Eerste echo, 2 weken terug gezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ghazall, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ghazall

ghazall Lid

19 feb 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, maar snap er nu helemaal niks meer van!

De verloskundige zag 2 zakjes, wat betekend dat ik zwanger ben van een tweeling. In het ene zakje was een hartslag te zien, maar in het andere zakje niets. De tussentijdse bloeding zou dus een miskraam kunnen zijn van het zakje zonder hartslag. De hartslag die wel zichtbaar was was echter wel langzaam voor 7+4 weken zwangerschap. En volgens metingen van De baby en vruchtzak zou ik nu pas 5 weken zwanger zijn. En dan is de hartslag wel gezond. Dit komt niet overeen met mijn berekeningen.
    Volgens mijn berekeningen zou ik nu 7+4 weken zwanger zijn. Mijn laatste menstruatie was op 18 januari met een cyclus van 26 dagen dus een eisprong rond 30 januari. Op 14 februari had ik een positieve test, echter volgens de vk zou ik pas 18 februari zwanger zijn geworden.

Conclusie van de vk: ik ben 5 weken zwanger ipv 7 en dan zouden de afmetingen kloppen en gezond zijn.
    Of ik ben 7 weken ,de baby en vruchtzak zijn te klein en de hartslag is te langzaam. Wat uiteindelijk betekend dat het een miskraam gaat worden.

Uiteindelijk ben ik nu dus bijna niets wijzer of geruster. Over 5 weken kan ik terug voor een tweede echo.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dat toen afgelopen?

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Soortgelijke ervaring, maar helaas niet hetgeen wat je wilt horen. 2 vruchtzakjes eentje met een beetje inhoud, maar duidelijk niet doorgegroeid. Eentje met inhoud, maar te klein voor de termijn. 1e echo was met 7+2. Geen hartactie. VK wilde het een week geven, om te kijken of ik niet toch korter zwanger was (late innesteling). Een week later zou het dan wel flink gegroeid moeten zijn + hartactie.

Dinsdags de echo, vrijdags begon het bloeden en uiteindelijk zondag vruchtjes verloren.

Mocht je niet eerder terugkomen om te zien wat het vruchtje doet? Ik vind 5 weken wel erg lang. Binnen een week (of desnoods 2) zal toch duidelijk zichtbaar moeten zijn of het wel of niet goed zit.

Sterkte met deze onzekerheid!

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een onzekerheid zo. Hoe zijn je cyclussen over het algemeen?
    Met 5 weken zie je vaak nog geen hartslag. Was er wel een vruchtje te zien in de vruchtzak en hoe groot was die?

Het verbaast me dat je pas over 5 weken terug mag voor een volgende echo, begrijp het wel qua termijn maar met zo'n twijfel zou ik toch over twee weken nog een echo laten maken.

Ik had zelf een echo met 8 weken en toen was de vruchtzak niet groter dan 6 weken. Was vaag iets te zien maar geen duidelijk vruchtje. Nogmaals controle en bleek een MA, heb de MK moeten opwekken.

Ik hoop voor jou op een betere afloop! Sterkte.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zit in dezelfde situatie. Ook 2 vruchtzakken waarvan een te klein en de ander (nog) geen hartje te zien. Zie mijn topic Pfff. Sterkte bij mij is er wel hoop dat idd de termijn niet klopt. Moet donderdag terug hopen op een kloppend hartje. N de vruchtzak zat wel een vruchtje van 4,5 mm. De andere was leeg.

Waarom moet je eigenlijk 5 weken wachten? Over een /anderhalve week kunnen ze je toch veel meer vertellen?

En een hartje zien bij 5 weken is erg vroeg. Mij is verteld dt een hartje tussen week 6 en 7 gaat kloppen..

5. ghazall

ghazall Lid

19 feb 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zag ook echt een hartje kloppen, maar volgens de vk wat de hartslag te langzaam voor 7 weken zwangerschap. de afmetingen weet ik niet, maar volgens mij was het vruchtzakje 2 cm wat volgens de vk overeenkomt met ongeveer 5/6 weken.

