Wat moet ik nu toch doen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door siriel, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Ik weet niet meer wat te doen.. mijn zoontje is 10 maanden. Krijgt nog steeds borstvoeding, tot 7,5maanden live borstvoeding gehad. Daarna ben ik alle voedingen gaan kolven ivm met bijten in mijn tepel:$. Maar mijn melkproductie loopt steeds terug, ik heb alles al geprobeerd. Speciale thee, veel drinken, cashewnoten. Elke week moet ik standaard 2 dagen inlassen om elk uur te kolven zodat de dag erna, de productie weer iets gestegen is..Maar dit wordt zo zwaar. Ik heb nog 2 kinderen, gelukkig werk ik niet buitenshuis, zodat ik wel tijd voor het kolven kan maken. Maar het blijft een hele klus.
    Mijn zoontje krijgt s'ochtends en voor hij naar bed gaat een volle fles melk met brinta. Daarnaast krijgt hij alle bijvoeding. Tussen de middag krijgt hij ook nog een bekertje melk bij zijn broodje, en soms krijgt hij s'ochtends na zijn fruit, of eind van de middag ook nog een bekertje melk "na" (+- 100cc per keer) ipv een sapje of thee. Maar.... s nachts komt hij ook nog een keer om een uur of 2, dan geef ik hem een flesje van zo'n 150 cc wat ook schoon op gaat. Hij groeit goed, ziet er prima uit, vrolijk en lief mannetje.
    Maar ik kan de hoeveelheden bijna niet meer bij elkaar kolven. Heb de huisarts gebeld om om domperidon te vragen, maar die staat daar niet positief tegen over.. Hij zegt, je voeding in de melk is gewoon op, hij hoort met 4 maand al door te slapen, gewoon 5 nachten laten huilen dan slaapt hij wel door, en overstappen op kunstvoeding:(:( Maar volgens mijn lactatiekundige kan de voeding in moedermelk niet op zijn.. Wel zegt zij dat ik de afweging moet maken of dit het me waard is dat ik er nu zoveel energie in moet steken met al dat kolven. Of dat ik nu voor mezelf het punt bereikt heb te stoppen. 10 maand is natuurlijk al prachtig..
    Op het consultatiebureau zegt de ene arts, hij heeft die voeding s'nachts gewoon nog nodig (dat leek mij ook logisch) En de ander zegt ook, onzin, gewoon laten huilen, maar dat voelt echt niet goed :( Mijn andere 2 kids hebben nooit de borst gehad maar kv en sliepen al vrij vlot door, dus ik vind het zo moeilijk wat nu te doen..
    Of is het een mogelijkheid om gewoon te geven wat ik heb ( zonder extra kolfdagen in te lassen, en kijken hoe lang de melk nog komt) en dat te combineren met kv?
    Mijn zoontje eet trouwens nog niet heel veel warm eten, wel wat maar zeker geen bordje vol, Misschien dat hij daarom snachts nog trek heeft..

Wat is jullie idee hierover, alle advies is welkom :)
    groetjes Siriel

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat shit zeg!
    Ik weet niet zo goed hoe ik je moet helpen; ik kolf nooit, maar weet wel dat het een heel andere techniek is, als ik kolf komt er niks.
    Heb je al eens Syntocinon geprobeerd? Die moet je ha voorschrijven, maar volgens mij heb jij het niet getroffen met een ha met zo'n bekrompen mening omtrent bv!
    Wat ook helpt is fenegriek. Je kan die capsules halen bij reformzaak.

En als je weer eens probeert aan te leggen? Of zou hij het verleerd zijn na 2,5 maand? Hier was het happen maar van korte duur, alleen bij het doorkomen van de voortanden.

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat balen zeg :( Heb geen tips, wil je alleen sterkte wensen!

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn huisarts wil ook geen domperidon voorschrijven maar de meiden hier zijden dat je dat zonder recept kon krijgen bij de apotheek en Jah hoor kon het daar gewoon krijgen!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is balen zeg.. Met een paar weken kun je ook over op gewone melk, dan kun je het hele kv-verhaal overslaan.. Hier met 11 maand begonnen, maar hoor ook wel 10 maand, mits ze goed eten..
    En daar zit ook wel weer een max aan, misschien kun je overdag gewone yoghurt/kwark en gewone melk geven tot 300cc, en dan de nachtvoeding nog bv?

En die huisarts is lekker simpel met voeding is op, laten brullen.. De eerste gebeurd zelden, en de tweede is ook wat kort door de bocht..

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw

Gewone melk, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht :) Dat vind hij inderdaad wel lekker want hij neemt af en toe uit mijn beker een slokje. Mocht ik een keer 30cc voor een voeding te kort komen dan zal dat vast geen probleem zijn.
    Ik heb ook al verschillende kruidenthee's geprobeerd die de borstvoeding stimuleren, die ik gewoon dagelijks drink, maar dat geeft niet echt een groot verschil.
    Nu sprak ik gisteren een oude dame in een piepklein kruidenwinkeltje, en toen kwam dit onderwerp te sprake.
    Zei gaf mij een pakje kruidenthee mee (sano nr 14) en zei dat dit echt ging werken.
    Gisteren een pot thee gezet, en over de hele dag zo'n 5 koppen gedronken. Ik moest wel wennen aan de smaak...
    En vanmorgen werd ik wakker met stuwing... Ik kon de melk niet eens in 1 flesje opvangen!!
    Dus ik denk dat dit de goede kant op gaat!!:D:D

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wauw!! Wat is dat voor thee? Waar woon je? Haha sorry maar dat spul moet ik ook hebben!

9. zogelukkig

Sano nr. 14:

kamille
    dovenetel
    citroenmelisse
    braamblad
    brandnetelblad
    vrouwenmantel
    heermoes
    duizendblad
    dille
    venkel
    jeneverbes

Borstvoedingsmix Weleda:

Anijs
    Karwei
    Venkel
    Fenegriek
    Citroenverbena

Ik zou gaan voor de thee met fenegriek.;)

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waar kun je die Weleda thee halen? Ik vind hem wel online, maar kan ik hem ook in een winkel kopen?

11. zogelukkig

Vitaminstore
    Gezond en Wel
    Erica
    De Tuinen
    En biologische supermarkten.;)

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bedankt.
    De Tuinen zit hier wel in de buurt geloof ik.
    Biologische supermarkten ben ik nog nooit tegengekomen hier.

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw

fenegriek schijnt er wel voor te zorgen dat je over je hele lichaam aankomt werd mij verteld in de winkel, voor sommigen belangrijk om te weten ;)

14. zogelukkig

Klopt, dat is de belangrijkste werking van dat middel: je komt aan en maakt daardoor meer melk. Ik heb een beetje overgewicht en mag deze capsules ook niet gebruiken. Tijdens mijn menstruatie drink ik twee kopjes Weleda thee per dag, daar kom ik niet van aan.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mag ik dan de conclusie trekken dat ik, als ik dikker word of blijf na mijn bevalling, ik dan wellicht wel een goede productie zal hebben? Vorige keer viel ik wel af maar ik had dan ook flink wat kilo's te veel gekregen tijdens de zwangerschap.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fenegriek is maar een van de heel veel kruiden die gebruikt kunnen worden om de melk te bevorderen. Bij mij werkte het (in de vorm van kerrie gerechten, fenegriek zit ook in sommige kerriepoeders).

Sano 14 hielp me ook. De Weleda thee juist niet, al smaakte het prima.

Ik hoor erg goede ervaringen met galega(galega officinalis) of geitenverdriet. Dat zit o.a. in Galactogil (te koop in Frankrijk) en in de Motherlove capsules.

17. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik ben normaal niet zo snel van het reageren, maar ik weet dat ik zelf op internet ook alles heb afgezocht naar manieren om de productie te verhogen! Dus vandaar toch even een reactie.
    Ik gebruik zelf al een tijdje fenegriek en gezegende distel. (vooral de combinatie schijnt het te doen). Ik vind het altijd een beetje moeilijk om in te schatten of iets echt werkt, maar mijn gezegende distel is sinds eergisteren op... Ik kolf altijd 's nachts nog een keer om de melkproductie op pijl te houden, en normaal kolf ik dan rond 150 ml. Nu kolfde ik vannacht echter maar 70 ml! Ik heb dus toch maar snel weer gezegende distel (tinctuur) besteld!

Misschien dus nog een idee om te proberen.

18. zogelukkig

Gezegende distel daar heb ik 2,3 jaar geleden ook nog om gevraagd bij de reformzaak maar konden ze niet aan komen. Nu heb ik het niet meer nodig, maar ben wel benieuwd hoe je eraan bent gekomen.

19. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik heb het op internet besteld. Er zijn een paar sites waarop je het kunt bestellen. Het smaakt giga smerig, maar tja, je moet er wat voor over hebben..

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gezegende distel zit ook in de Motherlove capsules, met o.à. Fenegriek.

Deel Deze Pagina