Hallo dames Ik zit even met het volgende euvel, mijn dochter kreeg 5 voedingen op een dag van 180/6, de laatste om 23:00, dit ging goed, moest haar wel wakker maken maar oke, ze dronk het wel altijd op. Aan het cb nog gevraagd of ik haar mocht laten slapen maar dit mocht niet omdat ze nog te jong was. Nu slaapt ze dus door tot sochtends half 9, met als gevolg dat ik met de laatste om 21:00 uit kom of anders 01:00, dat is dus niks. Dus heb ik aan het cb gevraagd of ik de laatste dan mag laten vallen en van de fles van 21:00 de laatste mag maken. Dit mag niet, ik moet haar van hun sochtends maar wakker maken om 07:00 zodat ik savonds om 23:00 uit kom, ik weet niet wat jullie hiervan vinden maar ik heb eigenlijk geen zin om haar wakker te maken, ze slaapt toch niet voor niets zolang, ze zal het wel nodig hebben, ze wordt altijd alert en helder wakker. Ze weegt nu 5700 gram en wordt volgende week 3 maanden. Stel dat ik over zou gaan op 4 voedingen, dan krijgt ze toch te weinig? Want ik heb begrepen dat je de flessen niet groter mag maken als 180/6, anders wordt het maagje opgerekt?? Dus kortom HELP!!!
hallo, hier krijgt mijn zoontje al zeker 7weken 4 flessen de eerste om een uurtje of 9 in de ochtend en de laatste rond half 8 in de avond meneertje heeft zelf dit schema gemaakt ik heb hem alleen in het begin wakker gemaakt voor voedingen maar nu laat ik hem lekker zelf komen hoor.
Hey joanita, ja ik kom dus hetzelfde uit als jij, in het begin maakte ik haar ook wakker maar als ze slaapt , dan slaapt ze, vind ik! Hoeveel cc geef jij?
Ik zou je beeb lekker laten slapen! en het CB zegt wel meer.... Als je kleintje gewoon alert is en helder dan gaat dat toch goed! ( wou dat mijn kleintje zoveel sliep)
hey wesdaan, ja, het is wel lekker hoor die nachten doorslapen, maar dat komt bij jou toch ook vanzelf hoor was bij mij ook niet gelijk zo, vanaf een week of 7 sliep ze van 23:00 tot 06:00 en dat is eigenlijk steeds langer geworden.. Ja ik denk dat ik haar gewoon laat slapen, anders vind ik het zo zielig om haar wakker te maken, ze is dan gewoon nog moe.
ik ben jaloers op het doorslapen.... mijn dochtertje is morgen 9 weken en komt s'nachts nog voor een fles.. ik zou gewoon het ritme van je beeb aanhouden, en niet teveel aantrekken van het cb. heb zelf ook de neiging om dat te doen, maar als mama weet je vaak het beste wat je kindje nodig heeft toch? succes ermee
het advies van nutricia is dat kindjes vanaf 6 kilo over mogen op 4 flessen van 180+6...je kan dus nog even 2 weekjes wachten tot ze echt 6kg is. de meeste adviezen van nutricia lopen namelijk al zoveel voor op de feiten....vind ik zelf, maar dat komt dat mijn zoontje van 5,5 kg nog op 6 flessen zit hahahahahha je kan ook even met nutricia bellen....
In het andere topic had ik dit ook al gezet, maar Finn krijgt wel 4x 210+7 op aanraden van de KA...over het oprekken van zn maag heeft ze niets gezegd...maar hij is ook al 8 kilo...misschien dat dat een verschil is... Ik zou het erg raar vinden als je 4 flessen gaat geven en er zomaar 1 aflaat en niets extra's geeft...dan krijgt ze dus ineens 180+6 minder! Maar nu beredeneer ik misschien erg simpel hoor! Ik heb het iig wel verhoogd toen ik van 5 x 180+6 naar 4 x 210+7 ging... Maar Finn was toen wel al 3 maanden en bijna 7,2 kilo.
Ik vind je kindje nog erg jong voor 4 flessen. In jou geval zou ik dus mijn kindje wel 's ochtends vroeger wakker maken om uit te komen op die 5 flessen. Flesje in het kamertje geven en weer lekker terug in bed leggen. Wij denken altijd maar dat zoiets zielig is, je kindje maakt het niet zoveel uit hoor, die denkt nog niet zo moeilijk Pas vanaf een maand of 4 (of ietsjes eerder, hangt ook een beetje van het gewicht en groei van je kindje af) zou ik over gaan naar 4 flessen.. Maar dat is mijn mening hè, d'r zijn nog zoveel anderen....