De vk vond het verstandig om met 10 weken een echo te doen, omdat er dan nog weinig kans is op een mk. Ik moest wel bellen als ik weer bloedingen zou hebben of als ik me te veel druk zou maken. Volgende week heb ik een intake gesprek, maar geen echo. Ik ga er denk ik toch even om een eerdere echo vragen. Zo niet, dan laat ik een pret echo maken.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je nu 5 weken zwanger zou zijn, kon je niet op al 14 februari positief testen. Als je positief test, zit je meestal rond de 4 weken zwangerschap. Het is nu 10 maart, dus dan zou je 7 tot 7,5 week moeten zijn.

Bij 7 tot 7,5 week moet je een boontje van zo'n 1 cm lang zien, met een duidelijk en in goed tempo kloppend hartje.

Dus ik ben bang dat het niet goed zit. Het slaat nergens op dat je pas over 5 weken terug mag komen. Als je over een week weer gaat, kun je duidelijk zien of het gegroeid is of dat je lichaam het aan het afstoten is.

Succes & sterkte!

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Zoals Jippie zegt, met 7 a 7.5 weken is er je baby nog maar 1cm ongeveer.
    Ik vind het wel heel raar dat je nu 5 weken moet wachten op een volgende echo.
    Als ik jou was zou ik een andere praktijk bellen daar je verhaal uitleggen en kijken wat die ervan zeggen. Desnoods stap je gewoon over van verloskundige.
    Ik zou me in elk geval niet nog 5 weken kunnen opvreten met het idee dat je niet weet of het wel of niet goed zit.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Nee joh 5 weken wachten is echt veel te lang. Dan moet je je nog meer dan een maand druk maken! Gewoon opbellen en zeggen dat je volgende week een nieuwe echo wilt, desnoods zeg je dat je wat bloedverlies hebt gehad. En als ze niet mee willen werken, zou ik een andere praktijk zoeken.

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Over 5 weken??? Jeetje wat is dat dan voor praktijk, dat is wel erg lang. Ze moeten toch ook in de gaten houden of je lichaam t verloren vruchtje gaat afstoten? Wel vrees ik dat t niet goed zit gezien je berekeningen. Lijkt me sterk dat je er 2 weken naast zit. :( sterkte in iedergeval

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier ook korter zwanger dan verwacht. Vk dacht 8 weken ik dacht 7.2 weken en echo zei 6.5 weken. Niet zo extreem als jou.
    Ook 2 vruchtzakken 1 lege en 1 met hartslag wel inwendige echo. Want uitwendig kon ze niet goed zien. Ik mag pas na 3,2 weken terug komen inmiddels al 2 weken geleden dus nu nog iets meer dan een week wachten tot ik duidelijkheid heb.
    Achteraf al een knaltest toen ik nog maar net 3 weken zwanger (1 week na ovulatie) was.

Heel veel sterkte met wachten en hopelijk komt alles goed met het kleintje

11. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Een hartje gaat kloppen bij 5 1/2 week. Het is wel raar dat je pas over 5 weken terug mag komen. Over 2 weken kun je goed verschil zien en is voor jou wat fijner, ik zou gewoon morgen bellen voor een echo over 2 weken.

12. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook soortgelijke situatie..
    Vorige week donderdag 1e echo gehad.
    Ik heb mijn cyclus en temperatuur bijgehouden, en moest toen minimaal 8 weken zwanger zijn, de echo zei 6+3 en een traag hartje.
    Het was nauwelijks te zien.
    Ik moet tot 17 maart wachten voor de volgende echo en vreet mezelf nu al op.. laat staan als je 5 weken moet wachten!

13. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Ik had op 8 feb hele lichte test, en op 10 feb bloedtest van 4 w en 4 a 5 d, op 17 feb knal test.. Vk zei op 23e dat ik 7 weken zwanger zou zijn, toen dacht ik al, huuuh.. 7 dagen terug 4 weken.. Nou goed, vk zal er wel verstand van hebben ging ik van uit. Toen had ik op 28 feb een echo ivm kloppend hartje.. De mw van echo meten vruchtzakje op deze was 7.2-7.8 mm en stond gelijk aan 5 weken.. Ik dacht nou lekker best grove fout 2 weken verschil want ik schrok dat ik een leeg vruchtzakje zag(er was wel heel klein wit puntje te zien) maar goed ik ging van kloppend hartje uit..
    Morgen echo en wss kloppend hartje te zien..

Wel balen dat jij ook zo in onzekerheid zit!! Maar 5 weken is echt heeel lang, kan je niet via een echo bureau je verhaal uit leggen als de vk je niet eerder wil hebben? Dan kan je via echo bureau een echo laten maken en zal je misschien wat meer duidelijkheid hebben?

14. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend!!!

Ik heb ook gisteren mijn eerste echo gehad. Ik ben 1,5 tot 1 week terug gezet en daar schrok ik al van. Achteraf ben ik gaan rekenen...
    19 januari was mijn eerste dag van de cyclus. Maar ik weet dat mijn ovulatie pas 5 februari was. Aan mijn temperatuurcurve te zien, was ook mijn innesteling pas op 10 dpo... Ik testte op 13 dpo licht positief. Mijn cyclus schommelde tussen de 28 en 35 dagen.
    Dus dan kan ik die week tot anderhalve week wel weer verklaren.
    Al is mijn gevoel nog steeds een beetje de schrik.

Ik mag echter over 2 weken alweer terugkomen en zelfs dat vind ik lang wachten. Laat staan 5!!! Gewoon bellen en terug gaan!

15. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Jeetje meis wat heftig!
    Het kan twee kanten op dus houd je vast aan de positieve!
    Er zijn meiden die een tijdelijke stilstand hebben gehad (dit kun je vinden op internet) en daarbij kwam alles nog goed.
    De andere helft heeft helaas de andere kant meegemaakt (waaronder ik)
    Mijn vruchtje heeft het overleefd tot bijna 12 weken maar elke week echo (die ga jij dus ook gewoon eisen en anders via dokter in ziekenhuis!!) en elke week liep mijn vruchtje steeds iets meer achter. 2 dagen - 4 dagen - week - 1,5 week, met hartje maar te traag.
    Veel sterkte in deze moeilijke tijd!

16. ghazall

ghazall Lid

19 feb 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb volgende week dinsdag een intake gesprek. Ik ga ze vandaag bellen of ik niet eerder een echo kan krijgen en zo niet laat via de huisarts of een pretecho. Bedankt voor jullie steun! En voor de dames die in het zelfde schuitje zitten laten we elkaar op de hoogte houden.

17. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vragen kan idd altijd! Je wordt gewoon gek van die onzekerheid.
    Voel je je nog wel zwanger?
    Ik lees op internet zowel goede als slechte afloop, maar ik voel me niet meer zwanger en dat baart mij zo'n zorgen..

18. ghazall

ghazall Lid

19 feb 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja ik heb geen symptomen, niet dat ik er echt veel had. Alleen gevoelige borsten, vermoeidheid en buikpijn gehad.

19. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik vind het ook niet netjes dat ze je zo lang laten wachten! Mag je wel bloed laten prikken om te zien of je HCG stijgt of dat ook niet?

Veel succes met afwachten in ieder geval en ik hoop dat je alsnog snel langs mag en dat alles goed is.

20. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier het zelfde. Sinds een week geen gevoelige borsten en dat trekkerige gevoel in mijn buik is tussen week 6 en 7 gestopt. Ben alleen nog moe en last van mijn darmen.
    Ik wens je veel sterkte en ik laat je wel weten hoe dinsdag mijn echo gegaan is.

Deel Deze Pagina