Hoi Dames, Ik plaats hier mijn situatie misschien dat jullie mij jullie ervaring kunnen vertellen... Ik heb sinds 2dagen bloedverlies bij het afvegen het is telkens een veeg de ene x dat ik plas weer niet de andere keer weer wel.. IK heb gisteren toch maar voor de zekerheid de verloskundige gebeld die zei dat het volkomen normaal kon zijn in de periode waar ik in zit (+/- 6 weken) ze belde me later terug dat ik toch even langs kon komen.. Eenmaal daar aangekomen bleek iemand anders mij te helpen, prima ik wilde het liefst zo snel mogelijk naar binnen kijken... Dit bleek helaas een assistente te zijn die nergens wat van afwist en begon over hoelang ik zwanger was en schrok toen ik 6weken zei... Om een lang verhaal kort te maken vruchtzakje zit er nog inclusief dooier maar ze zei dat het niet groter was geworden sinds de laatste echo (2weken geleden) op de vraag of ik de vergelijking mocht zien werd niet gereageerd... Ook begon ze erover dat er nog geen hartactiviteit zichtbaar is.. Is dit normaal bij 6weken??? Mijn vriend zei net dat hij wel degelijk verschil zag op de echo van 2weken geleden en nu... Mevrouw gaf aan dat ze dit met de vk zou gaan bespreken er was op dat moment geen vk aanwezig.. op vragen vanuit ons gaf ze geen duidelijke antwoorden en ik voelde me nu nog onzekerder dan daarvoor...VK heeft later teruggebeld en zei idd dat de echo overeenkwam met die van 2weken geleden geen positief teken dus... Wel kon ze nu een embryo opmeten wat toen niet kon... Conclusie:afwachten want een te vroege echo schept geen duidelijk beeld en zekerheid.. Heb pas over 2 weken weer een afspraak staan en het wachten maakt me letterlijk gek.. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee of eerder over gehoord?? Sorry voor mn lange verhaal ik kijk uit naar jullie reacties..
Hoi Fliertje, Ik had bij m'n allereerste echo wel een hartactie. (Was toen 6 wkn & 3 dgn) Wil je niet ongerust maken hoor. Ben je misschien niet korter zwanger? Wel stom he dat een assistente dan amper reageren als je iets vraagt, moeten hun toch ook antwoorden op hebben. Ik snap je frustatie meid, nu zijn 2 wkn nog erg lang. Goed in de gaten houden of het bloedverlies niet meer wordt en en dat je buikpijn krijgt dan gewoon meteen je vk opbellen en een echo eisen hoor! Ze kunnen je dan vind ik niet nog laten wachten. Zulke dingen zijn echt vreselijk, die onzekerheid en je weet gewoon niet wat je er nou van moet denken Succes meid!
aaah erg man! Je zit nu in onzekerheid en is niet fijn...maar ze weet natuurlijk wel groot een baby nu moet zijn he..... Zo`n vroege echo`s zijn ook niks....bah nu zit je in onzekerheid ...sterkte hoor... Ik heb ook zoiets gehad en mij werd verteld dat het een MA was..echter een week later klopte er een hartje terwijl het niet zou kunnen,,,dus wie weet.....
He meid, Allereerst: niks ergers dan die onzekerheid... Als het dan mis is, laat het dan ook maar gebeuren want die zenuwen slopen je! Even een vraagje: je schrijft dat je 6 weken zwanger bent en dat er 2 weken geleden ook al een echo gemaakt is. Weet je zeker dat die termijn klopt? Ik heb echt nog nooit gehoord van iemand bij wie iets te zien was bij 4 weken zwangerschap (op je NOD zeg maar). Ja, misschien wat verdikt slijmvlies maar verder niks. is er een reden voor dat er op of rond je NOD een echo gemaakt is? Sterkte en ik zou gewoon NOG een echo eisen en niet 2 weken wachten. Leg het maar uit aan de VK... Liefs BB
Bedankt voor jullie reacties! Ja de echo was eerder gemaakt omdat ik pcos heb en ik dus totaal geen idee had wanneer ik zwanger geraakt was.. Ik was pas 1maand gestopt en had zelfs geen menstruatie gehad! Het was/is dus echt een wonder... Bij de echo van 4wkn was dan ook een vruchtzakje te zien en een soort van streepje aan de zijkant wat het embryo zou worden.. Gisteren zag ze wel een embryo maar dat voldeed niet aan 6weken Ik dacht zelf ook van hey miss ben ik dan wel korter zwanger maat heb op 9maart 4 testen super positief getest en op de clearblue test kwam zelfs 3+ te staan (wat 5weken zw zou moeten betekenen)
Hmmm, ik denk juist het tegenovergestelde Cindy... Op 9 maart een knaltest (zeg dus 4 weken zwanger) 16 maart 5 weken 23 maart 6 weken 30 maart 7 weken 3 april 7 weken en 4 dagen Laten we er voor de zekerheid vanuit gaan dat je een vroege positester was en al met 3 weken en 4 dagen een knaltest zou hebben gehad, dan moet je nu toch MINSTENS 7 weken zijn
ja je hebt gelijk betty.......idd je zou nu dan toch echt iets moeten hebben gezien he.....sorry ts had je graag wat anders verteld...
Ja klopt, zou nu op 6 weken en een paar dagen moeten zitten.. Ze zien wel een embryo maar geen kloppend hartje
jammer meid....ik zou als ik jou was van het ergste uitgaan.....dan is de klap niet zo erg als het mis is....
maar er is nog kans he...niet verkeerd opvatten....met 6 weken gaat er een hartje kloppen misschien was je net te vroeg....
He Cindy, bedankt voor je reacties! Ja mijn vriend blijft erg positief dus ik probeer daar een btje in mee te gaan maar heb zelf idd ook het idee van uitgaan van het ergste dan kan het alleen maar meevallen..lastig allemaal hoor haha... Nu vanochtend nog wat bruinverlies toen ik het beneden schoonmaakte tijdens het douchen (sorry voor de details) .. gr,
je moet doen waar jij je goed bij voelt... Bruinverlies heb ik beide zwschappen gehad...is in principe oud bloed dus nu is er niks meer aan de gang zeg maar het is al geweest... Hoeft niks slechts te zijn........afwachten nu maar...sterkte met afwachten idg!