Hoi, Hier hetzelfde gehad. Mijn dochtertje sliep ook vroeg door maar kwam eerste tijd nog wel uit zichzelf maar vanaf 10 weken sliep ze erg vast en konden we haar soms moeilijk wekken. Vanaf toen een keer geprobeert zonder laatste fles en dit ging 2 nachten super tot de 3e nacht: 4.00 wakker en honger Daarna dus maar weer wakker gemaakt, flesje in het donker op haar kamertje gegeven en weer naar bed: sliep meteen verder. Met 18 weken hebben we haar niet meer wakker gemaakt en dit gaat super. Ze slaapt van 19-7 uur en ze wordt samen met ons wakker van onze wekker Ze doet het er prima uit, wordt uitgerust en vrolijk wakker: niet uitgehongerd. Wat ik wel doe ik bij de fles van 15 uur 2 schepjes rijstebloem om meer te rekken tot de laatste fles. Groetjes
@popsel, Ze krijgt bij haar laatste fles ook al rijstebloem, zal ik dit dan ook om 15:00 doen? En ik snap ook niet als aan de 4 flessen gaat, dan krijgt ze toch ineens 200cc minder op een dag, krijgt ze dan niet te weinig?? Jemig ik wordt hier zo onzeker van! HELP
Als je kindje 18 weken is, dan is het dus al 4 maanden oud. Vanaf de 4 maanden mag je over op 4 flessen van 200cc, daar heeft je kindje genoeg aan. Geld trouwens ook voor rijstebloem, dat is officieel ook pas vanaf 4 maanden Met de leeftijd van jou kindje is 4x 200cc inderdaad wat weinig. Wil je persé naar 4 flessen, dan zou ik toch 210+7 aanbieden. Alhoewel ik daar persoonlijk nooit voor gekozen heb, want dat zijn best enorme flessen voor zo'n klein maagje. Maar er zijn zat moeders die het wel doen, het is gewoon eigen keuze wel/niet...
He hallo Nou ik dacht gisteravond, weet je wat, ik ga het eens proberen om 4 flessen te geven. Dus om 19:00 uur de laatste, met rijstebloem zoals altijd. Helemaal opgedronken en daarna naar bed, normaal gesproken slaapt ze altijd van 19:30 tot 23:00 en dan maakt ik haar wakker. Nou alsof ze het geroken heeft dat ik er maar 4 wou geven, ze werd dus om 21:00 wakker ( dit gebeurt echt nooit) en om 22:00 wilde ze toch echt haar fles hebben, hahahha dus ze heeft het zelf opgelost, ze wil die laatste toch echt hebben! Over een tijdje probeer ik het gewoon weer eens om de laatste te laten vallen, maar nu is ze er nog niet klaar voor dus. Ook weer opgelost! Nog een klein vraagje, als ze de fles van 15:00 heeft gehad, gaat ze altijd om 17:30 alweer schreeuwen om een fles , ze is dan met niks tot bedaren te brengen, alleen met een fles. Zou ik dan bij die van 15:00 ook een klein beetje rijstebloem kunnen doen om het te rekken tot 19:00? Ik las net ook een heel topic over voeden op verzoek, zou ik best willen maar dan groeit ze de pan uit, dan wil ze elke 2 uur wel een fles. Ze groeit nu met 5 flessen al 300 gram per week, is al best heel veel maar ja, wat doe ik eraan.. Bedankt voor jullie reakties Liefs Jojo
is volgens mij ook niet helemaal waar. Mijn zoon is nu bijna 5 maanden en zit al meer als een maand op vier flessen. Sinds, dacht begin september, kreeg hij 4x180+6. Dit heb ik zelf voor een aantal weken opgehoogd naar 4x210+7. Mijn zoon krijgt dus vanaf dat hij 4 maanden is zijn laatste fles om half 8 's avonds en wordt pas wakker om 7 uur de volgende ochtend.
mijn dochtertje is 3 maanden die drinkt sinds ze aan de fles is maar 140 per keer, al 2 weken. Er gaat niet meer in! En dan 4 of 5 voedingen. Wakker maken heb ik eens gedaan maar dan drinkt ze niets. Tja, ze groeit goed dus ik laat het zo. Steeds een beetje opvoeren, kijken of dat gaat. Ze raken niet zo snel ondervoed.
Ik zit nog even te denken, als ik haar nu eens 4x210/7 aanbied, dan red ze de 4 uur ertussen misschien wel, of mag je echt geen 210 flessen geven, de een zegt van niet, de ander van wel... zo moeilijk
Je kunt het proberen aan te bieden. Bij mij zeiden ze dat hij iig niet boven de 1 ltr per dag mag uitkomen, hij zit daar nu net onder, 4x230 ong. (maarja hij is wel 2 maanden ouder)
Dat is hier ook zo hoor, meestal drinkt Vigo maar 135 per keer en dan 5 keer. Hij is inmiddels 6 kilo en zou meer mogen hebben maar hij drinkt gewoon niet meer, ook niet als ik meer tijd tussen de flessen laat. Hij groeit verder prima, is vrolijk dus ik heb me er maar bij neergelegd dat hij gewoon weinig drinkt.