zeggen en heb ik gister haar eerste twee-woordszin gehoord, na "mama eten" was het "C. (oom) jietuig":) Als hij wel alles snapt dan komt de spraak ook wel denk ik :)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij ook pas vlak voor z'n 2e beter praten.
    Nu zie/ hoor je hem met de dag vooruit gaan, opeens heeft hij de smaak te pakken. Aan de uitspraak valt nog wel wat te verbeteren, maar hij zegt nu bijna alles na en z'n woordenschat groeit dus met de dag.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kijk eens naar kindergebaren met Lotte en Max, leuke DVD's voor kinderen met en zonder een taalachterstand. Mijn jongste zoon is van niet pratend op zijn tweede verjaardag binnen een half jaar naar 2 woordzinnetjes gegaan, mede omdat hij uren naar die DVD's kan kijken en al heel snel alle woordjes daarin probeerde na te zeggen, terwijl hij ons nog nauwelijks imiteerde.

Als je trouwens het aantal woorden van je zoon telt, horen de gebaren en dierengeluiden daar ook bij meegerekend te worden. Dat geeft toch weer een ander beeld van zijn communicatieve vaardigheden (wat een woord), of niet soms?

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Voor nu nog geen zorgen maken, vanaf 2 jaar zou ik wel voor de zekerheid vragen om een geboortest

Onze eerste dochter bleek bij 80 decibel pas te kunnen horen en na buisjes bleek dit 35 decibel te zijn en toch kon zij wel papa mama opa oma die ja en nee , vanaf 3 jaar heeft zij dus pas echt leren praten en nu ze 6 is ondervind ze er nog hinder van

Onze tweede dochter bleek met 1,5 jaar te horen bij 60 decibel, zij is nu bijna 3 en praat hele zinnen maar geen hond die wat van haar woorden kan maken, dus zij zal net als haar zus een aantal jaren naar de logopedist gaan.

Zo rond de twee jaar gaan veel kinderen opeens praten, onze zoon praatte nul,nul en met 2jaar en 3 maand praatte hij vloeiend.... Dus ik zou nog wel een paar maand gewoon zo lekker laten en kijken of het nog komt

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier zei hij met 2 jaar een paar woordjes, met 2 jaar en 2 maanden praatte hij in volzinnen. Zou het dus nog even aankijken.

Deel Deze Pagina