Ik ben vast de enige, maar wij zijn heel tevreden over ziggo. De klantenservice helpt ook altijd goed als er wat is. Ik vind de fout ook bij jullie zelf liggen. En als ze 2x zeggen dat je niet hoeft te betalen snap ik niet dat je dan een negatieve recensie plaatst. Het is toch wel apart dat je 1,5 jaar lang niet door hebt dat je niet betaald.
Herkenbaar die onbeschofte service. Toen het nog upc was zaten wij ook bij ze. WiFi, tv, zelfs huistelefoon had kuren. Meerdere keren een nieuwe horizonbox gehad en monteurs, kabels alles. Druppel was toen ik niet meer kon inloggen in mijn email. De foutmelding was bekend bij ze maar konden het niet oplossen. Mijn emailadres zat aangesloten bij zo'n beetje alle instanties. Na maanden dus onwijs veel (belangrijke) mails gemist(werd steeds beloofd aan de foon dat het snel gefixt zou zijn) toen ik ze voor de zoveelste keer belde kreeg ik te horen dat er geen melding bij mijn account stond over een emailadres fout, niks! Ik was geshockeerd. Daar bovenop zei de vrouw 'maak maar een nieuwe email aan bij Gmail want dit gaan we niet oplossen'. Heb meteen alles opgezegd bij ze en zijn naar kpn gegaan. Helaas zitten we weer terug bij ziggo omdat hubby de aanbieding wel mooi vond, zucht. Maar nog 2maandjes en we gaan er weer weg haha. Met gillende banden!
Mijn man geeft aan dat een vordering van een bedrijf na 1 jaar vervalt. Dus geen herinnering of aanmaning betekent vervallen van het bedrag/vordering. Rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Wel interessant om navraag te doen. Ik las het volgende: De verjaringstermijn is twee jaar voor producten. Het gaat hierbij om consumptiegoederen zoals levensmiddelen en wasmachines, maar ook gas en elektra. De verjaringstermijn is vijf jaar voor diensten. Denk aan een reis boeken, een verzekering afsluiten, een lening aangaan, tandarts/huisartsbezoek.
Jij hebt het over de verjaringstermijn. Dit zijn twee verschillende dingen. De vraag is of ts netjes facturen heeft gekregen elke maand of niet. Als ze geen facturen heeft gekregen dan geldt inderdaad dat er betaald moet worden. Als ze wel facturen heeft gekregen dan hoeft ze langer dan een jaar geleden niet te betalen. TS als ik jou was zou ik je rechtsbijstand inschakelen.
Ik weet niet hoe de letter van de wet precies is, maar ik vind het nogal raar om je rechtsbijstand in te zetten op iets waarbij je zelf in gebreke bent gbleven met betalen.
Er zijn ook mensen die willens en wetens niet betalen. Zeg overigens niet dat TS zo is. Ziggo zal zich best ingedekt hebben.
Ik zou toch je rechtsbijstand er eens naar laten kijken. 1.5 jaar helemaal geen herinneringen, aanmaningen of niets en dan ineens met 1400€ op de proppen komen vind ik een heel bijzondere gang van zaken. Bij ons wordt je na 3 maanden (6x herinnering 2x aanmaning) gewaarschuwd voor afsluiten, maar 1.5jr door laten lopen zonder ingrijpen? Dan ligt er ook een verantwoordelijkheid bij Ziggo. Waarom kunnen ze na 1.5 jaar (18 maanden, 36 herinneringen minstens !!!!!) ineens wel je adres vinden voor een factuur? Belachelijk. En ook 2x beloven dat er niet betaald hoeft te worden en dan toch weer wel, zou er bij mij echt niet in gaan. En dan al die heilige boontjes hier "goed zo dat je de fout bij jezelf zoekt" come on :') wat een kansloze opmerking. ik zie mijn bankrekening meerdere keren per maand maar er glipt heus wel eens iets tussen. Dan ben ik blij met een herinnering of zelfs aanmaning. En die heeft ts ook niet gehad (anders zei ze dat wel). Nee hoor TS, ik zou zelf eerst de rechtsbijstand bellen, ik vind ziggo op zijn minst voor de helft fout. Ik werk bij de concurrent en als deze situatie bij ons zou gebeuren (wat al niet kan want herinneringen en aanmaningen EN na 3 maanden niet betalen word je afgesloten tot je betaald), zou je de helft kwijtgescholden krijgen. Mensen zijn bij ons voor minder vrijgesteld van betaling.
