Spoelwormen bij hond

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mirjanne, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hallo,

Ik heb een vraag.. mijn dochtertje is 5,5 week oud

De kans is erg klein, maar de hond van mijn zus zit vol met spoelwormen. Deze hond heeft weer contact met onze hond, het is niet duidelijk of hij ze ook heeft (is nu wel voor de zekerheid ontwormt)

Hoe groot is de kans (of is er uberhaupt een kans) dat zij ook besmet wordt, hoe merk ik dat, en wat moet ik daar eventueel verder mee doen, naast uiteraard heel hygienisch te werk gaan..

Groetjes
    Mirjanne

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Hoe groot de kans nu op besmetting is dat weet ik niet, maar belangrijker is besmetting voorkomen. Als nu blijkt dat jullie hond het ook heeft dan contact proberen te voorkomen. Goede hygiene staat voorop. Met name jullie als ouder(s) goed handen wassen na aanraking hond, zorgen dat kleden etc goed schoongemaakt worden. Van jezelf en Isabelle de nagels kort houden, want eitjes gaan daar gemakkelijk onder zitten.
    Meestal is aan de ontlasting te zien of je als volwassene of baby ook last hebt van de spoelworm. Mocht dit het geval zijn voor Isabelle dan altijd een arts raadplegen.

Ilja

Deel Deze Pagina