Wat moet jou man altijd doen betreft de kids?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nora1983, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Kots opruimen en de poepluiers voor het eten verschonen.. Mits hij er niet is dan moet ik het zelf doen😩

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik ben meestal alleen dus ik doe ook het meeste.

maar als papa er is wordt er veel gestoeid.
    Ook kan papa alles maken en repareren.

De rest komt eigenlijk op mij terecht :)
    Oh, in het weekend helpt ml wel meer mee hoor. Maar dan is hij toch vaak bezig met klusjes in en om het huis :D

3. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hier is papa veel beter in het samen spelen en gek doen met de kids. Stoeien, LEGO bouwen, maar ook computerspelletjes..
    En de kids vinden Turkse 'Ayran' lekker. En dat maakt papa als de beste dus dat mag alleen hij doen ;)

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Verhaaltjes verzinnen en moppen vertellen. Zoonlief vraagt het elke keer ook aan mij, maar zegt achteraf telkens teleurgesteld, nu papa weer.
    Verder muziek maken, hij speelt gitaar en trompet, ik kan 1 liedje op de piano, dus dat is duidelijk.

Interessant trouwens nagels knippen en stoeltjes plaatsen, hier is dat juist iets wat ik doe. Manlief wordt daar compleet gek van terwijl ik daar heel handig in ben.

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk topic! Hier kan papa ook véél leuker stoeien en gek doen. En ik durf geen zetpil in te brengen bij dl :$ Dus dat mag papa ook doen! Is gelukkig bijna nooit nodig.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij doen meestal allebei alles MAAR in de huilfase had mijn man meer geduld (ik raakte soms volledig in paniek van wat is er nou????) en oh ja mijn man moet ''snotzuigen'' dat vind ik vet zielig haha (maar werkt wel)

En avondeten geeft mijn man meestal maar dat is meer omdat ik later uit mijn werk ben en dan vaak net binnen kom lopen of zelf ga koken/was doen etc.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Nagels knippen en poepluiers verschinen. Dat eerste omdat ik ooit in een vingertje heb geknipt, laatste omdat ik nog steeds moet kokhalzen

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij doen eigenlijk alles allebei wel. Ik doe wel wat meer omdat ik meer thuis ben.
    Ml gaat wel vaak even met haar naar buiten om gewoon even 'te kijken' in de tuin etc. Dat doe ik eigenlijk nooit.
    Stoeltje doet ml als we samen zijn, maar dat is meer omdat 'k die maxicosi aardig zwaar begin te vinden (op de isofix zetten vind 'k echt geen probleem).

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, dit is precies zoals het hier gaat.

10. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    nagels knippen, tanden poetsen, de "wilde' spelletjes.
    verder verdelen we het zo ongeveer als hij thuis is.

11. Het naar bed brengen en verhaaltje voorlezen voor het slapen gaan doet mijn man altijd...

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    euh... in bad gaan met dreumes... daar heb ik écht het geduld niet voor. :)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Als hij thuis is:

Doet hij zoon naar gym

Ik breng de kinderen naar school en hij haalt ze altijd op.

Computerspelletjes met de kinderen

Kijken naar tekenfilms ( vreselijk)

Verder verdelen we alles...of doen we het samen...

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit! 😀 Alleen is dl pas 5 maanden. Ik heb het 1 keer gedaan en toen in haar pinkje geknipt. Kei zielig.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Staand plassen.

Hij kan Beer beter leren hoe je zo een ding moet besturen dan ik :cool:

16. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Oh ja dit ook!!!

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Bij ons gaat het allemaal redelijk 50-50. Manlief is 2 dagen p/w thuis met de kinderen, dus dan komt zowiezo alles op zijn schouders terecht. 's Avonds en in het weekend ligt het eraan wie van ons het dichtste in de buurt is als er wat moet gebeuren.

Ik ben altijd degene die de nagels knipt bij de kinderen, dat dan weer wel :)

Bedritueel verdelen. De ene avond doet hij DL, en ik ZL. Volgende avond wisselen we dat om. Dit is omdat onze dochter haar bedritueel best lang kan rekken, en onze zoon is erg makkelijk, dus we doen het om-en-om om het 'eerlijk' te houden ;)

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ah ja, dat zal hij zometeen ook moeten doen :D Ik heb dat bij Miriam al gedaan.

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Het kapotte speelgoed repareren.....voetballen in de tuin want alleen papa kan de bal zo hoog schoppen.
    Lekker stoeien want papa is veeeeeeel sterker,en bij de voetbal training kijken van de kleintjes want dat wil Sietse ook gaan doen.

Toen Sietse nog een baby was kreeg hij altijd de rust bij mijn vriend,als hij overstuur was kroop hij tegen papa aan en hij sliep zo of lag lekker rustig te knuffelen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sowieso vliegtuig spelen, op avontuur gaan, voetballen, playstation.

Verder neusspray bij de jongste (bij mij krijgt ze meteen een panische aanval als de dat pompje al ziet haha), kinderwagen in en uitklappen, pizza beleggen en bakken, ballen van de garage halen haha.

Deel Deze Pagina