Zoals ik begrepen heb wordt je ziekgemeld op je contracturen. Dus heb je deze laten wijzigen naar 17 uur, dan houden ze dat aan. Is dat afgesproken als een tijdelijke situatie, zou je (als het goed is) de volle 37 uur krijgen. Ik weet niet of het juridisch loket hier advies voor geeft, maar eigenlijk ben je ziek vanwege je zwangerschap, dus je werkgever mag je niet voor die 70% ziekmelden! Daarom zou ik je werkgever voor zijn en het UWV of juridisch loket bellen om advies. Je laat je bespelen door je baas, terwijl je rechten hebt. Hij weet dit en maakt gebruik van jouw situatie. Niet doen, echt, echt, neem dit hogerop. Anders is je gezin er de dupe van! Laat desnoods je partner je hierin helpen als je het niet alleen kan.
Ik ben er niet zeker van of je 100% uitgekeerd wordt tijdens ziekte van de zwangerschap, maar wel zeker tijdens je verlof. Misschien kan deze link je helpen: http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_krijg_een_kind/ik_krijg_een_kind_met_werkgever/ziek_en_zwanger/index.aspx
Hoi, bedankt voor je reactie ik[/I]heb gelukkig dit niet laten wijzigen op papier, maar gewoon mondeling afgesproken dat ik minder zou werken tot aan mijn verlof, alleen dat is mij niet gelukt. Heb nergens voor getekend ,we wisten beiden niet wat goed zou zijn. maar nu duidelijk ook mondeling afgesproken dat ik 100% de ziekte wet inga. ik zal kijken wat het juridisch loket kan doen. pff wat een gedoe zeg. bedankt voor je advies.
Hoi meiden, nou vandaag mijn laatste werkdag. alles netjes afgehandeld, en status emails verstuurd naar mijn collega's. en ik heb doorgegeven dat ik nu 100% in de ziektewet ga. en mijn werkgever ook op de hoogte gesteld. nu nog kijken of hij mij daadwerkelijk ziek gemeld heeft.