Hallo, ik had ff een vraagje waar ik op google en in de gebruiksaanwijzing van de kolf geen antwoord op kon vinden, terwijl ik me toch meen te herinneren dat ik destijds hierover wel wat gelezen had. Ik wil namelijk mijn medela kolf bij de 2e weer gaan gebruiken, als de bv slaagt uiteraard. Ik dacht dat je voor het 2e gebruik wel wat onderdelen moest vervangen, maar welke onderdelen precies? Nu heb ik laatst ook mijn kolf uitgeleend aan de buuf die vreselijk stuwing had en haar baby de borst niet wou pakken omdat ie zo vol zat, dus eigenlijk wil ik ook wel ff nieuwe onderdelen, maar ik vraag me dus af welke? Iemand die antwoord weet op mijn vraag?
gaat vaak om slangetjes, rubbertjes, ventielen enz...die kan je bijna allemaal in de zorgwinkel nieuw kopen. Maar....slangetjes kan je ook gewoon steriliseren hoor... De borstplaten, dat kan je ook nieuw kopen (tenmisnte ligt eraan welke kolf) maar ook daar geld voor steriliseren kan ook gewoon. Waar je wel op moet letten is dat soms rubberen onderdelen en slangetjes porues worden als ze langer niet gebruikt zijn....
Ik heb bij mijn tweede wel een nieuwe set met borstschildjes en slangetjes gekocht. Er zat 2,5 jaar tussen en het zag er een beetje muf uit. Nu heb ik bij de derde het niet nieuw gekocht, het zag er nog prima uit (ik had het ook wat beter opgeslagen ) maar daar zit ook maar 1,5 jaar tussen. Als je buurvrouw ook jouw schildjes en zo heeft gebruikt zou ik wel even nieuw kopen. Mijn nichtje heeft mijn kolf ook twee keer geleend maar met haar eigen set en slangetjes erop, dat vind ik wel zo hygiënisch.