hoe zit het eigenlijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Boukje34, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo Mirjam,

Ik heb een vraagje over slijm, gerelateerd aan een vraag die Ninetje ooit heeft gesteld; zij heeft het over een flurp (slijm). Ik weet dat het iets met de ovulatie te maken heeft.
    Ik had afgelopen zondagavond die flurp (dag 19); een lange sliert eiwitachtig slijm met wit erin. 2 uurtjes daarna hebben we "het" gedaan. maar geeft die sliert aan dat de eisprong al is geweest (en zijn we dus te laat geweest?) of betekend dit dat het ei nog moet komen? alvast hartelijk dank voor je reactie.

(zo'n zelfde sliert had ik vorige maand ook (1e stopmaand pil) en 14 dagen daarna werd ik ongesteld..

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boukje34,

dat je rond je eisprong slijm verliest komt door de toename van een bepaald hormoon. Sommige mensen merken dit slijm niet op of hebben het zichtbaar en bij andere mensen is het heel duidelijk aanwezig. Dat slijm geeft je geen 100% zekerheid over je eisprong, maar wannneer je voor jezelf hebt gezien dat het rond je ovulatie moet zijn, kun je voor jezelf hier een herkenningspunt uit halen. Je bent meestal niet te laat als je vlak daarna gemeenschap hebt. Een eitje kan wel 12-48 uur 'beschikbaar' blijven.

Groetjes Brigitte

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo Brigitte,

Bedankt voor je antwoord! Maar betekent dat slijm dat het ei al is geweest, of dat het nog komt? wat dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk..

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boukje,

de hormonen die het slijm veroorzaken komen vrij bij de eisprong. Het slijm komt naar buiten na de eisprong dus.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina