1 gram (1000mg) EPA uit visolie veilig of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door konijntje666, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik ben sins kort weer met vsm zwangerschasvitamines begonnen en slik er deze keer ook vsm visolie pilletjes bij.
    nou kwam ik toevallig ook op internet tegen dat visolie ook een goede werking op geest heeft.
    ik vond achteraf 2 vliegen in 1 klap omdat ik soms nog wel eens last heb van een deel borderline.:D
    ik kwam een paar onderzoeken tegen die waren gedaan ivm visolie maar voornamelijk met het EPA uit visolie.:(

"In een aantal gevallen is medicatie noodzakelijk, maar bij de gematigde vormen van deze emotionele regulatiestoornis kan behandeling met slechts 1 gram EPA uit visolie per dag afdoende zijn. Dit blijkt uit een in 2003 uitgevoerd onderzoek onder 30 vrouwen met deze stoornis. Zij vertoonden na een 8 weken durende behandeling met 1 gram EPA per dag duidelijk verminderde agressie en depressieve gevoelens. 1 gram EPA per dag is een veilige en effectieve monotherapie voor vrouwen met gematigde borderline symptomen, zo luidde de conclusie van de onderzoekers"

http://visolie-info.nl/pdf/borderline.pdf (in het engels maar wel begrijpelijk);)
    ze hebben toen een deel van de mensen een placebo gegeven en het andere deel pure EPA

nou weet ik dat er in zwangerschapsvisolie suplementen maar erg weinig EPA in zit ongeveer 61mg,en er wordt 1000mg/1g geadviseerd overal op internet
    maar ik kon bijna nergens vinden hoeveel EPA je maximaal mocht binnenkrijgen als je een kinderwens hebt of zwanger bent.:(

wel op 1 site:
    Zwangerschap en borstvoeding :
    220 tot 800 mg EPA per dag en 300 mg tot 1 g DHA per dag:(

maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is het is tuurlijk niet een expiriment;):p
    ik vroeg mij ook af hoeveel een foetus dan tot zich nam

"Hiervan blijkt uit studies dat de foetus 67 mg per dag opneemt. Volgens een zeer uitputtende analyse van ruim 30 klinische studies is het gebruik van visolie veilig voor de moeder, foetus en baby.In vrijwel al deze studies wordt er juist gewezen op de nadelen voor de gezondheid wanneer er tijdens de zwangerschapsperiode te weinig DHA wordt geconsumeerd."

een foetus neemt dus een maximale hoeveelheid van iets op geld dat dan ook voor EPA stoffen?:(
    het probleem is dus dat niemand lijkt te weten hoeveel EPA je tot je mag nemen in je zwangerschap en ik heb veel visolie sites gemaild met deze vraag maar het lijkt of ze het zelf ook niet weten ivm een zwangerschap.

ik hoop dat iemand hier wel ervaring mee heeft of mij er over kan informeren want anders houdt het op en begin ik er aan na mijn aankomende zwangerschap.
    ik had het idee ivm mijn vorrige zwangerschap die 8 pogingen duurde,het kan tuurlijk wel in 1 x raak zijn:)
    dan heb ik 100% het steuntje in de rug niet meer nodig heb ik ervaren:D

Deel Deze Pagina