Wat moeten we allemaal regelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fleur24, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ahh fijn topic! :)
    Ik ben echt nog maar NET zwanger en dus nog niets gedaan hihi!
    Ik denk dat ik volgende week naar mijn huisarts zal bellen en wat ik gelezen heb zal ik waarschijnlijk een brief krijgen met verloskundigen waaruit ik er dan 1 kan kiezen om heen te gaan....
    Met hoeveel weken heb je maar haar de 1e afspraak?

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ik las ergens...weet niet meer precies waar...Ga het zo ff opzoeken dat ook na de geboorte je het nog kan erkennen...Wij hebben het wel voor 24 weken gedaan...Misschien verschilt dit per gemeente?

3. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Voorburg
    Je bent verplicht om de geboorte van jullie kindje binnen drie werkdagen aan te geven bij de gemeente. Hoe dat in zijn werk gaat, lees je in het artikel over de geboorteaangifte. Als jullie niet zijn getrouwd, maar je toch als de officiële vader van het kind wilt worden beschouwd, moet je jullie baby officieel erkennen. Dat kun je het beste al voor de bevalling doen, maar het kan ook na de geboorte.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    De eerste afspraak is meestal rond 8 of 9 weken..

Ik heb zelf al snel gebeld voor de afspraak.. Heb gewoon de instructies van de test gevolgd.. die gaf aan de h.a. te bellen, de ass. verwees me door naar VK praktijk..

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke dankjewel :D

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0

Als je het erna doet dus niet binnen de 3 werkdagen zie je als je kind later een akte van persoongegevns nodig heeft dat het eerst de achternaam van de mama gehad heeft en een datum sinds wanneer het de vaders naam heeft. Als je dat al niet wil is het verstandig het gelijk te doen

7. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Voorburg
    Dr zitten dus wel haken en ogen aan...Dit vermelden ze er dan weer net niet bij...

Ben blij dat ik het al heel snel heb gedaan :D

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Er wordt geadviseerd om je kindje te erkennen voor de 24e zwangerschapsweek. In theorie is het namelijk mogelijk dat na de 24 weken de kans bestaat dat (bv door een ongeluk) de moeder overlijdt en het kindje overleefd. En dan heeft de vader geen rechten mbt het kindje. Maar ja, hoe groot is die kans...?

Deel Deze Pagina