Hoi. Hopelijk kan iemand me verder helpen. Van het UWV heb ik twee weken geleden een brief gekregen met daarin mijn bruto dagloon. Deze is gesteld op 55,47. Mijn werkgever zegt nu dat zij de nettoberekening nu over moeten maken. Ik heb het UWV gebeld en zij geven aan dat het bruto bedrag uitbetaald moet worden. Mijn normale uurloon is ook bruto, dus mijn vakantie dagen zitten bij mijn loon in en ik spaar dus niks op. Anyway. Het UWV en ik kwamen uit op 55,47 x 5 dagen (per week)= 277,35 per week 277,35 x 4 (weken) is 1109,40 per periode van 4 weken. Mijn werkgever heeft echter een netto berekening gekregen van de accountant en maar 916 euro over gemaakt. Dat is een verschil van zo'n 197 euro per periode. Waar gaat het mis? Gr Luuz
Beste Luuz, Je vraagt hoe het kan dat de berekening van je netto-uitkering van jou en van je werkgever verschilt. Je geeft aan dat er bij jou geen vakantiegeld of iets dergelijks wordt gereserveerd. Maar zoals blijkt ben je wel verzekerd voor de zwangerschapsuitkering. Ik vermoed daarom dat van de bruto uitkering wel loonbelasting wordt afgedragen. Je kan aan je werkgever of zijn accountant vragen hoe de berekening is uitgevoerd. Je kan het uiteraard ook zelf controleren op je loonstrook. Overigens ontvangt de werkgever jouw bruto-uitkering plus de werkgeverspremies die hij afdraagt aan de belastingdienst. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dan wacht ik mijn loonstrook even af. Ik heb er geen verstand van, dus laat het dan wel even nakijken. Het zou namelijk betekenen dat er zo'n 788 euro afgedragen wordt over 16 weken. Bedankt voor het antwoord in elk geval. Gr luuz