Hoi dames, Raar misschien..... maar ik voel me nogal ongemakkelijk als mijn echo komende vrijdag toch inwendig moet bij 9 weken als ze niet genoeg zien... en mijn partner ernaast staat is dat raar? ik zou hem haast de kamer uit willen hebben denk ik dan.. hoe gingen jullie hier mee om? tis toch raar als je partner ziet dat een ander najaa...wat inbrengt? ben benieuwd x dora
Nou het valt echt reuze mee hoor! Je bent toch samen meer geconcentreerd op het beeld dan hoe jij er dadelijk bij ligt. Gr. Miranda
ik vond het juist een fijn idee dat mijn partner erbij was! ik heb hem er zelfs bij geroepen want hij bleef in het andere kamertje staan dus ik roepen kom dan kun je het ook zien haha ik vond het meer genant dat zon man voor me ging zitten zit ik daar met mjin benen wijd op die beugels moet er niet aan denken als mijn man er niet bij was geweest!
Mijn vriend leek het raar te gaan vinden, maar achteraf keek hij alleen maar naar het scherm. Hij moest wel bekennen dat hij blij was dat het een vrouw was en geen man. Maar je kunt ook een deken over je benen vragen. Toen ik met een vriendin mee ging voor haar eerste echo, toen deden ze gewoon een grote deken over haar heen en ik kon helemaal niks zien.
Bij de inwendige echo deed ik altijd een lange blouse aan en dan was er niet veel te zien,de gynaecoloog vind de weg wel En mijn man lette er niet op,hij was te geconcentreerd naar zijn kindje aan het kijken op het scherm Trouwens van het moment dat je je kleintje ziet denk je aan niets anders meer! In het begin vond ik het ook vervelend en ik ben blij dat we nu op uitwendige echo zijn overgeschakeld!
Mijn vriend was ook gewoon bij toen ik een inwendige echo kreeg. Ik heb trouwens helemaal niet gehoord wat hij ervan vond. Vanavond maar even vragen. Maar geloof mij, je vriend gaat echt niet turen wat er nu toch allemaal tussen jou benen gebeurd. Die staart ademloos naar jullie wondertje op het scherm !
Ik heb heel veel inwendige echo's gehad. En ik moet zeggen het went wel. Ik had ook altijd dezelfde gyn, dus op een gegeven moment was het ook wel heel "vertrouwd". En voor ons was elke inwendige echo ( door complicaties) heel spannend, dus dat scherm was veeeeeeeeel belangrijker. Enne hij weet toch hoe je eruit ziet?
hihi ja hij weet dat ook, en ik heb zelf al in het verleden wat inwendige onderzoekjes gehad, uitstrijkje, blaas-test etc, maar nooit waar hij bij was. Ik voel me denk ik gewoon ongemakkelijk omdat ik denk dat hij zich ongemakkelijk voelt ik ben vast warrig
Welnee, maar hij let echt niet op jou nu. Helaas kom je op de 2e plek en is je kleintje belangrijker ( en terecht). Hij is vast gefocust op dat scherm. En anders zeg je het toch dat ie niet zomaar naar jou mag kijken, dat je je daar heel ongemakkelijk bij voelt. Ik zou mss een keer alleen moeten en heb mijn moeder meegevraagd.( bang voor een foute uitslag) Ik zei ook: alleen op het scherm kijken aub. Gelukkig ( voor mijn man) kon hij nog net op tijd komen en mams wilde niet meer mee naar binnen. Gewoon vragen, dan weet je zeker dat ie het niet doet.
Ik zou me er niet druk om maken hoor. Ten eerste is hij toch alleen maar naar dat scherm aan het kijken. En daarnaast moet hij er denk ik maar aan wennen. Met je bevalling moeten ze daar toch ook voelen voor de ontsluiting enzo. Je moet het ook als een medisch onderzoek zien en niet als 'er wordt iets ingebracht' denk ik.
Als je er echt mee zit, bespreek het anders met je man. Dat het kan zijn dat je een inwendige echo krijgt en wat je hier van vind. Heb ik ook gedaan. Hij snapt het best wel hoor.
Hé meiden, Ik moet vrijdag 1 dec. voor een termijnecho. We weten niet precies hoe ver ik ben. Tijdens de echo ben ik of 7 weken of 11 weken zwanger. Moet je dan sowieso een inwendige echo? Liefs Elma
Me vriend maakte er later grapjes over. Ik voelde me eerder ongemakkelijk voor de gyn dan voor me ventje. En je kijkt meer naar het scherm dan dat je je druk maakt voor dat ding wat ze erin proppen haha
het enige waar hij en jij op letten is op het schrem of alles goed is. het valt echt mee. sterkte groetjes chantal.
ow haha ik had precies hetzelfde! Heb ook tig inwendige echo's gehad en allemaal zonder mijn man. Dat was om naar mijn eisprong te kijken. Maarja als je zwanger bent,wilt je man natuurlijk mee. Ik voelde me ook erg ongemakkelijk,gewoon genant! Je ligt daar toch in een kwetsbare positie met je benen in van die vreselijke beugels! Anyway,mijn man moest van mij echt naast mij gaan staan! zodat hij niet zo voluit op mijn doos keek terwijl die (mannelijke) gyn dat ding in me stopte. En kon hij toch goed het beeldscherm zien. Mijn man had er overigens geen moeite mee,alleen ik wel....
Haha sorry maar hij heeft toch wel eens meer wat in je doos zien gaan denk ik Nee niet lullig bedoeld hoor, maar ik vraag me een beetje af waar je je druk om maakt. Uiteindelijk is het toch geen sexspeeltje ofzo, t is gewoon een medisch apparaat.
ik heb een inwendige gehad om naar de ligging van placenta te kijken. toen was ik 28 weken. en ook is er toen met de eendenbek gekeken naar de bloedingen. ik was zonder man, en vond dat wel zo prettig, ik kon me meer ontspannen.
Ik heb er echt helemaal geen enkel probleem mee gehad dat mijn man erbij was. Met een uitwendige echo was de kleine gewoon heel slecht te zien. En we wilde hem/haar toch echt wat beter bekijken. En dat ze er op die manier toch wat beter bij kunnen, is alleen maar mooi. Anders zouden heel wat mensen teleurgesteld moeten worden. Ik zou het als ik jou was echt niet zien als iets sexueels maar als een van de vele organen die je hebt.
Nou ik vind het toch een hele andere situatie dan wanneer je sex hebt met je man . 1. omdat er nu een 3e persoon bij is. 2. omdat mijn man mijn vagina dan wel eerder gezien heeft,maar nog nooit dat er een één of andere staaf naar binnen ging. Misschien is dat voor jou wel normaal,3e persoon erbij en dildo's en al die andere apparaten,maar bij ons niet Dus ja ik kan me daar wel druk om maken,want ik lig immers daar half naakt met de benen wijd en 2 mannen,dat is niet iets wat ik dagelijks doe namelijk...gelukkig....
Heerlijk toch, ik vraag altijd om het dikste apparaat en zoveel mogelijk mannelijke doktoren erbij. En dan naar mijn vriend knipogen terwijl ik zwoel mijn lippen aflik