Hoi Kwebbeltje, even een vraagje aan jou! Sem drinkt nogal vrij gulzig uit de fles en is onrustig, nu met speen 1 van avent doet hij er nu 13 minuten over! Maar dat was voorheen met de spenen die hij eigelijk moet hebben anders, dan had hij zijn fles binnen 5 minuten leeg! Met gevolg dat het er net zo hard weer uitkwam! Hij krijgt van ons omneo van nutricia en dat is vrij dik en nog met speen 1 doet hij er snel over! Altijd na iedere voeding spuugt hij gewoon een mondje vol melk uit en dat een paar keer, maar niet achter elkaar! Maar van het weekend is hij wat slechter gaan drinken, hij krijgt van ons zo 180 cc voeding en laat dan 30 of meer staan. Ik had zoiets nou dat zal wel door zijn sprongetje komen. Maar nu de 2e dag en hij drinkt steeds slechter, laat soms 100 cc staan en krijst tijdens en na de fles. Ik laat tussendoor een boer doen, maar dan blijft hij huilen en wil vervolgens niet meer verder drinken! Oja hij heeft nu ook dikke poep, we geven al meer water bij de fles en we hebben het idee dat hij te veel lucht binnen krijgt met drinken en ik doe er alles aan om het te verkomen. Dus je begrijpt het denk ik al, ik zit echt met mijn handen in het haar! Heb jij een idee, andere voeding? Ik heb heel veel flessen staan en diverse spenen en die werken gewoon niet! Of moet ik het nog even afwachten als zijn sprongetje over is, die zou nog tot morgen duren! Dacht ook aan reflux? Een heel verhaal, maar alvast bedankt. Groetjes Patricia en Sem.
Hoi, Moeilijk hoor. Ten eerste wat betreft een sprong. Je kunt nooit zeggen dat een sprongetje tot dan en dan duurt. Dat is bij elk kind weer verschillend en ik zou dat ook niet als eventueel oorzaak aanwijzen. Alle kinderen drinken wel eens minder. Bij de één duurt dat langer dan bij de ander. Als hij nu telkens zo'n 100cc rest dan wordt dat wel veel. Probeer hem dan wat vaker minder melk te geven dan 1x veel. Als zijn ontlasting dik blijft en hij heeft er echt last van dan moet je even doorgaan met extra water in de fles te doen. Om gelijk van voeding te veranderen is voor zo'n kleintje best rigoreus. Ik weet niet hoelang je de omneo al gebruikt, maar bij een overstap naar andere voeding kan een kindje ook reageren. Bij twijfel altijd een deskundige raadplegen. Ilja
Nou gisteren had Sem een hele dikke poep luier en daarna nog een klein beetje. En wat betreft het drinken, gaat ook alweer beter, drinkt nog niet alles helemaal leeg, maar dat geef niet. Ik gebruik omneo al 1½ maand, dus daar ligt het niet aan lijkt mij, hij zou er nu wel aan gewend moet zijn. Wat mijn man ineens te binnen schoot, we hebben een andere magnetron gekocht! Het flesje doen we op 25sec in de magnetron, deze magnetron is iets meer watt! Kan het daar aan liggen? Ik vond hem wel iets warmer dan normaal, maar nog ruim onder de 37 graden.
Als sem nu weer beter drinkt is het goed. Wat ik al eerder zei alle kinderen drinken wel eens minder en dat kan best een paar dagen duren. Elke voeding moet je altijd checken. Of die nu in de magnetron opgewarmd wordt of op een andere manier. Eerst checken. Anders weet je nooit of de voeding te koud of te warm is. Ilja
Ben ik weer, Ik check natuurlijk altijd even de voeding op de binnenkant van mijn pols! Maar het voelde maar een tikje warmer aan dan normaal! Daarom dat ik de graden gemeten heb van de voeding en die was 36,5, dus voldoende! Maar warmer dan normaal, mijn kraamhulp zei 20 seconden in de magnetron en dat deden wij altijd trouw. Na 2½ maand of zo zei ik tegen mijn man, moet die voeding nu niet wat langer in de magnetron, het is inmiddels al verdubbeld en we doen nog steeds 20 sec. Dus ik heb het weer gemeten en toen kwamen we nog niet uit op 34 graden, dat leek mij wel wat koud Vandaar dat ik hem langer in de magnetron doe en op 36,5 uitkomt en misschien moet sem daar nu wel aan wennen!
Je hoeft niet exact de temperatuur van de voeding te weten. Door te testen op je pols (wat je al doet) voel je gevoelsmatig of de temp goed is. Hopelijk drinkt hij weer steeds beter. Ilja
Nou daar ben ik weer Sem heeft keelpijn, dus vandaar dat hij zo slecht drinkt, hij heeft last met drinken. Hij is ook snotverkouden, oogjes zijn vochtig en hij zit er bleekjes uit, tempratuur van hem is goed geen verhoging! Weet jij of ik iets voor verlichting kan geven aan sem, zodat hij wat meer kan slapen en niet zo onrustig is! Las iets van siroop van VSM, maar of dat nou voor babys is wil ook niet al te veel rotzooi in hem gooien, vorige week had hij al een zetpil gekregen voor de prik! Zo zielig die pijn, wou dat hij kon praten, zou een stuk makelijker zijn
Hoi, Nou momenteel heerst er van alles. Misschien dat je even bij de apotheek kunt navragen of zij een verzachtend siroop hebben voor sem. Speciaal voor de hele kleintjes. Meestal hebben zij ook wel op natuurlijke basis wat. Vsm zou op zich ook kunnen, maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor de hele kleintjes. Op de site van VSM kun je het één en ander wel vinden. Ilja