Wat hij 'moet' doen: mee naar zwemles. Waar is hij goed in: stoeien en gek doen. Verder is het hier redelijk verdeeld.
Mijn partner mag stoeien, lekker gek en wild doen. Ook weet hij ons mooie lieve kind altijd aan het schaterlachen te krijgen. Hij weet precies wat hij moet doen om een lachsalvo te veroorzaken. Hij drukt precies op de juiste plekken om ergens een feestje van te maken. Wanneer ik het 'grapje' steel, krijg ik minder reply. En ik merk dat ik vaak te zachtjes doe en niet origineel genoeg of terughoudend ben. Voor de rest doe ik vaak door de weeks praktisch alles qua verzorging. In het weekend laat ik de verzorging meer door mijn partner doen. We doen overigens wel gewoon alles allebei. Integraal ouderschap Alleen heeft mijn partner meer geduld en heb ik daarentegen meer rust, waardoor we elkaar afwisselen. Het eten geven doet hij wat meer, het in bed leggen doe ik. Bij pijn komt hij gelijk naar mama toe. Bij rare stunts uithalen gaat hij naar papa. Het avondritueel voor het slapen gaan (dat is hier altijd standaard hetzelfde) doen wij altijd met zijn tweetjes. Ik vind dat belangrijk want op sommige dagen zit hij van 07:30 tot 17:15 bij een gastouder en dan moet hij rond 7 uur/half 8 alweer naar bed. Dan is het gewoon mijn inziens noodzakelijk dat we er allebei voor hem zijn tijdens het verhaaltje, tanden poetsen, pyjama aan etc. Ik leg hem uiteindelijk wel in bed, omdat mijn partner vaak gek doet en leuke dingen doet en ons kind hem voornamelijk associeert met 'spelen'.
Wij hebben geen vaste taken, maar mijn man doet meestal wel de oudste twee in bed, terwijl ik de jongste doe. Die krijgt namelijk nog steeds een paar slokjes borstvoeding voor het slapen gaan. Heel soms draaien we het om, als hij bijv. zo moe is dat hij aan tafel al even bij mij op schoot wilde liggen en toen die slokjes ook al heeft genomen. Ook gaat mijn man altijd mee naar zwemles van de middelste, omdat dat op een moment is dat ik werk.
De kinderen willen graag dat papa hun nagels knipt. Die is voorzichtiger. �� En meestal het douchen( lees haren wassen/ uitspoelen, wassen doen ze zelf). Omdat het staan voor mij te vermoeiend is en ik niet altijd( en hun ook niet) zin heb om met hun te douchen dat ze op schoot kunnen zitten als ik op mijn douchestoel zit.
Bijn alles 😂 hij is net een tweede moeder 😂 Hij doet dus echt bijna alles zonder dat ik iets moet zeggen.
Papa moet eigenlijk altijd wiegen als ze niet wil slapen. Papa moet haar was in de machine doen (en ook de mijne). Papa moet en wil hetzelfde doen als mama. Aangezien hij voor onze dochter een Super papa is en wil zijn!
Hier kan papa goed wilde spelletjes doen, spullen repareren, en meer geduld hebben aan het einde van de dag als ik de kids al de hele dag heb gehad.....!
De kindjes in bad doen! (Het zijn beiden zoontjes en de afspraak was dat hij Heren zou doen en ik Dames dus ja). Verder doet hij ook veel practische dingen als repareren van speelgoed, de autostoeltjes installeren, kinderen helpen wegbrengen/halen naar en van creche/school en vast nog wel meer. Hij heeft ook meer geduld als er 1tje huilt en is consequenter in de opvoeding, mama is een weekdiertje.
Papa poetst de tanden van zoon, dat kan hij echt beter. Verder kan papa natuurlijk veel beter 'de beer' spelen. Ook met papa naar t bos en treinen kijken. Tenslotte moet papa hem naar bed brengen (hebben we sinds kort ingevoerd, zodat ik straks mijn handen vrij heb als de baby er is)