wat moet ik nu

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis88, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Jeetje zeg!
    Wat een enorme reacties, heb eigelijk enigzins wel medelijde met haar.
    Tuurlijk wat ze heeft gedaan is niet goed, daar is ze zich ook zeker wel van bewust en geeft ze ook aan.
    Kan ook zeker begrijpen dat ze haar vriend niet kwijt wilt en daarom bang is te vertellen, vooral nu ze zover zwanger is en denk bang is er alleen voor te komen te staan.
    Maar het is idd wat veel vrouwen zeggen, wat als het kind wel van die jongen is?
    Ik weet zeker dat als dat het geval is dat er duidelijke kenmerken is vooral omdat je aangeeft dat hij turks is.
    En jij en je vriend zijn donker, maar donker versta ik niet turks onder.
    Als ik aan donker denk denk ik aan bijv surinaams die richting op.
    En dus als hij van die turkse jongen is en jij zelf en je vriend totaal niet die richting op zal het over duidelijk zijn.
    Als je het niet zal vertellen blijf je hier ( mocht je eronder uitkomen) de rest van je leven mee zitten, dus het beste wat je kan doen is het toch vertellen.
    Dames denk eraan he ze komt hier voor steun en weet dat ze verschrikkelijk fout heeft gezeten, nu is ze waarscheinlijk geschaamd en bang dat ze niet terug komt op de forum.
    Wie weet wat ze nu gaat doen aangezien dit haar niet echt beter laat voelen.. daar wil ik echt niet aan denken..
    Maar meissie als je nog meeleest toevallig ( wat ik niet denk )
    je moet je kindje niet wegwensen dat schiet hier echt in het verkeerde keelgat om het zo maar te zeggen, een kindje is het mooiste wat je je kan wensen!
    ookal is het misschien niet van de persoon waarvan je het eigelijk wou dat het zou zijn.
    Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt meid, en andere dames fijne zwangerschap ! xxx

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Pas na 30 weken bedenk je ineens dat het misschien wel eens van een ander kan zijn... natuurlijk.. :rolleyes:

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    het is en blijft 1 april vandaag ;)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik denk dat het nu opeens wel erg dichtbij komt. maar ik blijf erbij, eigen schuld, dikke.....

5. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ja dat vind ik ook wel erg laat idd!
    Als dit mijn geval was geweest had ik me vanaf het begin al zorgen gemaakt!

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    eigen schuld, dikke.... bult of buik?

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hihi, daarom liet ik hem ook open ;) kan allebei namelijk.

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
  9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Uhhh NIET vertellen?
    Hoezo NIET vertellen? Jij gaat vreemd, laat je vriend in de waan dat je EN trouw bent En zijn baby draagt, die jongen verdient eerlijk gezegd welw at beters lijkt mij.

Wie zijn billen brand.......dus opbiechten en hopen dat hij je vergeeft!

Wat als dat kind NIET van hem is? Dan voed hij een mensje op in de waan dat hetw el van hem is, mensen die dat doen, ai ai ia, ben ik het absoluut NIET mee eens, kan je niet maken!
    je kan zelfs nu al een test laten doen om te kijken of je vriend zijn genetisch materiaal overeenkomt het dat van de baby.

Echt hoor, vreemdgaan, liegen, bedriegen en dan nu zeggen dat je ej baby niet wilt omdat je bij je vriend wilt blijven? wat heeft dat kind jou gedaan, tsssss SHAME ON YOU!

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Vind dit een heel erg verhaal, ik zou zo nooit samen kunnen blijven met mijn vriend als ik zoiets op mijn geweten zou hebben.
    Zelfs al ben je echt verkracht of wat dan ook, dan bestaat er een morning after pil..
    Desnoods nog een abortus.
    Maar daar ga je toch echt geen maanden mee wachten!
    Je weet dat je zwanger kan worden en op dat moment moet je gewoon een keuze maken, door ermee te wachten kies je voor het kind!

11. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Je hebt echt hulp nodig! Je bent nu bij een psycholoog zeg je, vertel deze persoon dus al je gedachtes en gevoelens (ook dat je het kindje nu eigenlijk niet meer wilt!)
    Het gaat er niet om wat andere mensen hier op het forum van vinden, het gaat erom dat je kindje straks de zorg krijgt die het verdient. En dat zal moeilijk zijn als mama zo overhoop ligt met zichzelf!

Je hebt 1 zekerheid: jij wordt mama, het is jouw kindje!
    Jij bent er verantwoordelijk voor!

Het zal een lastige periode voor je zijn, maar stel je kindje bij de keuzes die maakt voorop! Het is goed dat je bij een psycholoog er over kan praten, over niet zo'n hele lange tijd zal je kindje er zijn en dan zul je heldere keuzes hebben moeten maken, waar je in iedergeval zelf helemaal achter staat!

Ik hoop voor jou en je kindje dat je eruit komt!
    Succes en sterkte!

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Als dit geen 1 april grap is (kan ook nog mensen, al is het dan wel een heel zieke 1 april grap), dan vind ik je een regelrechte domme doos. Meer kan ik er niet van maken.

13. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hoe oud ben je eigenlijk 11 of 12? :confused:
    En mocht dit een 1 april grap zijn mijn mening is dan toch wel heel erg makkelijk dit soort geintjes maak je niet en zeker niet op een forum als dit dan moet je de ogen uit je kop schamen.
    En by the way wat heeft dit kind jou misdaan dat je hem of haar neit meer wilt jij hebt dit kind al van alles aangedaan terwijl het nog neit eens geboren is, dit had je makkelijk kunnen voorkomen en dan ook nog eens liegen tegen je vriend om hem in de waan te laten dat dit kind van hem is hoe durf je dit vol te houden, als je zo flink bent om met een andere man naar bed toe te gaan terwijl je bij je vriend bent moet je ook zo'n hele tante zijn om hem dit eerlijk te vermelden, ooit nagedacht over geslachtziektes? wie heeft heeft je vriend ineens last van iets wat jij hem doorgegeven hebt hier wel eens bij stil gestaan, ooit gehoord van de morning after pil? die kan je gewoon bij de huisarts halen hoor en daar had je vriend niet eens achter gekomen dan had je je leugen voor je kunnen houden wees zo flink en laat die jongen neit in onzekerheid zitten en biecht gewoon op wat je gedaan hebt, en iedereen kan nee zeggen hoor hoe dronken dat die is en anders moet je eens leren nee te zeggen tegen alcohol als je daar neit tegen kan.
    Heb hier echt geen medelijden mee er zijn zat mensen die verlangen naar een kind en jij draagt een wondertje met je mee en je wilt het gewoon kwijt. je zou je moeten schamen.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ook een beetje moeite met dit topic eerlijk gezegd.

ik vind dat je de morele plicht hebt eerlijk te zijn naar je vriend toe. draai het eens om, zou jij buiten zoiets belangrijks gehouden willen worden. hoe denk je dat hij reageerd als hij er "later" ooit eens achterkomt.

en als je inderdaad gedwongen werd tot sex dan is er niks aan de hand want dan is het een verkrachting en daarvan kun je aangifte doen en ook van het feit dat hij je nu bedreigd. dan heb je lijkt me juist de steun en het vertrouwen van je vriend nodig. en vertrouwen is op dit moment niet iets wat aan hem gegeven wordt van jou kant. en al eens van dna onderzoek gehoord. daarmee sluit je elke twijfel uit.

de rest van mijn mening zal ik hier maar even niet neertypen. dat heeft iemand anders ookal aangehaald.

15. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    zoveel reacties....Zelf is ze nergens meer te vinden...

Denk dat dit niet serieus is...Ander zou ze toch wel reageren? Ze heeft met dit account ook maar 3 berichten geplaatst...

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zooo; jij weet van wanten! :rolleyes:

Lees ik dit nou goed? :confused:
    Wat is dat voor generaliserende opmerking?

Als je vriend nu al zo blij is met de kleine en denkt dat hij de vader is, dan kan je hem maar beter zo snel mogelijk vertellen dat hij wellicht niet de vader is! Wat als door ziekte of bloedgroep of uiterlijke kenmerken uitkomt dat hij niet de vader is en dat jij dat dus al die tijd voor hem verborgen hebt gehouden? Dan ben je hem sowieso kwijt, want dat vergeeft hij je nooit! En het komt sowieso een keer uit hoor, dat is een feit!

Je hebt er bewust voor gekozen om vreemd te gaan en onbeschermde sex te hebben, dus ik heb geen meelij met je. Je hebt de problemen zelf veroorzaakt en nu mag je ze dus ook zelf gaan oplossen!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nu krijg ik opeens het gevoel dat je uit je nek zit te kletsen, zulke uitspraken doet een psycholoog namelijk niet!

En eerst bedreigt die jongen je met de dood en nu hoor je niks meer van hem?

Ik krijg een beetje kikker-in-de-bil gevoel bij je verhaal!

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Oke wat niet weet wat niet deerd ?
    nu een mogelijkheid het kind is 10 weet niet beter man weet niet beter en dan gebeurd het onvermijdelijke .. kind word doodziek en heeft meteen bloed nodig .. natuurlijk denk je meteen aan de vader maar ow jee wie is dat eigenlijk .. dan moet je het je man vertellen .. breekt hij dan niet meer dan nu ?
    Dan heeft ie al 10 jaar voor het kind van een ander gezorgd .. heb je daar bij na gedacht ?
    Kijk het hoeft natuurlijk niet maar is het niet veel eerlijker voor de man om de waarheid te weten .. zou jij het pikken van je man dat hij vreemd gaat en een kind krijgt bij een ander en jij weet het niet ?

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, vooral dat: hij is Turks, dus...

Maargoed, het is m.i niet onder dwang gegaan, hoe ik het nu lees. Maar wat ik me afvraag, je had er toch wel eerder achter kunnen komen dat het eventueel van die ander is? Maargoed, misschien klinkt dit hard, ik vind het een beetje eigen schuld. Ontrouwe partners hekel ik gewoon, kan er niks aan doen.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het zal wel een slecht geplaatste 1 april grap zijn, iets anders kan ik er niet van maken (zoiets wil je toch niet verzinnen eigenlijk)

Ik vind het erg voor haar partner klinkt als een lieve jongen die het blijkbaar niet getroffen heeft met zijn vriendin.. erg sneu... ik hoop dat ALS alles waar is het kindje in elk geval nog een beetje terrecht komt want jemig je zal met zo'n mama moeten beginnen in de wereld, dat belooft wat... dan maar hopen dat die vriend de vader is en nog een rol gaat spelen in de baby zijn leven (dan is er nog hoop)

Deel Deze Pagina