Dan heb je inderdaad een makkelijk kind. Want mijn dochter werd wel degelijk wakker daarvan. En sliep echt verschrikkelijk slecht overdag. Dus dat was wel degelijk het lot tarten. En vooral: dan koester je elk moment waarop je even rust hebt, en zij even slaap kan pakken. Op welke manier dan ook.
Die met het wat oudere kindje dat zat te schreeuwen achterin terwijl het warm was toch? Waarbij het ogenschijnlijk al even alleen zat en de moeder er ook niet bepaald snel was? Ik vind dat niet te vergelijken. Het was nu niet bepaald warm (tenminste hier gewoon vestjes/dun jasjes weer), het gaat om een auto waar direct zicht op is, het kindje slaapt en het duurde een minuut. Dat wisten omstanders misschien niet, maar iemand aanspreken die nog niet eens een minuut weg is van haar auto met slapende kind: tja, ik snap dat niet. Hier zaten ze ook bijv. wel in de auto voor ons huis of net aan de andere kant van de weg en als ik dan iets vergat (favoriete knuffel, telefoon), loop ik gewoon naar binnen (ja zonder kinderen) om dat te pakken en dan gaan we daarna weg. Dan ga je echt niet drie kinderen (inclusief eventuele maxi-cosi toen zij kleiner waren) allemaal weer uit de auto halen. Nou ja, laat ik het bij mijzelf houden: ik niet
Ik had het niet over de concrete situatie. Ik had het over de ontspoorde conversatie die daarop volgde, en waarbij sommigen zeiden dat ze nooit never hun kind alleen lieten en dat je daar altijd iets van mag of moet zeggen. Hier in dit topic overheerst net het tegenovergestelde idee. Ik vind dat grappig.
Hier haal ik gewoon even snel brood hoor 4,7,9 lekker blijven zitten ben ik binnen no time terug anders ben ik zo een halfuur verder dan staat de auto dus niet constant in het zicht
Ik denk dat ze bedoelde dat de airco de hele tijd aan was geweest en als je dan de airco uit hebt is het in 1 minuut niet bloedheet. Ik vind dat die ene minuut best kan. Als mijn oudste in slaap viel in de auto en we waren bijna thuis, dan pakte ik een tijdschrift binnen (waren nog geen smartphones toen ) en ging weer de auto in en lekker lezen. Voelde niet fijn om haar alleen in de auto te laten, je moet het dan constant in de gaten houden, dan zit ik er liever gewoon ontspannen bij
1 minuut vind ik nog wel kunnen, ik heb 4 kinderen en zou liegen als ik zeg ze nooit alleen in de auto te hebben gelaten, ook de kleintjes, zo was gister bijvoorbeeld bij mijn ouders... heb de kinderen in de auto... hmmm fles vergeten, en dat is DE fles waar hij de pap uit drinkt in de avond dus andere fles pakken gaat niet ( hij is kieskeurig en zelfs de zelfde flessen bij kopen pakt hij niet ...) dus maar weer naar binnen... maar echt niet dat ik 4 kinderen uit de auto haal om even gauw binnen de fles nog te pakken, of thuis als we al in de auto zitten.. och we kunnen ook daarna nog wel daar en daar langs... maar dan moet ik wel extra luiers mee nemen, of een potje, of de billendoekjes.... en ook dan blijven ze gewoon zitten, en met tanken... ik haal ze met tanken er echt niet uit, zie me al staan met 4 kinderen,2 netjes naast me lopen 1 aan de hand, 1 in de draagzak ... ben langer druk met kinderen uit de halen halen en ze bij me houden dan even gauw betalen. kreeg gister wel een opmerking dat ik een pietlut ben wat betreft kinderen alleen thuis laten, vanaf baby af aan liet mevrouw haar kinderen al alleen thuis, en nu ze 6 en 7 waren bleven ze vaak alleen thuis, ze ging afgelopen week naar een bijeenkomst op school van 2,5 uur terwijl de kinderen in bed lagen.... ook overdag gaat ze rustig 4/5 uurtjes weg met de kinderen alleen thuis, ze mogen dan niet buiten spelen maar wel de deur open doen voor de postbode, ik ben heel achterdochtig, ik vertrouw mijn kind wel maar de mensen niet... klinkt heel stom ik weet het .... maar wat nou als iemand het op mijn kinderen gemunt heeft en die ziet dat de kinderen voor de postbode wel de deur open doen en zich dan omkleden tot postbode en de kinderen grijpen... nee sorry mijn zoon van bijna 8 mag wel eens alleen thuis blijven maar voor niemand mag de deur open, degene die wel aan kunnen komen ( opa bijv. ) die hebben een sleutel en kunnen zichzelf binnen laten, en ik ben echt max hooguit een half uurtje weg. en natuurlijk mag hij steeds wat langer alleen blijven ik snap ook wel dat je al 12 jarige niet meer altijd overal mee naar toe wil en lekker thuis wil blijven maargoed dat is weer een compleet andere discussie,
Ik snap je maar omstanders wisten misschien niet hoelang je weg was geweest. Ik had je ook aangesproken.
Als je een halve minuut bij een auto staat waar een kind alleen in zit, hoort je eerste vraag dan simpelweg te zijn: hoe lang was je weg? Dat doe je VOORDAT je drama gaat schoppen. Kun je dat niet, dan ben je een enorme kleuter en heb je geen enkel recht om welke volwassene dan ook waar dan ook maar op te wijzen.
Ik vind t prima kunnen voor een minuut. Wat een onzin. Had m'n kind ook niet wakker gemaakt hoor! Niet teveel van aantrekken.