Morgen ga ik langs de gemeente, woensdag heb ik een afspraak bij maatschappelijk werk. De vraag of hij een slechte vader is... naja wat is slecht... hij is nooit een vader voor dr geweest, amper naar de om gekeken (behalve dr is op schoot nemen of een kusje als ik die met dr kwam halen), nog nooit ook maar 1 luier verschoont of haar in bad gedaan of wat dan ook... Als ze huilt wil die dr meteen op bed leggen. Toen ik ziek was moest ik mijn moeder laten komen omdat hij te bedonderd was om de zorg over te nemen. Dus... En nee ik ga niet akkoord met haar een hele week daar laten, daarbij is ze 9 maanden en krijgt nog BV op verzoek. Ook is hij depressief en slikt daar sterke medicijnen voor, maar houd totaal geen rekening met alcohol en blijft lekker slim bier drinken (wat absoluut niet samen mag) Snappen jullie dat ik echt geen bitch ben die dr dochter bij dr vader wil weghouden, maar ivm deze dingen laat ik haar ook niet mer een gerust hart achter, hij dreigt ook met zelfmoord enzo... Wel heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga er zeker mee aan de slag! bedankt voor alle tips!
Groot gelijk hoor.. Ik heb met mijn ex altijd de afspraak gehad dat hij de kinderen (bijna) onbeperkt mag zien, mits het bij ons thuis is. Pas toen ik er vertrouwen in kreeg is de oudste een enkele keer een paar uurtjes bij hem thuis geweest. Maar hij kan de zorg ook niet aan voor hele dagen en ik vind dat je als moeder dat best kan beoordelen. Tips heb ik niet echt.. Ik heb gelukkig wel gewoon een huurhuis op mijn naam staan. Al was ik oorspronkelijk ook medebewoner, maar hier was het geen eens de vraag wie er zou blijven wonen.. Maar mijn huur is 500 en dan krijg ik nog 200 euro huurtoeslag dus dat is te doen... Succes met alles! Gewoon er helemaal voor gaan, dan komt het écht wel goed!
Meid toch ... Goed van je dat je de stap hebt gezet. Nu even op adem komen en stappen ondernemen. Knuffel
Bedankt dames! Maatschappelijk werk is nu bij hem thuis... Dat hoorde ik omdat ik op msn vertelde morgen wel met hem en Yara de eendjes wilde voeren. Ik ben zo bang dat hun hem gaan opstoken! Ze kennen mijn kant van het verhaal (nog) niet en ja ze gaan hem natuurlijk helpen... Naja ik hoop dat we er als 2 volwassen mensen uit kunnen komen, dat is ook het beste voor Yara en daar gaat het uitijnderlijk om!
Wat een vervelende situatie zeg. Aangezien je ex je dochter erkend heeft en geen gezag heeft, ga ik ervan uit dat jullie niet getrouwd zijn/geregistreerd partnerschap hebben. Jij bepaalt (aangezien jij het gezag hebt) dus wat er goed voor haar is. Hij is wel onderhoudsplichtig en hij heeft het recht om zijn dochter te zien. (beide staan geheel los van elkaar) Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien erg hard, maar ik bedoel het goed. Het "willen" moet je nu een beetje achterwege laten als jij een bestaan voor jezelf en je dochter alleen wilt opbouwen. Ik snap dat je het liefst parttime wilt werken en zolang mogelijk BV wilt geven, maar soms moet je dingen laten om door te gaan. Ik zou z.s.m. een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente. Helaas is de wet opgegeven (al geruime tijd) dat ouders (ook alleenstaande) met kinderen onder de 5 jr vrijgesteld worden van de sollicitatieplicht. Meestal verplicht een gemeente je ook nog een baan te zoeken van minimaal 32 uur (ong. hetzelfde als de bijstandsnorm) Dus meteen die brieven de deur uit doen en je inschrijven bij uitzendbureaus. Misschien kan je contactpersoon (zodra je die hebt) of iemand van MW je helpen aan een woning. Maar de meeste woningbouw verenigingen verlenen geen urgentie bij het verbreken van een relatie. heel krom, maar hun beredenering is: "daar heb je zelf voor gekozen". Voor je dochter zou ik haar ook z.s.m. inschrijven bij de kvd / gastouderbureau in je buurt en wat afspreken met je ouders. Je kan voor de opvang toeslag krijgen en daar is het prima mee te doen. Leuk is misschien anders. Ik zou ook even langsgaan bij het juridisch loket bij jou in de buurt, zodat deze je qua juridische aspecten verder op weg kunnen helpen. Hoe moeilijk het ook is om bij je ouders aan te kloppen, denk ik wel dat ze bereid zijn je te helpen toch? Ook al is het maar die 30 inschrijfgeld. Mocht je ex je weigeren in de woning te laten zou ik contact opnemen met de woningbouw. Hij mag dit niet doen, aangezien jij ook medehuurder bent. Wens je veel succes met alles.