TS moet zich inderdaad afvragen of ze uit wil laten zoeken om geen €1400,- te hoeven betalen terwijl er wel een dienst geleverd is.
Ja dat bedoel ik ook. Die 1400 euro is geen spookbedrag, het is niet dat ze opgelicht worden. Ze hebben gewoon de dienst van ziggo geleverd gekregen dus moet je betalen.
Ik werk momenteel ook in soortgelijk als ziggo maar in ander land. (Voorheen in NL waar ziggo nu mee samenwerkt). Normaal gesproken gaat er automatisch vanuit facturatie herinneringen gestuurd worden etc.. en na x periode niet betalen wordt je afgesloten. Toch gebeurd het weleens dat door een technische fout dit niet loopt zoals het hoort te lopen. Daarnaast het volgende wanneer je een automatische incasso hebt lopen krijg je in bijna alle gevallen geen facturen meer gestuurd op je adres (mits je dit aangeeft) maar wordt factuur per mail gestuurd. Nu weet ik niet of ziggo ook een account heeft waar je je op kan inloggen waar je alles van je eigen producten, facturen etc.. kunt volgen. Is dit bij Ziggo wel het geval heeft rechtsbijstand geen zin. Als dit een technisch probleem is dan zou het netjes van Ziggo zijn om op zijn minst de herinnering- en aanmaningskosten te crediteren.
Hoezo rechtsbijstand! Er is een dienst geleverd en je moet gewoon betalen. Er staat nergens dat ze aanmaningskosten etc heeft gehad, wel dat ze nooit betaald heeft. Ik denk dat ze vooral blij moet zijn, dat er geen extra kosten in rekening gebracht zijn, dan had ik wel een rechtsbijstand geraadpleegd. In dit geval moet je gewoon betalen.
Ziggo maakt er tegenwoordig een hoopje van. Mijn ouders zijn met de black Friday deal overgestapt naar telfort. De overstap was goed geregeld, bevestiging van beëindiging contract was binnen en ineens stuurt ziggo ze een nieuwe modem en decoder toe. Wij bellen en geven ze aan dat er iets mis is gegaan en verzekeren ons dat hun account niet meer actief is. Paar dagen geleden komt mijn moeder erachter dat ziggo nog steeds geld van hun rekening afschrijft. Alles teruggeboekt en contact opgenomen met ziggo. Blijkt ineens dat hun account actief is!? Wij hadden bevestiging van beëindiging, dus konden ze geen kant op. Heeft ze 2 dagen gekost om hun zooitje op te lossen en hebben wij nogmaals bevestiging van beëindiging ontvangen. Nou verbaast het mij niks als er weer wat fout gaat daar In jullie geval kunnen jullie er helaas niks mee. Maar ik zou zeker een klacht indienen over de manier hoe met jullie omgegaan is en ik vind dat ziggo zelf uiteindelijk verantwoordelijk is voor de fout dat ze hebben gemaakt en maar met een oplossing moeten komen om dit samen goed af te handelen. Succes ermee ts!
Zij hebben toch toestemmening gegeven voor automatische incasso. Dan is het aan ziggo om dit goed af te handelen. Zij hebben een fout gemaakt en moeten ze dat ook zelf recht zetten. Als hun fout betekent dat ts wettelijk het recht heeft het niet te betalen, is het hun probleem. Moeten ze hun zaken in de toekomst maar beter regelen.
Zo kun je ook denken ja, maar zo ben ik niet. Op het moment dat je toestemming geeft voor een incasso moet je zelf ook in de gaten houden dat het daadwerkelijk afgeschreven wordt. Dat is ook niet gebeurd. Ik zei al dat ik niet weet hoe de letter van de wet precies is, maar ik zou dat in elk geval zo niet uit gaan zoeken maar gewoon betalen wat je verschuldigd bent.
Wij zijn overgestapt naar Kpn. WiFi was super slecht, mediabox moesten we wel elke dag opnieuw resetten en het modem. Nu nergens meer last van en alles werkt sneller en goedkoper!
Wat ik ook niet snap normaal stuurt Ziggo ook altijd een herinnerings mailtje die ook nooit ontvangen? En je kan inloggen op ziggo dat deden wij altijd om alles na te kijken.