Wat moet ik nu toch doen? (oude vriendin zoekt weer contact)

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dit is toch geen echte vriendin en dat zal ze ook nooit weer worden.
    Denk aan jezelf want haar rotte woorden zal je nooit vergeten. Negeren en lekker doorgaan met je eigen leven.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Meid niet twijfelen hoor. Is toch van de zotte dat je haar als vriend zou moeten accepteren zodat je geen scheldkarbonade over je heen krijgt? Lijkt erop dat als het gaat zoals zij wil dat ze dan je vriendin wil zijn en anders mag je in de stront zakken. Zou echt helemaal klaar zijn met zo'n persoon. Ik vind trouwens dat je heel er volwassen gereageerd hebt in het verleden. weet niet of ik zo rustig zou kunnen zijn als ze zo tegen mij had gedaan.

Ik zou zeggen niet reageren gewoon negeren. Je verdiend beter!

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat een reacties, bedankt zeg!! Ik heb er even een aantal dingen uitgepikt waar ik graag op wil reageren.

Precies, wat voegen die berichtjes op Hyves nog toe... het is kapot.

Als ik het afkap, en ik denk dat ik dat doe, dan past dit het beste bij me inderdaad...

Dat dus! Ik heb niet voor niks gebroken, het was niet om een simpel dingetje. Het was haar hele doen en laten, we zijn veranderd, het pastte niet meer. Ik heb dat nooit met zoveel woorden uitgesproken, ik wil niet constant commentaar leven op iemands karakter. Het bevalt je wel of niet, mij beviel het niet en dan is het niet aan mij om haar te veranderen.

Nee, ik wil niet dat ze me begluurd of wat dan ook. Een van de redenen waarom ik op dit forum graag anoniem wil blijven, al wordt dat na dit topic wel spannend :D

Geen... denk ik. Daar twijfel ik dus over. Gaat het me rust geven of niet? Ik ben bang van niet, maar ik wil het wel graag. Die rust dus...

Daar ben ik dus ook bang voor, ik twijfel aan haar bedoelingen.

Ik denk dat het een tikkend tijdbommetje is, zo is het in die 20 jaar altijd gegaan. En ook al blijft het bij berichtjes op Hyves, het is wel weer een 'band' die je aan gaat.

Claimend ja, de absolute spijker op z'n kop. O wee als ik langer dan een week niks van me liet horen. Toen mijn moeder en zusje hun Hyves opruimden (ver voor al dit gebeurde) en haar als vriendje verwijderden kreeg ik 'm op m'n bordje. Waarom en wat was er aan de hand? Had ik soms iets gezegd over haar ofzo? Get a life, het is maar Hyves!!

Eyeopener! Los contact voor erbij, inderdaad! Daar heeft ze er ongeveer 200 van en het is me de laatste maanden duidelijk geworden waarom ze er zoveel van heeft. Met dit soort dingen duren vriendschappen niet lang.

Woehaha! Op oudejaarsavond zei ik nog stoer: als die John Williams hier aan de deur staat dan bekijken ze het maar, mooi niet! Twee dagen later krijg ik een het-spijt-me-sms... Wie had dat gedacht ;)

Zeker weten van yes, ik zie er zelfs een beetje tegenop...

Daar heb ik ook over nagedacht en ik geloof ook echt dat ze met zich zelf in de knoop heeft gezeten, ze heeft best veel problemen gehad... maar ik wil niet meer als speelbal gebruikt worden en ben bang dat als ik me hier weer mee in laat en zij weer in zo'n periode terecht komt...

Dat is dus het hele probleem. Ik twijfel aan haar oprechtheid. Zoveel nare dingen die zijn gezegd, wat voor licht heb je gezien dat het nu ineens allemaal vergeven en vergeten is?
    Ik weet dat ze nogal vurig kan zijn, haar man ook. In ruzies heel erg. Het is twee keer recent voor gekomen dat iemand iets verkeerd had gedaan, of twee dingen... nou die k*th**r moest niet denken dat ze er ooit nog in kan, vuile t**f dat d'r rondliep, ze hoefden haar nooit meer te zien of te spreken. En inmiddels is alles weer koek en ei.
    Ik weiger om ook zo afgestoten en aangetrokken te worden, een hamster behandel je nog niet zo!

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb me er doorheen geworsteld. Maaaaar ik denk dat je je keuze al wel gemaakt heb.

In elk geval heel veel sterkte met het kenbaar maken van je besluit, de reactie die erop volgt zal ook een heleboel duidelijk maken!

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat jij je besluit genomen hebt. Goed zo!

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Het lijkt erop dat je nu voor jezelf helder hebt wat je wil, fijn dat iedereen zo wilde meedenken.

7. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Als je enige twijfel hebt over haar eerlijkheid en oprechtheid kun je nooit een goede basis meer hebben voor een vriendschap.
    Behalve dat ben ik van mening dat er door haar teveel dingen zijn gezegd en gedaan die niet rechtgepraat kunnen worden.Of je nu boos bent of niet,dan nog zijn er wel grenzen.
    Kies voor jezelf en laat het zoals het is.Dat scheelt je een hoop onrust en stress denk ik.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik denk dat je jezelf een boel ellende en naar gevoel bespaart als je haar idd. (neutraal) mailt dat je er niet zoveel voor voelt om het contact weer aan te halen.

