Wat moet je eigenlijk aan kleding hebben?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kaas, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    boxpakjes vind ik zelf niet handig, ze is er redelijk snel uit heeft wel langere beentjes dus paste al snel niet meer. of boxpakjes zonder voetjes die vind ik wel beter. vind het alleen met verschonen ook enorm onhandig!

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips allemaal! Met boxpakjes er bij heb ik wel meer dan dat, maar ik wist ook niet of dat ook zou meetellen. 1 ding scheelt, nu ga ik toegeven aan mijn shopdrang!! Beter te veel dan te weinig!

3. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik kreeg voornamelijk kleertjes in maat 62 en hoger.. Zelfs een pyjama in maat 80 :D Maat 50 is moeilijk want je weet maar pas als je baby geboren is hoe lang hij of zij erin kan. Bij ons jongetje was dat toch ongeveer een maand, maar het kan net zo goed veel korter zijn. Wij hadden dan ook amper wat in 50 gekocht maar wel meer in 56 dus we hebben mouwen en pijpen een tijdlang om moeten vouwen. Boxpakjes vonden wij superhandig, ook overslag rompertjes/shirtjes waren helemaal top.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha nou hier sliep ze er ook gewoon in hoor.. Was lekker warm en comfortabel dus ging dan niet lopen klooien met een apart pyjama'tje. Was blij als we een dagje doorkwamen met een setje/pakje, dus de volgende ochtend na het badje dan een nieuw setje aan.

Enne wat telt als pakje is wat jij wilt toch? Pyjama zou je evt. ook als een setje kunnen zien.. Is toch gewoon een zacht pakje bestaande uit bijv. broekje en shirt? ;)

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het is toch ook heel leuk om zelf te kopen?? Ik ben nog maar 18 weken zwanger en heb al wat gekocht en ik kan er zo van genieten om het telkens te bekijken, dus het is voor mij niet eens alleen de we(ek)en dat ze het dragen maar ook de voorpret. Ik koop nu trouwens alleen met fikse korting, dat dan weer wel. En ik denk dat maat 50 iets van 3 pakjes voldoende is, maat 56 heb je echt wel een stuk of 8 nodig lijkt me

6. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Wat is moeten...

Lees overal niet zo veel maat 50 maar ook grotere baby's kunnen best nog even maat 50 aan.
    En hier ook grotere maten gekregen na geboorte van de eerste.

Soms wel 2 tot drie keer per dag kleding verschonen als je een kindje hebt dat spuugt ofzo.

Hier nu helemaal opnieuw een garderobe...zoon na een dochter.

En aan mij als voorbeeld heb je weinig want kast is overvol hahaha
    Heb zeker 25 broekjes in maat 50 en net zoveel maat 56.
    Tel daar bij net zoveel shirtjes op ;)
    En van dat alles heb ik wel geteld 2 setjes zelf gekocht haha. Voor de rest hele blije overijverige gulle gevers om ons heen ;)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik denk wel dat het wat weinig is indd. Tegen mij vertelde ook iedereen dat ik niet te veel 50/56 zou moeten halen maar ik ben blij dat ik me daar destijds niets van aangetrokken heb. Dochter heeft toch wel een leuke tijd in die maat gezeten..

8. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Hmm... als ik dit zo lees mogen wij nog heel wat bijhalen. Oh, wat een ramp ;) Neurotisch als ik soms ben hou ik in een exel-bestandje bij wat ik aan kleertjes heb in welke maat, zo kan ik snel zien wat nog bijgekocht moet worden. Werkt voor mij erg rustgevend. Zo heb ik nog wat meer in maar 50 en 50/56 nodig. 56 heb ik denk ik eerst nog wel genoeg. Gelukkig heb ik nog even ;)

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ja hoor, heerlijk shoppen. Hier zou het een grote beer worden, dus ik had wat meer maat 56 gehaald. Kwam hij 5 weken te vroeg. Mijn man heeft toen wat kleertjes bijgekocht. Hij is daar wel in doorgeslagen. Vond hij stiekem leuk, denk ik. Maar zelf of samen doen is veeeeeeel leuker.
    Wij hebben enkel maat 62 gehad bij de kraamvisite.

Deel Deze Pagina