wat moet ze aan???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel1990, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hallo meiden!!!

Nu het zo koud is, wat moet ze aan??

Ze draagt nu in huis...
    * romper lange mouw
    * broekje/ legging
    * sokken
    * evt shirt geen trui

Buiten in kinderwagen...
    * bovengenoemde
    * jasje
    * extra broek met voetjes
    * muts

Doe haar nu ook in een wikkeldeken, en krijgt een deken over..

Te warm???

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Voor buiten lijkt het me wel een beetje te warm hoor. Heb je een gevoerde deken in de maxi cosi? Dan hoeft ze echt geen extra broek met voetjes nog over alles wat ze al aan heeft. Ik kleed mijn zoontje nu zoals jij ook binnen kleed, en dan voor buiten een muts op en lekker in de Lodger wikkeldeken die in de maxi cosi ligt (maar die is ook loeiwarm).

Als je geen deken hebt waar de armen goed in gestopt worden idd een jasje erbij aan doen. En misschien kun je een extra omslagdekentje meenemen voor je gemoedsrust als je denkt dat ze te koud wordt, maar ik denk niet eens dat het hoeft.

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Het is voor ons moeilijk te zeggen of het te warm voor haar is. Mijn zoon heeft het niet zo heel snel te warm dus ik zorg er ook altijd voor dat hij lekker dik aangekleed is zodat hij het in ieder geval niet koud heeft.

Het is gewoon een kwestie van proberen, zo lang ze comfortabel aanvoelt en niet warm en of zweterig dan voelt ze zich vast lekker warm en dan is het prima.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kwestie van proberen. Mijn jochie is nogal warm.
    Nu binnen:
    Romper, shirt, broekje, sokken. Lange mouw romper bij dun shirts.
    Buiten:
    In maxicosi, zelfde kleren als binnen, in voetenzak en mutsje op. Dan zweet hij al een beetje.
    In kinderwagenbak, een jasje en mutsje naast de gewone kleding. En dan deken en dekje over de benen.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter is wel wat ouder maar die krijgt in de maxi cosi alleen winterjasje aan (kachel staat op sambal in de auto) en in de kinderwagen gewoon alleen dr kleertjes met een lakentje en heel dikke deken (van koeka).
    Mutsje doe ik hier niet, mijn dochter heeft erg veel eczeem en met een muts erop heeft ze heel veel jeuk. Ze wil het ook absoluut niet.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze vk zei altijd: je kleintje hetzelfde aantrekken als wat je zelf draagt en dan nog één laagje extra (een dekentje telt dan ook mee!).
    En natuurlijk met dit weer zeker een mutsje over de oortjes trekken en evt. wantjes of sokken over de handjes.

7. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ze draagt nu

Romper
    Shirt lange
    Broek en sokken

Heb in de maxi cosi een voetenzak, moet ze dan een jas of vestje aan??
    En een muts op??

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een mutsje op met dit weer kan geen kwaad en ik deed wel een vestje aan.

Eén laagje meer dan jijzelf is een goeie stelregel. Jij hebt ook gewoon kleding aan en een jas en je maxicosi is dan het laagje meer. Een muts is sowieso handig: babies hebben vaak weinig haar en verliezen snel warmte via hun (in verhouding grote) hoofd.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ging vandaag naar buiten en heb hem aangedaan..

Romper korte mouw
    Shirtje lange mouw
    Broekje
    Sokjes
    Vestje
    Muts op

En heb hem een dunne slaapzak aangedaan zonder mouwen zodt de benen beetje warm bleven..
    En daaroverheen 1 dekentje(fleece, niet heel dik)

Heb hem voor de zekerheid getempt toen ik thuis kwam en hij was lekker 37.0:)

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Binnen gewoon wat hij normaal ook draagt kacheltje staat aan dus hij kan zelfs in zijn blote kont rond rennen bij wijze van ;)

Buiten heb ik zijn jas aan en zijn muts op geen wanten of sjaal want dat vind hij verschrikkelijk. Hij zit lekker in de voetenzak en voordat ik het dekje erop rits ( bugaboo) krijgt hij nog een dekentje om zijn beentjes heen. Dan dekje erop klaar is Kees hup naar buiten :)

11. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Je kunt die kleintjes beter iets te koud hebben dan te warm omdat ze hun warmte ook nog niet zo goed kwijt kunnen! Blijft lastig ik voel zelf als ik buiten ben het nekje wel dat is het betrouwbaarste en wanneer mijn zoon lekker vrolijk is of heerlijk ligt te slapen zal het wel goed zijn! Vind het zelf ook wel lastig met dit weer!

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

thuis of cribbe ( altijd rond de 22 graden )

- body korte mouwen
    - tshirt met lange mouwen of kleedje of dun pulleke
    - broek, kousen, rokje met broekkousen

onderweg

- dat van hierboven met pulleke op, ligt nog in maxi cosi en hebe r zo een dikke zak in van maxi cosi zelf

slapen ( altijd 16 a 17 graden )
    - body lange mouwen
    - dikke pyamam uit één stuk met voetjes
    - polar slaapzak
    - fleece deken

gr

Deel Deze Pagina