En idd. de reactie van LieseLeentje, daar ben ik het ook mee eens.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh meid, dit had mijn verhaal kunnen zijn! Ik heb pas rust gekregen doe ik definitief brak met haar. Ik steek geen energie meer in dit doort mensen. Persoonlijk zou ik haar nooit meer toelaten op je sociale netwerken. Zo kom je nooit meer van haar af en blijft ze je begluren.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Marjannn, inderdaad heel fijn dat iedereen zo mee wilde denken! Het sterkt me in mijn beslissing, in mijn eerste ingeving. Dit hoofdstuk is afgesloten.

Kiwi, heb jij het een plekje kunnen geven inmiddels? Ik hoop dat het bij mij nu wat sneller gaat...

Ik heb gesmst en hou stiekem mijn hart vast. Zoals iemand terecht opmerkte: haar reactie zal alles zeggen. Ik stuur daarna in elk geval niks meer terug. Het is iemand die graag de discussie aan gaat, daar laat ik me niet toe verleiden. Ik heb gezegd, met dank aan iemand hier (sorry, ik ben even je naam kwijt) dat we de fijne herinneringen moeten koesteren en dit hoofdstuk beter kunnen sluiten.

Pffff ;)

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Heel goed meid! Ja, ik heb direct na ons laatste contact rust gekregen. Ik steek geen energie meer in mensen die mij veel energie kosten. Mijn leven is druk genoeg, ik heb nu alleen maar mensen om me heen waar ik blij van wordt

12. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Super dat je direct actie hebt ondernomen, Noonoo.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus reageer puur op de openingspost (wil graag naar bed, maar moest toch nog even reageren).

Ik ben afgelopen zomer ook mijn 'beste vriendin' na 20 jaar kwijtgeraakt, ook op een niet zo fraaie manier, al was het niet zo modderig als jouw verhaal ;) Ik heb zelf de vriendschap definitief beeindigd met de opmerking dat we er beter een schone breuk van konden maken, want met iemand die zo belangrijk voor me is geweest alleen nog af en toe de verplichte 'hoi hoe is het'-berichtjes op Hyves uitwisselen, zou me veel meer pijn doen dan in 1 keer volledig afscheid nemen.
    Hierna heb ik een rouwproces doorgemaakt en nu heb ik er vrede mee. Als ik zo'n berichtje zou krijgen als jij nu van je 'vriendin' hebt, zou ik dus vriendelijk bedanken en eerlijk zeggen dat ik daar simpelweg geen behoefte aan heb omdat die rol haar niet past in mijn leven...

Succes!

14. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik heb het topic even helemaal door gelezen. Super gedaan.. en fijn dat je zoveel steun en hebt gevonden en fijn dat je daar zo uitgebreid op reageert..
    Ik ben wel benieuwd of je ook nog iets op je smsje hebt terug gekregen overigens.

Hou de eer aan jezelf.
    Ik denk dat iedereen wel eens een vriendschap breuk heeft gehad. Ook ik, en mij zijn ook hele lelijke dingen geflikt. Maar iedereen gelooft in zich zelf zij ook, zij gelooft ook oprecht dat dit het beste is om te doen. Ik hoop dat ze meer rustig in haar leven krijgt als dit aantrekken en afduwen... want van meer rust word het leven zoveel mooier..
    Hou de eer aan jezelf!

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Heel goed van je!
    Hoe heeft ze gereageerd?

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Zo te lezen is er heel erg veel gebeurd! En als ik jou was zo ik het gewoon zo laten! Iedereen heeft weleens ruzie maar wat zij allemaal naar jou hoofd heeft gegooid is echt niet niks en gaat je absoluut nie in de kouwe kleren zitten!!

17. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reactie op je smsje.(al zal die waarschijnlijk niet fraai zijn... ;))

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Nou, dat heb je zo dan toch netjes opgelost op die manier en inderdaad, komt er weer een vraag of reactie, daar zou ik ook niet meer op ingaan.

19. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    geloof het of niet maar heb het allemaal gelezen :D
    je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook met mijn jeugd beste vriendin moeten breken eerder dit jaar. En net zoals jij was ik opgelucht toen het eenmaal was uitgesproken. Moet zeggen dat ik sindsdien niet meer aan haar heb gedacht. Vroeger was ik er dagelijks mee bezig. Vind het jammer om steeds vaker te horen en ook hier te lezen dat relaties zo worden verbroken. Waarom kunnen we elkaar niet meer in waarden laten en je eigen weg op gaan?

Ik ben het helemaal eens met de andere dames. Geen energie meer insteken en eigenlijk ook niet meer jullie vriendschap nieuw leven blazen. Mijn ex vriendin heeft in haar laatste bericht ook geeindigd met" als ik je ooit tegen kom dan hoop ik dat we wel gezellig een babbeltje kunnen maken" Dat ben ik dus echt niet van plan. Zij kiest ervoor om onze contact definitief te breken. Men zegt zo makkelijk tegenwoordig ' ik verbreek het contact, ik breek alle banden met je, ik heb het gehad met je etc" Zonder de gevolgen in te zien. En na een aantal maanden staan ze weer voor de deur met de verwachting dat alles vergeven en vergeten is.

Bedoel wij zijn toch geen stuk speelgoed. Wanneer het je uitkomt schuif je me aan de kant? En wanneer je weer behoefte hebt dan wil je me weer terug.. :(

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Slim van je dat je haar niet meer op hyves toelaat, want niet alleen kan ze dan jou leven in de gaten houden, maar ze kan ook bij jou vrienden op hyves kijken en daar evt. gaan stoken mocht het weer niet helemaal gaan zoals zij het wil.

Ik ben nog wel nieuwsgierig wat ze terug heeft gestuurd via sms.

Deel Deze Pagina