4 maanden baby kan niet op voeten staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liyana89, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Hallo ik heb een dochter van 4 maanden ze kan nog niet stevig op haar voeten staan. Springen doet ze wel maar als ik haar rechtop vashoud gaat ze haar knieen buigen. Hoe was het bij jullie eigenlijk?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.221
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een baby van vier maanden hoeft toch niet stevig op haar voeten te kunnen staan? Ook met ondersteuning zijn ze hier volgens mij nog niet aan toe. De stand van de benen is er nog niet naar. Vaak zijn ze ook nog niet sterk genoeg in nek en rug.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dit is echt heel slecht voor de heupen, ik raad je aan hier mee te stoppen!

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.821
    2.679
    113
    4 maanden? De meeste baby's gaan tussen de 12 en 18 maanden pas staan en lopen. Niet met 4 maanden... Voorlopig lekker laten rollen en kruipen dus, en niet op haar voetjes zetten.

5. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Ik bedoel niet helemaal op voeten staan maarik heb een neef die is ook 4 maanden maar als ik hem rechtop houd staat hij heel stevig op voetjes

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.221
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoons konden het allebei ook wel hoor. Sterker nog, die deden niks liever dan zichzelf omhoog drukken. Wilden allebei ook nooit liggen op schoot. Altijd 'moesten' ze rechtop zitten. Dus die kinderen zijn er wel. Maar dan geven ze dat zelf aan. En dan nog is het verstandig zo veel mogelijk af te remmen. Ze kunnen het wel willen, maar zijn er echt fysiek nog niet aan toe.
    De kinderen die dit doen zijn de uitzonderingen. Niet jouw kind van wie het nog niet hoeft.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn dochter kan het ook niet hoor, ze vindt het wel fantastisch als ik d'r even zo onder d'r okseltjes vasthoud en dan met d'r voetje over de grond ga :D maar dat staan hoeven ze echt nog niet te kunnen!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dat ze dat nog niet kan is volkomen normaal! Dat hoeft ze ook echt nog lang niet te kunnen ;)

9. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Bedankt voor de reacties weer wat geleerd

10. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik het onderwerp las dacht ik ff he :p Mijn zoontje is namelijk ook 4 maanden maar gelukkig heb je door dat dat nog niet kan :D

11. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip: sowieso nooit vergelijken met andere babies... Ieder kindje ontwikkeld zich anders... En 4 maanden is nog héél jong.. Geniet van al haar ontwikkelingen die ze op haar eigen tempo leert!

12. Liyana89

Liyana89 Actief lid

7 feb 2015
    342
    22
    18
    Zal ik zeker doenn bedankt iedereen

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik dacht heel even dat je titel sarcastisch bedoeld was, zoals mijn dochter van één kan nog geen staartdelingen maken ;). Ik vraag me wie jou wijs heeft gemaakt dat een baby van vier maanden dat moet kunnen. Ik heb het bij de mijne nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit toen al konden, terwijl mn jongste toch een snelle dame is die met 10 maanden losliep.

14. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld en het is een normale ontwikkeling. De beenspieren ontwikkelen zich in een paar maanden van krom en slap naar kunnen staan.
    Over 1 of 2 maandjes zal je waarschijnlijk zien dat ze dat wel kan. Niet echt staan natuurlijk, maar wel een aantal tellen en dan hele gespannen beentjes :)
    Dat doet ze hier ook, maar ze is wat ouder.

15. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet wat je bedoelt. Mijn ma had het ook rlke keer erover bij mijn eerste zoon. Maar ik wilde absoluut niet dat hij zich afzette met zijn voetjes/beentjes omdat dit niet zo goed voor ze is. Hij heeft dit heeeeel lang niet gedaan. Pas met 1 jaar, toen hij besloot te gaan lopen is hij dat gaan doen.

En nu bij mijn tweede zoon zeurt ze er weer over. Zucht.

16. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Een baby hoort dot zelf te doen en niet Door de moeder of vader Door het kindje te laten staan terwijl het daar niet aan toe is.

Alle 4 mijn kinderen trokken zich op tot staan helemaal zelf toen ze 5 mnd waren.
    Heb ze niet gestimuleerd.
    Dit deden ze op eigen houtje en vond het niet zo fijn al zo vroeg.
    Hoe later ze lopen Hoe beter voor hun heupjes.
    Maar helaas zijn het hier alle 4 snelle jelle.

Ze lopen los sinds 9 mnd oud, 10 mnd oud, 8,5 mnd oud en de jongste sinds 8 mnd oud.
    Ze is nu bijna 10 mnd en loopt al bijna 2 mnd los.
    Weg baby die niet meer wilt knuffelen omdat ze alleen maar aan de wandel wilt.

Geniet lekker van je baby en laat ze nog lekker baby zijn.
    Ze zijn al zo snel baby - af :(
    Ik mis mijn kleine baby hoor zeker nu ze loopt :(

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn oudste kon het wel, maar haar jongere zusje echt niet. Het is heel normaal dat een kindje van 4 maanden het nog niet kan. Lekker laten zitten/rollen etc.
    Voor je het weet staat ze wel. Geniet voorlopig maar van deze fase.

18. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Volgens mij heeft dat te maken met spierspanning. Mijn dochter was vanaf de geboorte direct al heel sterk in haar spieren (en alert/wakker). Nog voor de uitgerekende datum kon ze zich met haar armen opdrukken (eerste foto), toen woog ze nog geen 3 kg.

Volgens mij was het met de CB controle van 3 maanden, dat de CB arts haar vanuit ruglig aan de handen optrok om te kijken of ze dan haar hoofde zelf mee omhoog nam of hoofd liet hangen. In plaats daarvan trok dochter zich met die 2 handen direct op tot staan. Ik heb dat nooit gestimuleerd omdat het voor die leeftijd niet natuurlijk is (beter op de buik laten liggen en vanuit die ligging laten ontwikkelen), maar wel een keer foto gemaakt waar ze inderdaad gecorrigeerd 4 maanden is en aan 2 handen 'loopt'. Maar zo'n hoge spierspanning is eigenlijk helemaal niet goed. Mijn dochter (en je neefje) is dus de uitzondering, niet andersom.

Geen zorgen maken, en zeker niet op die manier stimuleren. Eerst rollen en tijgeren, daarna komt meestal pas optrekken/staan.
    En wat iemand inderdaad ook al schrijft, niet beginnen aan het vergelijken met andere kinderen (gaat vaak automatisch hoor). Het valt je meestal wel op wat leeftijdsgenootjes al wel kunnen wat je eigen kind niet kan, maar andersom wat je eigen kind al vroeg kan valt vaak niet op omdat je denkt dat dat normaal is. Daarnaast is het leven geen wedstrijd, gelukkig.:) Ze worden al zo snel groot!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina