Wat moet je in huis hebben

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Foody, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Wat moet je van te voren in huis halen om borstvoeding te kunnen laten slagen?

Het geval is als volgt, eigenlijk wil ik flesvoeding gaan geven i.v.m. werk en moet zeggen dat ik in mijn omgeving meer negatieve verhalen over BV heb gehoord dat positief (qua slagen ervan). Maar ik wil niet meteen de handdoek in de ring gooien en het in ieder geval wel proberen.

Moet ik dan van te voren al een kolf/tepelhoedjes (wat nog meer?) aan gaan schaffen? Of gewoon proberen met de spullen die je wel hebt (je eigen borsten :D) en maar kijken hoe dat gaat?

Ik vind het zonde van het geld om hele ladingen spullen van te voren aan te schaffen, stel dat het geven van BV me niet zou bevallen, dan wil ik toch overgaan op FV.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi,

Goede vraag! Voor het geven van BV heb je niets nodig! Een pak zoogkompressen is de eerste periode handig maar zit vaak ook wel in het kraampakket.

Verder vertrouwen in je eigen lichaam. Als er dingen nodig zijn dan kunnen die altijd nog aangeschaft worden.

Een kolf is niet nodig. Als er in de kraamperiode een reden zou zijn om te kolven dan ben je het beste uit met een professionele kolf die je het beste kunt huren.

Als je toch iets wilt doen dan is het zinvol een informatiebijeenkomst over borstvoeding te bezoeken (kijk op Borstvoeding.nl - Welkom op de site van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties voor BV organisaties die dergelijke avonden verzorgen. Ook LK en kraambureau's geven vaak dergelijke bijeenkomsten. )

Met wat basiskennis ben je niet alleen afhankelijk van de kennis van een kraamverzorgende. Als je weet wat je kunt verwachten kan je ook op tijd aan de bel trekken als het anders loopt.

Geniet van je zwangerschap en als je later vragen hebt weet je dit forum te vinden!

Ilse

Deel Deze Pagina