Dank voor alle reacties! 32 uur! Jeetje dat is echt het ergste. Ik wil niet zomaar mn handje ergens ophouden maar wel mn kind zelf opvoeden! (en nee wil niemand tegen de borst stuiten, ik heb daar gewoon een hele sterke mening in) Maarja, wat moet dat moet. Niet alleen omdat het niet meer werkt tussen ons maar het zou ook helpen als ik niet meer afhankelijk zou zijn, wie weet wat de toekomst dan brengt!
Persoonlijk ben ik heel blij met mijn gastouder. Dit is toch een stuk persoonlijker dan een kinderdagverblijf. En nog goedkoper ook. Dus dat zou ik je echt aanraden, dan is 32 uur wel te doen. En misschien vind je wel iets waardoor je met bijvoorbeeld 28 uur al genoeg verdient om rond te komen. Met een stukje allimentatie ernaast dan bijvoorbeeld. Ik werk nu 20 uur, ik zou weer officieel samen gaan wonen met mijn ex.. en nu zit ik dus met hetzelfde... ik zal meer moeten gaan werken. Ik heb vorig jaar toen we uit elkaar waren altijd rond de 30 uur gewerkt, soms wel zwaar.. maar het went na een tijdje ook wel weer.
Ik wil even hierop reageren, want dit is niet altijd waar. Dik 2 jaar terug zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan en ik was ook medehuurder en was in eerste instantie gewoon een week naar mijn moeder om tot rust te komen, maar kon niet eens wat kleren ofzo halen, want meneer had doodleuk de sloten veranderd. Toen heb ik ook de woningbouw gebeld en die zeiden doodleuk dat ik dat zelf met hem op moest lossen en dat zij zich daar niet in konden mengen en dat ik dan de politie beter kon bellen. Zo gezegd zo gedaan, maar de politie deed niks. Ik gaf vervolgens aan dat ik dus gedwongen werd om in te breken in mijn eigen huis en dat mocht volgens de politie wel gewoon omdat ik medehuurder ben. Ook kon ik zelf weer de sloten laten veranderen, maar dat kostte mij weer geld en mijn ex zou het zo weer terug kunnen doen. Waardoor je dus aan de gang zou blijven. Maar hij mocht gewoon de sloten veranderen zonder mijn toestemming en andersom en daar bemoeit de woningbouw zich niet mee in mijn geval. Liefs
@Vagans, ik wil ook het liefst parttime werken vanwege de zorg voor Jelke, maar aangezien vriendlief en ik beide momenteel zonder werk zitten verplicht de gemeente ons allebei naar een volledige baan uit te kijken. Zodra ik eerder dan vriendlief een fulltime baan kan vinden moet ik die gewoon aannemen. Zodra vriendlief dan weer een 40 urige baan heeft kan ik wel weer parttime gaan werken. Dus in dit soort gevallen heb je helaas niet altijd een keuze. Hoe vervelend ook. Ik weet niet of je diploma's hebt, maar anders kan je ook informeren naar een werken leren traject. Dan doe je dus een opleiding en daarnaast werk je dan i.p.v. een stage en verdien je dus gewoon salaris terwijl je leert voor dat vak. Liefs
Ik ben altijd werkzaam geweest in de dieren branche. Daar ook de diploma's voor op zak. Maar dat is zowiezo al moeilijk. Ik mag gewoon mn huis in hoor, alleen ben ik wel is bang geweest dat hij me niet zou laten gaan... We zijn vanmiddag de eendjes gaan voeren en ik ben bij hem thuis geweest. Hier (bij mn ouders) is geen optie omdat hij niet welkom is. Toch geeft hij aan haar nog meer te willen zien. (vrijdag ziet hij haar ook en maandag ook) Ik vind het wel best zo, hij heeft verdories nooit interesse in dr getoont en nu wil die dr meer zien... Naja ik ga iig is uitkijken naar werk en informeren hoeveel. Ik heb respect voor werkende moeders! Mijn maag draait nu al om.
