Advies consultatiebureau mbt HA-voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Spring, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Onze dochter van 8 weken krijgt vanaf dag 3 HA-voeding van Friso. Vandaag bij het CB vertelden ze dat dit achterhaald is en zelf heb ik hier ook al een artikel over gelezen. Nu twijfelen we om over te stappen op standaard voeding eigen merk. Hoe denken jullie over deze overstap en hebben jullie ervaring met Kruidvat eigen merk of AH eigen merk?

Groetjes!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is de reden dat je voor HA koos? Zit er veel allergie, eczeem, hooikoorts en astma in de familie? Dan zijn er toch echt aanwijzingen dat HA helpt de klachten uit te stellen. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.

3. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft hooikoorts en allergie. Volgens ons CB heeft de HA voeding geen zin en is het achterhaald..

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is niet waar. HA voeding heeft alleen geen zin meer als je al begonnen bent met standaard. Maar vanaf het begin HA geven met allergieën in de familie is zeker wel aan te raden.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wij zijn gestopt met HA omdat het voor ons niet rendabel was. Ik heb vroeger veel eczeem gehad, vanaf de geboorte krabte ik mezelf gewoon kapot tot bloedens toe. Toen er een maand verstreken was en mijn dochter nog steeds geen allergie was, hebben we besloten te stoppen met HA voeding. We zijn toen gewoon bij Friso gebleven. De ka zei dat er verschillende cremes bestaan (zoals Lanette) die in ons geval prima zouden kunnen helpen. Gelukkig heeft ze nog steeds geen eczeem :)

Mocht je toch bewust de keuze nemen om naar standaard te gaan, zou ik bij Friso blijven en allereerst mengen. Zeker op zo'n jong lijfje zou ik aanraden te mengen ivm mogelijke krampjes. Let er wel op dat je minimaal 2 weken de kans geeft en ook bij EEN voeding houdt en niet continue wisselt.

6. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    En waarom dan bij Friso blijven?
    Heb ergens gelezen dat er exact dezelfde bestanddelen inzitten. Of heeft het een andere reden?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Friso, Nutrilon, Kruidvat, maakt allemaal niets uit. Maar je moet bijv. niet van Friso Omneo nemen en dan opeens overstappen op Nutrilon Standaard. Pak dezelfde voedingssoort, maar het merk maakt echt niet uit.

Deel Deze Pagina