Gewoon puur uit nieuwsgierigheid; ) Wanneer kon jullie baby Zitten Kruipen Staan Lopen Hier nog niet kruipen maar gaat wel in de kruiphouding staan ben benieuwd hoelang het nog duurt
Als hij op knietjes en handjes staat dan kan je hem wiebelen voor/achter om het extra stimuleren (is fysio oefening). Kruipen 4.5-z Optrekken staan en zitten 6: /6.5-langslopen 7-loslopen 11. ( gelijk goed en losse stukken erg lang). Ze tijgerde nooit. Ze ging ook eerst zetten vanuit staan. Ze kruipte erg weinig en zelden. Pas met 9 geloof ik ging ze zitten vaker vanuit zijkant want ervoor altijd eerst kruipen tot muur, optrekken dan zitten vanuit staan.
Alle kids ongeveer even snel hier. Zitten: 6 maanden Kruipen: 7-8 maanden Staan: 8 maanden Lopen: 11-14 maanden
Rollen van rug naar buik: oudste 3 mnd, jongste 5 mnd Rollen van buik naar rug: oudste 5 mnd, jongste 6,5 mnd Zitten: oudste 9 mnd, jongste 8,5 mnd Tijgeren: oudste 8 mnd, jongste 8,5 mnd (daarvoor schoof hij achteruit) Kruipenudste 11 mnd, jongste 9 mnd Staanudste 10 mnd, jongste 9,5 mnd Los staan: oudste weet ik niet meer, jongste 11 mnd Langslopen: oudste 12/13 mnd, jongste 11 mnd Los lopen: oudste 14 mnd Echt goed lopenudste met 15 mnd De oudste kon dus eerder rollen, maar de jongste is met de rest iets vlotter (tot nu toe, lopen doet hij nog niet) Verder ging de oudste eerst staan en toen kruipen en de jongste deed dat andersom. Ohja de oudste ging ook eerder langslopen dan los staan. De jongste ongeveer tegelijk, maar die gaat echt bewust los staan en dan heel triomfantelijk kijken
(zelf gaan) zitten: 11 en 6 maanden kruipen: 12 en 6 maanden (zelf gaan) staan: 11 en 7 maanden (los)lopen: 17 en 10 maanden
Zitten heeft hij tot nu toe overgeslagen.. Tijgeren vanaf 4 maanden Kruipen vanaf 4.5 a 5 maanden Zichzelf omhoog trekken en staan met 7 maanden Via een zelf bedacht parcours, langs de meubels, door de kamer lopen 7.5 maand En lopen achter zijn 'rollator' sinds vandaag!
Rollen Naar buik: 6 maanden Terug: 8 maanden Tijgeren nooit gedaan Zelf gaan zitten: 11 maanden Kruipen: 11 maanden Optrekken tot staan: 11 maanden Ze had het ineens door Lopen doet ze nog niet (nu 12 maanden) Mijn dochter is wel snel met woordjes En fijne motoriek
Zitten met 7 maanden. Kruipen met 11 maanden Staan met 11 maanden Lopen langs meubels met 12 maanden Los lopen met 15 maanden.
Zitten 7 maanden Kruipen 8 maanden Staan 10 a 11 maanden Lopen: hij loopt nu rond tafel, achter kar, trap op, los staan maar loopt nog niet los (13 maanden)
4,5 maand tijgeren 5 maanden kruipen 5,5 maand zelfstandig zitten 7 maanden optrekken en niet veel later langs meubels lopen en muur met 9 maanden en 1 week zetten hij zijn eerste losse stappen, kwamen met de dag met vallen en opstaan steeds meer stapjes bij en 2 weken later liep hij echt los. Hij is net vd week 10 maanden geworden, dus ik ben erg trots. Vooral omdat wij hem nooit gestimuleerd hebben qua lopen betreft.Dus niet aan de hand laten lopen en dergelijke om het lopen te forceren.
Tijgeren 10 maanden Zelf gaan zitten 10 maanden Kruipen 11 maanden Optrekken tot staan 11 maanden Lopen gaat volgens mij nog wel even duren, hij loopt nog niet langs meubels af. Zoontje is nu net 1.
Tijgeren 13 mnd Zelf zitten 16 mnd Kruipen nog niet Optrekken tot staan 17 maanden(maar nog maar een enkele keer) Lopen nog niet