Zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miranda2611, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda2611

11 jan 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's,

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen.
    Mijn zoontje van bijna 3,5 is nog steeds niet zindelijk en ik begin me nu een klein beetje zorgen te maken of ik hier iets mee moet doen.

Hij heeft een hele tijd geleden wel op de wc geplast maar misschien 3 keer ofoz en dat zijn de enigste keren geweest.
    Ik heb al vanalles geprobeerd een potje, wc verkleiner zo op de wc maar niks helpt.

Ik heb hem in zn onderbroek laten lopen maar als hij poept vind hij het wel vies maar hij wil ook echt niet op de wc op het potje.

Ik heb al met beloningssystemen gewerkt maar ook dat wil niet lukken.

Moet ik gewoon afwachten en misschien van het voorjaar als het mooi weer is in zn blote kont buiten laten lopen en een potje neerzetten of hebben jullie misschien nog andere tips of maak ik me gewoon te druk om niks?

Groetjes

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En wat gebeurt er als je zegt dat de luiers op zijnen je laat hem in zijn blote billen lopen? Potje in de kamer en kijken wat er gebeurt.
    Ik zou het gewoon zijn ding laten zijn en ongelukjes opruimen zonder veel reactie erop. Eventueel stickers plakken als het lukt (dat vond mijn dochter toen geweldig en als beloning mocht ze mooi ondergoed kopen, maar ze was toen veel jonger en droeg nog rompers de jouwe draagt waarschijnlijk allang ondergoed).
    Hij is oud genoeg om zindelijk te zijn vind ik. En in huis is het nu ook niet koud he, mijn dochter had ik ook in de winter zindelijk (begin februari).

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar wat zegt hij dan als je vraagt of hij op wc of potje wil zitten?
    het is belangrijk dat hij eerst er aan went op po te zitten en een paar minuutjes blijft zitten.(kan ook met luier aan) als hij dat doet dan moet je hem prijzen. als hij dat vaker doet dan kun je vragen of hij ook wat wil doen in wc.zo doe je zijn luier even uit.
    maar je vraagt hem eerst;mag de luier even uit om po te zitten?
    je kunt ook alleen maar over po of wc praten. zijn knuffel er op zetten etc. kijken of hij interresse krijgt.
    het staat in alle boeken dat jongens later zindelijk worden. je kunt ook wachten totdat hij zelf zijn plas en poep begint te melden.

4. miranda2611

11 jan 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij gaat wel zo op het potje zitten maar verder niks.
    hij heeft al een paar keer geplast op de wc (3x ofzo) maar dat is alweer een tijdje geleden.
    Ik ben vrijdag t/m maandag altijd vrij dus misschien dat ik hem vanaf komende vrijdag eens in zn blote kont laat lopen met een potje in de woonkamer.

5. miranda2611

11 jan 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh die knuffel is trouwens ook een goed idee dat ga eens proberen met zn favoriete knuffeltje en dan een spelletje ervan maken :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie was met 3,5 gelukkig in een week zindelijk.. Ging opeens heel snel.
    Ik heb hem eerst laten wennen aan de wc (potje leek niet lekker te zitten). Gewoon eerst eens per dag (voor het slapen), daarna langzaam opgebouwd tot 3 keer per dag een paar minuten zitten zonder gemopper..

Ook in zijn onderbroek laten lopen. Vanaf 3 om de maand geprobeerd, en bij 3,5 zag hij opeens het licht. Na 1 plasje in zijn onderbroek had hij door dat hij naar de wc moest. De keren daarvoor was hij voor 10 uur al 4 keer nat geweest, en gaf ik de poging op. Geen zin in al die omkleedstrijd terwijl er geen haast was. Ik zou niet eerder panieken dan bij 3j9mnd.. Dan heb je nog 3 maanden om iets anders aan te pakken voordat hij naar school moet..

Ik gaf hem dan een sticker voor elk plasje, en na 3 stickers kreeg hij een cadeautje. Hij had zelf in de winkel 2 kleurboeken en een auto (max 1 euro) uitgekozen. Die eerste 3x3 plasjes had hij op de 1e dag ruim te pakken. Daarna uitgebouwd naar 5 stickers voor 3 keer. Met weer kleine cadeautjes. Daarna was alleen het sticker plakken ook wel genoeg. Hij heeft een heel stickerboekje volgeplakt op een vel papier, totdat hij ging vergeten en het klaar was. We zijn op donderdag begonnen en op de maandag op het KDV was hij de hele dag al droog (wel luierbroekje aan, maar gaf het toch goed aan)..

Deel Deze Pagina