vervelend zeg. maar goed het proberen de hulp in de schakelen vd woningbouw kan nooit kwaad, Desnoods gooien op geen kleding vd winter voor een baby etc etc
@Foxymama, ow ja dat ben ik zeker met je eens je kan het altijd proberen via de woningbouw, maar wou gewoon even kwijt dat het helaas niet altijd werkt. Gelukkig voor jou Vagans kun je gewoon bij je spullen als je dat wil, wel vervelend dat je dan bang bent dat hij je niet laat gaan. Nogmaals sterkte en succes!!! Liefs
@vagans ; vervelend allemaal! Maar wil even reageren op iets wat me een beetje stoort. 32 uur werken vind je teveel want je wil jw volledig richten op de opvoeding van yara . dat snap ik heel goed dat zou ik ook wel willen en ik denk meerdere met mij.maar dat is een luxe positie hoor tegenwoordig.de gewone "jan lul " moet nu eenmaal fulltime werken hoe vervelend ook. sorry maar moest ik ff kwijt. Ging het wandelen goed? Geen verwijten of ruzie ?
@vagans kan je anders geen gastouder worden , heb geen idee wat het verdient maar dan kan je yara gewoon bij je houden en toch gewoon geld verdienen
@ Wish: Als hij niet van die belachelijke schulden had en nog steeds maakt had ik niet hoeven werken. Ik dacht dat ik mijn droom kon verwezelijke, al die tijd heb ik er voor gevochten, mezelf weggecijfert en nu valt het als nog in duigen... Ik weet wel dat ik niet moet zeuren en dat ik niet beter ben als een ander en gewoon moet werken voor mn centen maar nu alles in duigen is gevallen komt het best ff hard aan. Ik ben gewoon ontzettend boos dat ik dit heb laten gebeuren. eendjes voeren ging wel goed. Hij probeerde me om te praten maar zn eigen ik schemerde er duidelijk doorheen. Hij begon meteen over dat hij Yara meer wil zien... en dat terwijl die voorheen amper 10 minuten tijd voor dr wilde maken... @ Gastouder: Dat zal hem niet worden denk ik, zowiezo alle huisdieren die ik heb, honden die ik uit moet laten en eigenlijk ben ik helemaal niet zo goed met kinderen HAHAHA Ik hoop dat ik iets leuks en flexibels kan vinden, door mijn mensenschuwheid durf ik amper een telefoon op te pakken, laat staan een nieuwe baan! dood eng! Maja, alles voor mn meisje!
Je hoeft niet boos te zijn op jezelf. als we alles vantevoren wisten meid.... Misschien iets van thuiswerk?
Ja dat weet ik wel. Maar heb nu echt het gevoel alsof ik Yara te kort doe. En geloof me, dat is zon k.... gevoel! Maar ik ga gewoon op zoek naar iets, en wie weet vind ik in de toekomst wel iets wat ik heel erg leuk ga vinden!
vagans sorry dat ik het zeg maar meid je komt wel erg negatief over. Bij alles wat mensen zeggen is het "ja maar". Dat was bij je vorige topic over de huurwoning ook al zo. Kom op meid, ik snap dat het niet leuk is (understatement) maar zet je schouders eronder en ga er voor. Dan ga je maar (tijdelijk?) 32 uur werken. Daar ga je niet dood aan. Leuk is anders maar je wilt toch ook iets opbouwen voor jou en je meisje.
Ja dat is ook wel zo, Natuurlijk! Ik heb deze stap niet voor niets gezet, ik wist dat er consequenties aan vast zaten...
Net een contact gehad met het Juridisch loket:waar ik me ook in laat schrijven, een (aanvullende) uitkering zal het wss sowieso niet worden omdat altijd de inkomsten van de ander worden meegerekend!!! (of dat nou mn ouders, mn oma of wie dan ook is) Hoe willen hun dat je een leven op bouwt als alles op de verkeerde volgorde werkt... Dan zou ik eerst een eigen woning moeten hebben en dan een (aanvullende) uitkering... Maar voor een huis is geld nodig wat ik niet heb. En als ik een parttime baantje zou vinden kan ik daar nog geen woning van huren! Okeey, dan kan ik fulltime gaan werken en wachten op een woning. Lijkt wel geen andere optie op te zitten... Schiet mij maar lek hoor!! Morgen naar de gemeente (ja kan daar niet altijd terecht voor dit soort dingen) en nog even navraag doen of het echt zo krom is.