Hi! Daar ben ik nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.. Want op allerlei sites lees je dat het meer een uitzondering is als iemand meteen zwanger raakt. Wij gaan halverwege november beginnen, maar heb voor mijzelf een gevoel dat het weleens lang kan gaan duren.. Is nergens op gebasseerd hoor.. Groetjes!
Ik heb dat zelfde op niks gebasseerde gevoel. Misschien omdat we juist vaak lezen dat het niet zo snel/makkelijk gaat en die verhalen ons meer bij blijven dan de goede verhalen? Vriendlief denkt er trouwens heel anders over.. Maar goed.. we zullen zien
Naast het kopje forum staat een kopje zwanger worden en dan moet je het onderste stuk eens lezen wordt er wat meer duidelijk. Ik zou uitgaan van een jaar dan kan het meevallen of tegen vallen. Wij hebben er ook 2 jaar en 2 maanden over gedaan om zwanger te worden (zonder hulp) Is in juli dit jaar een miskraam geworden en 1 cyclus later was ik gelukkig weer zwanger en dat gaat tot zo ver we weten goed.
Bij de eerste was het de 4de maand raak. Bij de tweede was het meteen raak...heb ontrekkingsbloeding gehad en werd daarna niet meer ongie. Nu zijn we bezig voor de 3de en ergens was er stiekem de hoop dat ht weer meteen raak zou zijn, maar helaas gaan we nu de 4de ronde in. Ook wij hebben het gevoel dat het wel eens heel lang kan gaan duren of dat het zelfs helemaal niet meer lukt...ook nergens op gebaseerd...puur gevoel (bij ons biede).
Ik had toen ook zo'n gevoel dat het erg lang ging duren, maar in ronde 3 was het raak Nu denk ik dat et snel raak is maar dat slaat nergens op, je zou juist zeggen van niet omdat ik de prikpil heb gehad. Maar goed, we wachten rustig af
Bij mijn zoon was het in de 1ste ronde raak en in mei ben ik opnieuw gestopt met de pil en was het ook in de 1ste ronde raak..helaas is dat misgegaan. Dus het kan wel hoor.
Ik ben in de eerste week met mijn pil gestopt dus wanneer ik ongesteld moet worden is afwachten... Wie zijn er nog meer halverwege de strip gestopt en gelijk zwanger??
Hier duurde het na het stoppen met de pil 8 maanden... Na de bevalling niet meer aan de pil geweest en tot onze grote vreugde en schrik (dachten dat het weer even zou kunnen duren) al in de 1e ronde zwanger... Ik hoop het iig heeeeeel erg voor je en iedereen!
Wij waren in de eerste ronde zwanger, totaal onverwacht, maar helaas werd dit een miskraam.... Ondertussen blijven we nog steeds proberen.....
@Lisa1986, Heb jij de 3 fase pil geslikt? Want ik weet dat als je er daar 1 van in de eerste week vergeet en je hebt ervoor of erna sex, dat er dan een grote kans is dat je zwanger wordt. Dus mocht jij zo gelukkig zijn dat alles meteen goed gaat.. dan is er misschien wel een kans Ik heb geen idee hoe het bij de andere pilsoorten zit.
Dit is misschien niet het opbeurende verhaal wat je wil horen, maar het is wel realiteit. Gelijk zwanger worden is zeker mogelijk. Maar elk lijf is anders, ik en mijn vriend zijn blijkbaar ontzettend vruchtbaar, want steeds als we ervoor gaan is het raak. Maar bij ons blijft de kleine niet zitten en wij hebben het afgelopen half jaar 2 miskramen gehad. Dus het loopt bij iedereen anders... daar is niets over te zeggen.
Wat erg Tamara87! Dat is denk ik wel ieders angst.. en wat erg als het dan tweemaal achter elkaar gebeurd. Blijf je wel proberen? Of is er nu een angst die overheerst?
Ik heb eerst een cyclus na mijn pilstop afgewacht. Eerste ronde meteen raak! Maar wij gingen er eigenlijk van uit dat het het eerste half jaar niet ging lukken, dus het was even wennen aan het idee toen ik niet ongi werd... Het kan dus, maar wij zijn ook wel zo realistisch dat het bij een volgend niet zo snel zou kunnen gaan.
Nou ik ben vandaag, precies 3 weken na de laatste bloeding door het stoppen met de pil, spontaan ongesteld geworden. Dat is wel goed nieuws toch? Ik word het in ieder geval
in januari 2009 gestopt met de pil en daarna nog met condoom gevreeën. Eerste keer zonder condoom was het gelijk raak was in apri 2009l. Eerste ronde dus raak en daar ben ik heel erg dankbaar voor want ik weet dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat.