Daar stond ook netjes dat er betaald was. Heb ik 2 maanden geleden nog gecheckt toen mijn man een Vodafone contract afsloot. Daar kreeg je een gratis zenderpakket bij. Alles stond als betaald. Omdat mijn man zo’n slons is qua financiën check ik zaken als elektra, tv, bsgw, zorgverzekering altijd. Alleen niet via zijn rekening maar online. Zijn rekening is verder zijn pakkie aan. Nooit een factuur gehad, nooit een herinnering. Ziggo gaf aan nooit post te hebben gestuurd betreft dit probleem. Ziggo had ons rekeningnummer uit het systeem gehaald en gekoppeld aan iemand anders. Na 18 maanden kwamen de mensen er achter dat ze al 18 maanden dubbele lasten hadden. Ziggo heeft excuses gemaakt en het geld terug gestort en zo kwamen ze logischerwijs bij ons uit. Door een storing 18 maanden geleden schijnt dit bij meer mensen gebeurt te zijn...
Ah ok, dat verklaart dus ook waarom er nooit herinneringen ed verstuurd zijn. Er is dus wel betaald die 18 maanden lang, alleen niet door jullie. Ik vind dat Ziggo jullie wel even op de hoogte had mogen brengen ipv out of the blue een rekening van 1400 euro te sturen.
Ik vraag me af of die mensen die hier zo hard blaten dat ze gewoon "even" 1400€ moet betalen, dat ook direct zouden doen, zonder mopperen want ja ze hebben nou eenmaal een dienst geleverd. Ik geloof er geen reet van. Ts, Een rechter zou gehakt maken van ziggo en deze manier van handelen, echt waar. Het is niet 'alleen' de gang van zaken, maar alles eromheen. Nogmaals: ziggo is voor de helft, minstens, verantwoordelijk. Ik snap de gang van zaken wel, ik ken het van mijn eigen werk en snap de fout wel. Maar bij ons zouden ze zeggen: joh mevrouw, wat vervelend, we hebben 18 maanden iemand anders laten betalen. Hier is de helft van die 18 maanden als factuur. En als je dan door mekkert heb je geluk en word het 75% kwijt gescholden. Ik lees ook dat in mijn ziggo alles al op betaald stond, tsja. Er is genoeg jurisprudentie of schikkingen te vinden over dir soort zaken of vergelijkbaar waarbij wel een dienst is afgenomen (ik noem: internet buiten eu, wat duizenden euro's kost. Of kinderen/bedrijven die betaalde sms Of Apps aanzetten) ... Is bijna allemaal teruggedraaid of terug betaald, of grotendeels. Heb je je rechtsbijstand al gebeld?
Dit.. Natuurlijk had de man van TS dit ook zelf kunnen zien op de rekening. Maar het is inderdaad erg krom dat er vanuit Ziggo nooit actie is ondernomen doormiddel van een brief/belletje of mailtje dat er een het ander mis is gegaan met het afschrijven. Het is hun fout bij Ziggo dat er een jaar lang niet is geïncasseerd. Die hebben daar dan ook een stel domme ganzen op de boekhouding zitten. Hopelijk kan TS een betalingsregeling treffen want ik ben ook bang dat je zou moeten betalen.