wat moet ik nu?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Vagans, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demaco

    demaco Fanatiek lid

    1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Tja je gevoel over opvang had ik ook. Maar ben nu toch voor de 2e keer alleen terecht gekomen en ja, dan moet je wel. Ik heb geen familie ofzo die op kunnen passen want die werken allemaal. Mijn kinderen gaan straks fulltime naar het kdv en ik ga fulltime werken (eerst nog in een reintegratieproject). Ideaal is het niet, maar ja, ik heb het wel nodig om mijn gezien te voorzien van alles wat nodig is.
    Ok, ik heb geen diploma dus als je meer per uur zou verdienen zou je het wellicht af kunnen met minder uur of als je bijv allimentatie krijgt.

    Wil je perse thuis blijven omdat je niet kan kolven (wat ik enigsinds wel begrijp) dan zouden je ouders je financieel bij moeten staan. In principe is het natuurlijk geen 'reden' om niet te werken. Iemand die al een baan heeft kan ook niet zeggen na het verlof dat ze niet kan komen omdat ze niet kan kolven. Ja kan wel, maar dan moet je ontslag nemen. Of je moet de gelegenheid hebben live te voeden, maar dat zal met afstand ook te maken hebben.

    Het is een rotsituatie, maar uiteindelijk komt het wel goed.

    Mijn ervaring is dat kinderen het vaak heeeel leuk vinden op een kdv.
    Gastouder is goedkoper, maar omdat mijn kinderen fulltime gaan vind ik een gastouder geen optie.
     
  2. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Lieve Vagans,

    Ik denk dat je niet voor je lol bij je vriend bent weggegaan. Zou je echt gebleven zijn als je wist wat je nu weet? Dan zou je voor de verkeerde redenen gebleven zijn, toch? En anders ben je om de verkeerde redenen weggegaan.

    Je moet nu even stoer zijn. Je hebt gekozen voor jezelf en voor je meisje, om een gelukkig leven voor jullie te krijgen. Daar hoort bij dat je zult moeten werken om een huisje te krijgen.

    Ik sluit me aan bij een van mijn voorgangers, bedenk eens hoe trots en blij je zult zijn als je alles voor elkaar hebt. Op eigen kracht! Niet met een uitkering van de gemeente, gewoon helemaal zelf. Het zal best moeilijk zijn soms, maar wat kan je dan trots op jezelf zijn, en wat zal je dochtertje trots op jou zijn.

    Het is natuurlijk logisch dat alles op je af komt, die eerste tijd na zo'n heftige beslissing. Daar mag je best even verdrietig om zijn. Je hebt een heleboel tips gekregen van de dames hier, nu wordt het tijd om daar mee aan de slag te gaan. Succes!

    Liefs, Mrs Hair
     
  3. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat raar dat het per gemeente zo kan verschillen wat bijstand betreft!

    Een vriendin van mij kreeg gewoon bijstand ook al woonde zij toen bij haar ouders in met haar dochtertje!!!
    Ze deden eerst wel wat moeilijk, maar ze heeft het toch voor elkaar gekregen.

    Zou toch één richtlijn moeten zijn, vind ik!!!!!

    Succes meid. Ik moet nu ook veel regelen.
    Gelukkig heb ik mijn eigen huurwoning dus ik kan blijven. Zit in een WW uiitkering die bijna afloopt en nog geen baan. Dus nu gedwongen een bijstand aan te vragen voor het geval dat!
    Baal er van en hoopppppp zo dat ik die baan krijg waar ik deze week op gesolliciteerd heb. Zie de bijstand absoluut niet zitten!
     
  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Dat ze nu zo moeilijk doen over een bijstandsuitkering is omdat het allemaal veranderd is per 1 januari 2012... Ik had dus beter eerder bij hem weg kunnen gaan :( Nu heb ik gewoon dikke pech!

    Ik ben me rot aan het soliciteren , tot nu toe enkel afgewezen.

    Morgen even bellen naar een vacature als kamermeisje in een hotel... Heb vandaag ook al een formulier ingevuld voor cassiere en op meerdere andere dingen gesolliciteerd...

    Nee ik heb er geen zin in, nee ik wil mijn meisje eigenlijk nog geen 2sec verlaten (erg he:)) maar ik zal wel moeten...

    het leven is k:xt *zingt een deuntje*
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Dat is echt heel erg sh*t vagans!!

    Ik ben een NL die in Be woont dus ik wil hier alles proberen te regelen.
    maar weet ook niet hoe dat precies in elkaar zit.
    Dus dat moet ik goed navragen.
    Maar op een of andere manier ben ik bang om de stap te nemen dom heh,
     
  6. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Nee helemaal niet dom!!!

    Ik was ook doods bang!
    Maar op een gegeven moment liep de emmer over en heb ik het gewoon gedaan zonder er over na te denken!!!

    En het is wel zo, hoe langer je wacht, hoe meer je kids er onder gaan leiden natuurlijk...
     
