wat moet je allemaal wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door KateK, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb gewoon alles gewassen. Naas dat chemische spulletje vind ik het soieso wel fris, want je weet niet wat er met die kleertjes gebeurd is. Ik hoef mijn kindje geen kleertjes aan te trekken die in zo'n winkel op de grond heeft gezworven.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik laat ze drogen aan de lijn en strijk ze gewoon hoor.. dan zijn ze veel netter opgevouwen en ligt het dus ook netter in de kast...
    en de mijne nemen geweldig vocht op hoor:D

@ TS ik heb gewoon ALLES gewassen...
    Tsjaa.. ik was mn eigen nieuwe kleren ook eerst voor ik ze aantrek.. dus waarom van mn kind niet..
    En daarbij dan ruikt het lekker ipv dat het naar winkel ruikt:D
    Bovendien.. hebben bij onverpakte dingen al 10000 mensen met hun vieze handen eraan gezeten!

Hier wel gewoon gewassen met mn eigen wasmiddel en neutral wasverzwachter.. vond alles van mezelf ineens teveel van t goeie:p
    Nu overgestapt op ook mn eigen wasverzachter en hij reageert er niet op:) dus dat gaat goed:)

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik hoor nu meerder mensen in mijn omgeving zeggen dat ze alles strijken om de bacterien te doden.. dus ook de rompers enzo. Maar mij lijkt dat een beetje bacterie geen kwaad kan.. ik zal zelf ook wel eens een bacterie bij me dragen toch? Hoe zien jullie dat?

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier word alles gewassen,
    vind het lekker om "ons" geurtje aan de spullen te hebben
    en ik kan zelf ook geen nieuwe kleren aan zonder ze eerst te wassen dus zal ik dat de baby ook niet aan doen....

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dat is niet echt vanwege bacterie maar om de achter gebleven chemische troep die met wassen evt is blijven zitten te verwijderen.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ah oke.. thanks

7. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Dan ga ik maar gewoon door met strijken (heb er zooo een hekel aan!!)
    En de knuffels nog wassen is ook wel een goeie. De hele maxi cosi en joolz doen....:$ moet dat ook nog?? :(

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik heb de mc en de kinderwagen hoezen wel gedaan, die zijn tweede hands van bekenden, maar toch wat kruimeltjes en vlekjes dus die heb ik vrijwel meteen gewassen toen ik ze kreeg.
    Als het nieuw was had ik dat niet gedaan.

9. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik ga straks alles wassen als de meubeltjes er zijn (nog 2 weken) en dan meteen inruimen, dan ligt t allemaal maar klaar. Knuffels ga ik ook wassen.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Ligt er natuurlijk een beetje aan mammadoe. Sowieso is het anders bij een tweedehandsje zoals wij hadden. de MC hoes leek op het eerste gezicht schoon, bij beter kijken toch wat kruimels en haren, en bij het loshalen bleek met name het onderste deel van de stof toch wel erg vies te zijn (zwarte stof aan de bovenkant, dus dat zie je niet zo). En het waswater... ach laten we het daar maar niet over hebben: het was hard nodig! Maar ook niet gek als je bedenkt hoeveel uurtjes een kind bij elkaar opgeteld in de MC ligt, daar kwijlt, misschien eens spuugt of eet... Bij de Joolz was het vooral voor het idee, hoe vies wordt een zonnekapje? Maar dat vakje onderin, dat vlak boven de straat hangt, knapte er erg van op!

11. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    alles gewassen en gestreken hier, vanuit winkels weet je nooit wie het heeft gepast, en stof kan erop komen.

12. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ik was alles. Ook knuffels gaan eerst in dr wasmachine. Strijken doe ik niet. Als ik iets voor mezelf heb gekocht was ik het ook eerst altijd.

13. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Volgens het kraamzorgbureau hoeven idd nieuwe hoezen van de maxi cosi niet, ook geen dekens. Aangezien deze niet rechtstreeks op de huid komen en verpakt gekocht worden.

14. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wassen jullie ook alle kleine sokjes?

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    sokjes heb ik nog niet gewassen. Maar dat is omdat ik geen waszak had. Dus ik denk dat ik dat nog wel ga doen.
    Dekens heb ik dan wel weer gedaan want daar zat niks omheen toen ik die kocht.

16. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de MC en Joolz nieuw gekocht. Dus vind dat wel best. Misschien alleen even kijken naar de matrashoesje in de Joolz.

17. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik strijk dat gewoon omdat dat netter in de lade ligt en ik vind het er ook zachter van worden.
    Rompers zou ik aanraden niet in de droger te doen, ze worden toch kleiner. Heb van de hema, prenatal, petit bateau. Dus gewoon lekker op droogrekje is zo droog!

Oh en ze hebben ook hypoallergene wasverzachter speciaal voor baby was dus dat kun je ook gewoon gebruiken!

Deel Deze Pagina