  7. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    @Onswondertje: het is op zich natuurlijk wel verstandig om je goed te informeren voor je zo'n stap zet! Maar in je onderschrift staat dat je voor een tweede gaat? Huh? Dat lijkt me ook erg dubbel?

    @Vagans, super dat je zo aan het solliciteren bent! Een baantje is de eerste stap naar een nieuw leventje :) Hoop dat je snel succes hebt.
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Babel we waren al een hele tijd bezig via mmm voor een 2e.
    Laat me er wel bij zeggen dat mijn zoontje en als ik zwanger was geraakt biologisch neit van hem zijn.
     
  9. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Vanmorgen weer bij de gemeente geweest.
    Het is me zo uitgelegd.

    Ik heb 3 mogelijkheden:

    1: Proberen voorrang te krijgen:
    * De kans dat het lukt is klein en je moet vantevoren ongeveer 100,- betalen
    * De kans dat je ergens in sliedrecht of dordrecht in een rot buurt komt is heeeeeel groot en dan mag je niet weigeren

    2: Aangifte doen bij de politie van emotionele mishandeling:
    * De relatie met mij en marc wordt er niet beter van
    * je komt ook ergens in ver weggiestan terrecht

    3: (parttime) baan zoeken:
    * Op de normale mannier op woningen reageren
    * woning krijgen waar je de huur van kan betalen van wat je werkt en dan overleggen dat je leeft van een aanvullende uitkering (die je dus wel krijgt als je een eigen woning hebt)

    Optie 3 is voor mij eigenlijk de enige die kan, al kan dat nog wel eens lang gaan duren...

    Maar goed, ik weet iig waar ik aan toe ben.
     
  10. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    @Onswondertje, tjemig, helemaal ingewikkeld, maar goed, laat maar hoor, is ook jouw prive. Sorry, maar het viel me ineens op.
     
  11. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    We waren vanaf juli bezig toen was het nog niet zo ernstig als nu.
    Dipjes zoals iedereen wel eens heeft.
    En idd heel ingewikkeld allemaal, omdat het nog allemaal anders is zoals bij de meeste andere koppels( meiden ) hier.
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    En ben niet vreemdgegaan ofzo heh hahaha.
    Mijn zoontje is een donorkindje.
     
  13. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Dat dacht ik al hoor ;) Maar dat hoef je allemaal niet toe te lichten hoor, het leek me alleen zo heftig als je bezig bent voor een kindje en toch uit elkaar gaat/wilt, vandaar mijn reactie.
     
  14. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Morgen sollicitatie gesprek voor hotelkamer schoonmaak.

    Tijden tussen 09:30 - 15:00

    Ben benieuwd.
     
  15. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Wow super! Succes en hopelijk stap in de goede richting!
     
  16. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Succes meid! Duimen draaien hier voor je!
     
  17. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Ha, heb ik jaren gedaan als bijbaantje en vond het best leuk! Natuurlijk is het soms een klerezooi en moet je daar wel tegenkunnen, en je moet "om de spullen van een andere heen" werken, maar zo'n hotel is een leuke omgeving, mensen zijn lekker "uit", internationaal, en hopelijk zijn de collega's ook gezellig.

    Veel succes!
     
  18. Quenya

    Quenya Lid

    29 nov 2010
    80
    0
    0
    Ik weet niet of dit al geopperd is, maar als je straks inkomen hebt, ga dan naar de woningbouwvereniging. Schrijf een brief/fax waarin je de hele situatie uitlegt en stuur deze naar de hoogste baas.

    Ik heb dit zelf gedaan samen met mijn man, omdat wij in geldproblemen komen en nu dus sociaal moeten gaan huren. Wij huren nu boven de sociale huurgrens, maar kunnen het niet meer opbrengen. Tot onze grote verbazing hebben ze actie ondernomen en gaan ze ons een (eensgezins)woning aanbieden.

    Ik weet totaal niet of het zou lukken bij jullie woningbouwverening, maar soms kom je met wat lef best ver! Nee heb je en ja kun je krijgen toch?!

    Heel veel succes!
     
  19. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Bedankt voor de tip!!!

    Ik hoor vrijdag of maandag meer. Gesprek ging op zich wel goed maar weet niet of mijn huidaandoenning ze tegen staat...
     
  20. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    #80 mimi83, 24 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2012
    wil je gewoon even sterkte wensen.. en een hart onder de riem steken! zorgtoeslag aanvragen, de kinderbijslag komt ook bij jouw binnen en kindgebonden budget aanvragen!
    dus even op toeslagen. nl kijken ..

    bij de proefberekening ingevuld. 25 jaar 1 kindje van 2011, inkomen 2000 per jaar, gewoon een gooi he..


    kindgebonden budget € 84 per maand
    zorgtoeslag € 69 per maand
    Totaal € 153 per maand

    Als je werk hebt heb je op meer kortingen recht, inkomensafh. combinatie korting/alleenstaande ouder korting.. gewoon even een keer goed lezen op de belastingdienst site en alles opschrijven ook met datums vanaf die tijd heb ik recht op ..
     

Deel Deze Pagina